کد خبر : 87412
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 6:19

ناکامی تحریم کنندگان کشور با تلاش دولت

ناکامی تحریم کنندگان کشور با تلاش دولت

هیاهوی دعوا های سیاسی و جناحی مانع از آن شده که ماهیت، گستردگی و اهداف تحریم‌ های ظالمانه آمریکا در دوران ترامپ علیه ملت ایران تشریح شود. تحریم‌ هایی که روایت‌ های اندکی از آن بر زبان مسوولان ایرانی ب..

هیاهوی دعوا های سیاسی و جناحی مانع از آن شده که ماهیت، گستردگی و اهداف تحریم‌ های ظالمانه آمریکا در دوران ترامپ علیه ملت ایران تشریح شود. تحریم‌ هایی که روایت‌ های اندکی از آن بر زبان مسوولان ایرانی به خاطر رعایت مصالح کشور جاری شده است. همین گزیده گویی باعث برخی سوء استفاده‌ ها و انداختن پیامد های تحریم‌ ها به گردن دولتی بوده که در میدان نبرد با کرونا و تحریم با بیشترین تخریب داخلی روبرو است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی» ۳۱ فروردین در دیدار جمعی از فعالان سیاسی با تاکید بر اینکه با مقاومت و ایستادگی ملت، امروز جنگ اقتصادی دشمن و فشار حداکثری شکست خورده است و خود آمریکایی‌ ها و همه دنیا به این شکست اعتراف می‌کنند، تاکید کرد: امروز در مذاکرات وین قدرتمندتر از گذشته مذاکره می کنیم. با مقاومت و ایستادگی ملت امروز از پیک مشکلات عبور کرده‌ایم. هرگونه سخن و حرکتی که به دروغ و تحریف گفته شود و مردم را مایوس و بی نشاط کند، یک خیانت بزرگ است.
دکتر روحانی با اشاره به گزیده گویی‌ ها در مورد تحریم‌ ها بیان داشت: درباره برخی از مشکلاتی که تحریم برای کشور پیش آورد تا چندی قبل نمی‌شد سخن گفت چرا که دشمن از آنها سوء استفاده می‌کرد، اما امروز کسی که ادعا می‌کرد می‌خواهد ایران را به زانو درآورد، به شکست این تلاش‌ ها اذعان دارد و مردم باید بدانند که تحریم حتی در مسیر تامین دارو و تجهیزات پزشکی چه مشکلاتی برای کشور ایجاد کرد.
هدف قرار دادن معشیت مردم با تحریم ها

تحریم‌هایی که رییس جمهوری از شکست آن‌ها سخن می‌گوید چه اهدافی را دنبال می‌کرد؟ روحانی در دویست و نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به این پرسش پاسخ داده است. وی در تشریح اهداف دشمن از تحریم ایران بیان داشت: در شرایطی که در سه سال گذشته دشمنان این سرزمین با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد قحطی در کشور بودند، دولت با تامین و توزیع کافی و فراوان کالا در کشور اجازه نداد این خواسته دشمن محقق شود.
طبق سخنان رییس جمهوری که بدون تردید تنها متکی بر تحلیل نیست و دادهای قطعی پشت این سخنان وجود دارد ایجاد قحطی و کمبود کالا در کشور و در نهایت فروپاشی اقتصادی هدف تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه ملت ایران بود. این در حالی است که علاوه بر این تحریم ها، مساله کرونا هم مشکلات عدیده‌ای برای کشور به وجود آورد. در این میان و با وجود تخریب حداکثری دولت توسط برخی جریانات، نه تنها دشمن به هدف خود نرسید بلکه دولت نهضت افتتاح طرح‌ های زیربنایی را آغاز کرد.
اقدامات دولت تدبیر و امید در مقابله با تحریم باعث شده دولت جدید آمریکا رسما اعلام کند که سیاست تحریم علیه ایران به شسکت انجامیده و همین شکست باعث شد دوباره به میز مذاکره که ترک کرده بودند برگردند. با وجود این اذعان دشمنان ملت ایران به شکست تحریم‌ها و اقدامات هوشمندانه مقامات ایرانی در مقابله با کمپین فشار حداکثری، برخی مدعیان با مبرا کردن ترامپ به تخریب منتخب ملت ایران روی آورده‌اند. گویا فعلا کسب کرسی ریاست جمهوری هر اقدام و طی هر مسیری را حلال یا حداقل مباح کرده است.
از تلاش مسوولان تا تحقق نیافتن اهداف تحریم
«سید محمد رضا میرتاج الدینی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌ های ظالمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران و اهداف این تحریم‌ ها، گفت: دولت آمریکا از ابتدای انقلاب به بهانه های واهی همواره ایران را تحریم کرده و سعی کرده با این ابزار رفتارهای ما را مدیریت کند که تا به امروز موفق به این کار نشده است. در تحریم‌های دهه ۹۰ و مخصوصا تحریم‌ های سال ۹۷ به بعد با تشدید اقدامات و تلاش برای بستن همه مسیر های پیش پای ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کند.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: تحلیل طرف غربی این بود که به جز فشار اقتصادی و در نتیجه فروپاشی اقتصاد نمی‌تواند نظام را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کند؛ همین نکته باعث شد که شدید ترین تحریم‌ ها را علیه ایران اعمال کند و حتی به تحریم موردی و اشخاص حقیقی روی بیارود. در این بین مستقیم معیشت و سفره مردم را هدف قرار دارد تا با قحطی و کمبود کالا، مردم مقابل نظام بایستند.
این نماینده مجلس با تاکید بر این نکته که ظرفیت‌های اقتصادی ایران مانع تحقق اهداف دشمن شد، گفت: ایران کشوری با ظرفیت‌های مختلف با همسایگان متعدد و شرکای تجاری مختلف است بنابراین به این راحتی نمی‌توان اقتصاد کشور را دچار مشکل کرد. از طرف دیگر نظام جمهوری اسلامی تجربه مواجه شدن با تحریم را دارد و در این زمینه کار آزموده شده است. با تلاش دولت و همه نهادهای دیگر تحریم‌ ها تا حد زیادی مدیریت شد. البته ما منکر آسیب دیدن اقتصاد کشور در نتیجه تحریم‌ ها نیستیم بلکه مدعی هستیم که دشمن به هدف نهایی خود نرسید.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.