کد خبر : 126745
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 دی 1400 - 8:59

نتیجه جدال بیت‌کوین و فدرال رزرو!

نتیجه جدال بیت‌کوین و فدرال رزرو!

زمان مطالعه: 3 دقیقه بیت کوین در روز چهارشنبه، همراه با بازار سهام، سقوطی 4 درصدی را ثبت کرد. این سقوط بازار بعد از جلسه فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره در ماه مارس که زود از موعد مورد انتظار بود، رخ داده است. ولی با وجود این اصلاح عمیق قیمت، برخی از

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین در روز چهارشنبه، همراه با بازار سهام، سقوطی 4 درصدی را ثبت کرد. این سقوط بازار بعد از جلسه فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره در ماه مارس که زود از موعد مورد انتظار بود، رخ داده است.

ولی با وجود این اصلاح عمیق قیمت، برخی از تحلیلگران انتظار دارند که بیت کوین در محدوده بین 40000 دلار تا 50000 دلار تثبیت و نوسان خود را کمتر کند.

دیگر فعالان حوزه کریپتو هم توجه خود را معطوف به ارزهای دیجیتال جایگزین (آلت کوین‌ها)، مثل اتریوم (ETH)، چین لینک (LINK)، ICP و FTM که در هفته گذشته عملکردی بهتر از بیت کوین را به نمایش گذاشتند، معطوف کردند.

به عنوان مثال، برخی از توکن‌های اقتصاد غیر متمرکز (دیفای) که در اوایل سال 2021 سقوط شدیدی کرده بودند، در این روزها توانستند رکوردهای خوبی در مقدار دارایی قفل شده ثبت کنند. مقدار دارایی قفل شده، در واقع میزان دارایی استیک شده در یک پروتکل را به نمایش می‌گذارد.

با وجود موفقیت‌های کسب شده توسط آلت کوین‌ها، فعلاً نوسانات نزولی قیمت برای هر دو کوین برتر بازار یعنی بیت کوین و اتریوم اتفاق افتاده است.

کاهش دامیننس بیت کوین

نرخ تسلط یا همان دامیننس بیت کوین که در واقع ارزش کل بازار بیت کوین را نسبت به ارزش کل بازار کریپتو می‌سنجد، در روز چهارشنبه به 39 درصد رسید. این نرخ در حال حاضر در کمترین سطح خود از آپریل 2018 است که بازار در روند نزولی بزرگی قرار گرفته بود.

معمولاً در زمان ترس بازار، برخی از معامله‌گران شروع به فروش آلت کوین‌هایی می‌کنند که ریسک بیشتری دارند. در این صورت، تنها گزینه معامله‌گران، تبدیل دارایی خود به بیت کوین است و این باعث افزایش نرخ تسلط بیت کوین می‌شود.

اما این‌بار، عملکرد آلت کوین‌های بازار بهتر از بیت کوین است و این یعنی تمایل سرمایه‌گذاران به قبول ریسک، بسیار بالاست.

Market Wrap Bitcoin Dips
نرخ تسلط یا دامیننس بیتکوین

ارزش بازار اتریوم به بیت کوین نزدیک می‌شود!

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر ارزش کلی، حالا فقط 50% با تصاحب جایگاه بیت کوین، به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال جهان فاصله دارد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که در جنگ این دو کوین برای تصاحب یا حفظ «تاج پادشاهی» در سال گذشته، این اتریوم بوده که توانسته در چند شاخص و معیار مختلف نسبت به بیت کوین برتر باشد. از جمله این معیارها می‌توان به تعداد آدرس‌های فعال، تعداد جستجو در گوگل و تعداد تراکنش‌ها اشاره کرد.

افزایش ارزش کل بازار اتریوم، می‌تواند نشان دهنده این باشد که سرمایه‌گذاران به دنبال فرصتی برای جایگزینی بیت کوین هستند. از طرفی، بهبود شبکه اتریوم و کاهش کارمزدهای آن می‌تواند عاملی بسیار مهم برای افزایش محبوبیت و ارزش بازار این آلت کوین باشد.

نوشته نتیجه جدال بیت‌کوین و فدرال رزرو! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.