کد خبر : 128663
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 12:13

مقصد بعدی بیت کوین، ۳۰ یا ۵۰ هزار دلار؟

مقصد بعدی بیت کوین، ۳۰ یا ۵۰ هزار دلار؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه بسیاری از تحلیل‌گران و حتی عموم مردم انتظار قیمت‌های بالای 100 هزار دلار را برای بیت کوین داشتند! بیشتر تحلیل‌گران انتظار تمام شدن سال 2021 با بیت کوین 100 هزار دلاری را داشتند، اما چه اتفاقی افتاد که بیت کوین از سقف تاریخی خود در ماه نوامبر(حدود 69 هزار دلار)، مرتب

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بسیاری از تحلیل‌گران و حتی عموم مردم انتظار قیمت‌های بالای 100 هزار دلار را برای بیت کوین داشتند! بیشتر تحلیل‌گران انتظار تمام شدن سال 2021 با بیت کوین 100 هزار دلاری را داشتند، اما چه اتفاقی افتاد که بیت کوین از سقف تاریخی خود در ماه نوامبر(حدود 69 هزار دلار)، مرتب نزول داشته است؟

سقوط ناگهانی و سنگین بیت کوین در 4 دسامبر باعث وحشت بسیاری از معامله‌گران و فعالان بازار شد! در این تاریخ، بیت کوین از محدوده 58 هزار دلار تا محدوده 42 هزار دلار سقوط کرد، آن هم فقط در یک روز!

ریزش ماه می بیت کوین از محدوده 58 هزار دلار تا محدوده 29 هزار دلار، آن هم بعد از آن رالی صعودی قدرتمند، بسیاری از معامله‌گران را ترساند و مسبب کاهش علاقه معامله‌گران به این بازار شد.

پس از سقف قیمتی قبلی بیت کوین که در محدود 58 هزار دلار به ثبت رسید، BTC حدود 50 درصد اصلاح قیمتی را تجربه کرد!

بنابر گزارش‌های منتشر شده از 15 صرافی‌ بزرگ بازار رمزارز‌ها، حجم معاملات در بازار ارز‌های دیجیتال به شدت کاهش یافته است! این مسئله می‌تواند روند صعودی بیت کوین در سال 2022 را به چالش بکشد.

نمودار ترس و طمع (Fear and Greed) به پایین‌ترین سطح خود از یکسال گذشته رسیده است! این مسئله نشان‌دهنده ترس شدید سرمایه‌گذاران بازار است. همچنین طی هفته‌های گذشته، بیت کوین‌های بیشتری به صرافی‌ها منتقل شده که این قضیه یک سیگنال نزولی برای بازار است.

کاملا مشخص است که معامله‌گران، اعتماد خود را به بازار از دست داده‌اند و ترس تمام وجود آن‌ها را فرا گرفته است. افزایش انتقال بیت کوین به صرافی‌ها، نشان دهنده این است که عموم معامله‌گران به دنبال فروش بیت کوین خود هستند.

در این وضعیت نامشخص، یکی از سوالات بسیار مهم این است که مقصد بعدی بیت کوین 50 هزار دلار است یا 30 هزار دلار؟! وضعیت کنونی پادشاه رمزارز‌ها، بسیار شبیه به ریزش ماه می سال 2021 است!

در حال حاضر محدوده حمایتی 40 هزار دلار بسیار حائز اهمیت است. اگر کندل (Candle) هفتگی زیر این محدوده بسته شود، سقوط شدید قیمتی تا محدوده 30 هزار دلار، دور از ذهن نخواهد بود. اما اگر محدوده 40 هزار دلار، همچنان خود را به عنوان محدوده حمایتی حفظ کند، می‌توانیم انتظار حرکت به سمت محدوده 50 هزار دلار باشیم.

نوشته مقصد بعدی بیت کوین، ۳۰ یا ۵۰ هزار دلار؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.