کد خبر : 98077
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 8:44

ممنوع شدن استخراج ارز دیجیتال حتی برای استخراج‌کنندگان دارای مجوز!

ممنوع شدن استخراج ارز دیجیتال حتی برای استخراج‌کنندگان دارای مجوز!

زمان مطالعه: 2 دقیقه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، از همه استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در کشور که به طور قانونی کار می‌کنند، خواست تولید ارز دیجیتال را به طور کامل متوقف کنند. در پی مشکلات قطعی برق در کشور، حتی وزیر کار نیز از مشکلات قطع شدن برق در خانه‌اش سخن گفت. بر اساس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، از همه استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در کشور که به طور قانونی کار می‌کنند، خواست تولید ارز دیجیتال را به طور کامل متوقف کنند.

در پی مشکلات قطعی برق در کشور، حتی وزیر کار نیز از مشکلات قطع شدن برق در خانه‌اش سخن گفت.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری تسنیم، جهانگیری در جلسه‌ای با مقامات وزارت نیرو گفت که محدودیت مصرف برق کشور برای استخراج ارز دیجیتال، مطابق با سخنرانی قبلی رئیس‌‌ جمهور، احتمالاً تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت. رئیس‌جمهور در خرداد ماه گفت به خاطر حفظ قدرت شبکه برق، در ماه‌های تابستان استخراج ارز دیجیتال در کشور تا مهر ماه ممنوع است.

جهانگیری گفت:

استخراج کنندگان مجاز نیز باید تولید را به طور کامل متوقف کنند.

وی اضافه کرد ما اطمینان می‌دهیم که برق در مکان‌های مهم و حیاتی قطع نشود.

استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین به عنوان یک فعالیت صنعتی از سال 2019 در ایران قانونی است، البته به شرطی که استخراج کنندگان مجوز داشته باشند. با این حال، بسیاری از استخراج‌کنندگان غیرمجاز به طور غیرقانونی به شبکه برق کشور ضربه زده‌اند.

با وجود جمع‌آوری بسیاری از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال ولی هنوز مشکل قطعی برق حل نشده است و هر روز قطعی برق در تمام نقاط کشور اتفاق می‌افتد. روز سه شنبه، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که برق در خانه او به مدت دو ساعت قطع شده است.

بر اساس گفته مقامات اگر در خانه‌ای دستگاه ماینر کشف شود، ممکن است صاحبان‌ خانه را جریمه کنند یا تجهیزات را توقیف کنند.

هفته گذشته، کمیسیون اقتصاد مجلس لایحه‌ای را پیشنهاد کرد که بر اساس آن بانک مرکزی می‌تواند به عنوان مرجع تنظیم‌کننده قانون صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور باشد و استخراج ارز دیجیتال را نیز به طور رسمی تحت نظارت قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

نوشته ممنوع شدن استخراج ارز دیجیتال حتی برای استخراج‌کنندگان دارای مجوز! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.