کد خبر : 128561
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 8:45

موافقت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱

موافقت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱

در صحن علنی انجام شد: موافقت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند، موضوعی که از محورهای مهم و اثرگذار برای بازار سرمایه محسوب می‌شود. به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، بالاخره انتظارها به پایان رسید و امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) نمایندگان

در صحن علنی انجام شد:

موافقت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند، موضوعی که از محورهای مهم و اثرگذار برای بازار سرمایه محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، بالاخره انتظارها به پایان رسید و امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، پس از استماع اظهارات رئیس جمهور و نمایندگان موافق و مخالف، با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ با ۱۷۴ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پیش از رأی‌گیری درباره کلیات لایحه بودجه گفت: با توجه به اصلاح و تغییر قانون آیین نامه داخلی مجلس، کلیات لایحه به رأی گذاشته می شود و نمایندگان مطمئن باشند که اصلاحاتی که مدنظر است به ویژه درباره ارز ترجیحی و مباحث معیشتی با همکاری دولت مورد توجه قرار می گیرد.

یادآور می شود، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به عنوان نخستین سند مالی تنظیم شده دولت جدید، حدود سه هفته پیش توسط ابراهیمی رییسی، رییس جمهور به مجلس ارائه شد؛ لایحه ای که به گفته رئیس‌جمهور برمبنای محورهایی چون شفافیت، عدالت و اصلاح ساختار بودجه تدوین شده است.

شایان ذکر است، لایحه بودجه سال آینده از محورها و زوایای مثبتی برای بازارسرمایه نیز برخوردار است، سقف‌گذاری برای نرخ سوخت و خوراک صنایع، حذف ارز رانت زای ۴۲۰۰ تومانی، اصلاح نرخ تسعیر ارز، حذف فاصله میان ارز نیما و ارز بازار، کاهش ۵۰ درصدی فروش اوراق و کاهش ۷۰ درصدی فروش سهام دولتی، تقویت صندوق تثبیت بازار با منابع جدید و تحقق پذیر، معافیت ۵ درصدی مالیات بر تولید، عدم تغییر فرمول محاسبه حقوق دولتی معادن، سقف‌گذاری برای نرخ بهره بانکی، برخی از این نکات مثبت هستند.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.