کد خبر : 117937
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 5:47

مولدسازی دارایی‌ها و اصلاح نظام مالیاتی؛ راه برون رفت از کسری بودجه

مولدسازی دارایی‌ها و اصلاح نظام مالیاتی؛ راه برون رفت از کسری بودجه

یک نماینده مجلس: مولدسازی دارایی‌ها و اصلاح نظام مالیاتی؛ راه برون رفت از کسری بودجه دولت و مجلس نباید این روزها به سمت تصویب طرح‌های هزینه بر بروند زیرا تا زمانی که از کسب درآمدهای خود مطمئن نشوند نباید هزینه تراشی کنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش اوراق

یک نماینده مجلس:

مولدسازی دارایی‌ها و اصلاح نظام مالیاتی؛ راه برون رفت از کسری بودجه

دولت و مجلس نباید این روزها به سمت تصویب طرح‌های هزینه بر بروند زیرا تا زمانی که از کسب درآمدهای خود مطمئن نشوند نباید هزینه تراشی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش اوراق بدهی توسط دولت، دولت های آینده را بدهکار می‌کند به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: کسری بودجه و تورم در کشور باعث شده اقتصاد کشور با نوسان‌های بسیار مواجه شود و قابلیت پیش‌بینی‌پذیر بودن خود را از دست دهد.

جبار کوچکی‌نژاد افزود: در دولت گذشته اوراق بدهی بسیاری منتشر و از بانک مرکزی نیز استقراض شد به طوری که منابع بسیاری در قالب فروش اوراق بدهی هزینه شد بدون اینکه سودی برای کشور داشته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: زمانی که هزینه دولت با درآمد هماهنگ نباشد، کسری بودجه در کشور حتمی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه هزینه‌های زیادی به دولت جدید تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه دولت باید اکنون به دنبال کسب منابع پایدار باشد، گفت: تورم بالا در کشور نشان از صرف منابع فراوان و بی‌تاثیر در اقتصاد دارد. در چنین شرایطی دولت باید مسیر کاهش هزینه‌ها را طی کند و با حرکت در مسیر صرفه‌جویی منابع، برخی هزینه‌های بودجه‌ای را محدود کند.

وی تصریح کرد: دولت در بحث مربوط به کسری بودجه و جبران آن باید فروش اموال مازاد و سهام شرکت‌ها را در نظر داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری باید با حرکت در مسیر صرفه‌جویی مانع از فرار مالیاتی شود و از این طریق منابع مالی خود را افزایش دهد و دولت و مجلس نباید این روزها به سمت تصویب طرح‌های هزینه بر بروند زیرا تا زمانی که از کسب درآمدهای خود مطمئن نشوند نباید هزینه‌تراشی کنند.

کوچکی نژاد تاکید کرد: دولت ملزم به سر و سامان دادن به اوضاع داخلی کشور است و شفاف سازی در اقتصاد می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد بنابراین، دولت باید ضمن اصلاح روش‌ها به اقتصاد کشور ثبات بدهد.

*خبرنگار : پروین خدادادی

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.