کد خبر : 155249
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1400 - 15:20

میانه دولت روسیه با بیت کوین چطور است؟

میانه دولت روسیه با بیت کوین چطور است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه وزارت توسعه اقتصادی روسیه (RECD) اعلام کرد که قصد دارد درصد قابل توجهی از مالیات استخراج بیت کوین در این کشور را کاهش دهد. به گزارش سایت زد وای کریپتو، این بیانیه که توسط خبرگزاری محلی Izvestia منتشر شد، برنامه‌های دولت کرملین برای تشویق سرمایه‌گذاری در صنعت ماینینگ این کشور به

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت توسعه اقتصادی روسیه (RECD) اعلام کرد که قصد دارد درصد قابل توجهی از مالیات استخراج بیت کوین در این کشور را کاهش دهد.

به گزارش سایت زد وای کریپتو، این بیانیه که توسط خبرگزاری محلی Izvestia منتشر شد، برنامه‌های دولت کرملین برای تشویق سرمایه‌گذاری در صنعت ماینینگ این کشور به وسیله تعیین نواحی استراتژیک با نیروی برق ارزان و مناسب برای استخراج ارز دیجیتال را شرح داد. متخصصین کریپتو این اقدام رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین را نشان دهنده تصمیم این کشور برای بهره برداری از مزایای صنعت نوظهور کریپتو می‌دانند.

این در حالی است که با وجود علاقه روسیه به جذب سرمایه گذاری در حوزه ماینینگ، خود کشور هنوز تصمیم بر قبول کامل کریپتو نگرفته است. رئیس بانک مرکزی روسیه، الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، اوایل این هفته اعلام کرد که Apex Bank «از هیچ تلاشی برای متقاعد کردن دولت و ارائه جزئیات بیشتر درباره خطرات مهم کریپتو دریغ نخواهد کرد.»

این در حالی است که همین حالا هم این کشور به یکی از قدرت‌های برتر بازار کریپتو تبدیل شده است. در حال حاضر بیش از 12 میلیون آدرس کیف پول در این کشور ایجاد شده است که بیش از 2 تریلیون روبل در آن قرار گرفته است. روسیه در حال حاضر از نظر قدرت ماینینگ در جهان، در رتبه سوم قرار دارد و بعد از مشکلات ایجاد شده در قزاقستان، قصد دارد به کانونی امن برای شرکت‌های استخراج بیت کوین تبدیل شود.

روبل دیجیتال در راه است

با وجود ریسک‌هایی که همواره به صنعت کریپتو نسبت داده شده است، مشخص است که روسیه تمایلی به چشمپوشی از مزایای این صنعت نوظهور ندارد. به عنوان کشوری که همواره هدف تحریم‌های بین المللی بوده، ولادیمیر پوتین همواره به پتانسیل‌های صنعت کریپتو برای تبدیل به ابزاری برای معاملات بین المللی و دور زدن محدودیت‌های بین المللی اشاره کرده است.

چین هم چنین رفتاری را از خود نشان داده است و قصد دارد تسلط CBDC خود را در سطح جهانی تحمیل کند، زیرا قصد دارد اقتصاد خود را از تاثیر پذیری از کریپتو در خارج از این کشور، حفظ کند. نکته بدیهی این است که چین و روسیه باید با US CBDC رقابت کنند. ارزی که در جدیدترین دور آزمایشی خود به سرعت 1.7 میلیون تراکنش در ثانیه رسیده است.

نوشته میانه دولت روسیه با بیت کوین چطور است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.