کد خبر : 107779
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 13:30

معرفی صندوق سرمایه گذاری دیفای شرکت گری اسکیل (Grayscale)

معرفی صندوق سرمایه گذاری دیفای شرکت گری اسکیل (Grayscale)

زمان مطالعه: 5 دقیقه مقدمه شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل (Grayscale) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز کرد. گری اسکیل که توسط بری سیلبرت (Barry Silbert) تأسیس شد، بر ارائه خدمات سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. جدیدترین

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل (Grayscale) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز کرد. گری اسکیل که توسط بری سیلبرت (Barry Silbert) تأسیس شد، بر ارائه خدمات سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. جدیدترین محصول این شرکت، صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل است که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل چیست؟

گری اسکیل بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال جهان با بیش از ۳۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی است.صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل

گری اسکیل که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده است، از طریق پانزده محصول سرمایه‌گذاری خود امکان دسترسی و سرمایه‌گذاری ایمن در کلاس دارایی‌های دیجیتال را در قالب چارچوب‌های نظارتی برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط امکان‌پذیر می‌کند.

صندوق‌ سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل چیست؟

امروزه بیش از ۲٫۳ میلیارد نفر از جمعیت جهان به سیستم‌های مالی سنتی و حتی بیشتر از آن، به خدمات پیشرفته‌ای مانند قرض گرفتن، وام دادن و مدیریت دارایی دسترسی ندارند. برای حل این مشکل، دارایی‌های دیجیتال غیرمتمرکز با هدف ایجاد تحول در سیستم انتقال ارزش جهانی معرفی شدند که برای استفاده از آنها، به خدمات مالی غیرمتمرکز یا فناوری دیفای (DeFi) نیاز است.صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل

اگرچه دیفای هنوز فناوری نوپایی است، اما می‌تواند انقلابی بزرگ در بازار خدمات مالی جهانی (به ارزش تقریبی ۲۱ تریلیون دلار) ایجاد کند و راه را برای دسترسی به سیستم‌های مالی کارآمد هموارتر نماید.

به عنوان راهی برای مشارکت در این فناوری نوپا، شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل (Grayscale DeFi Fund) را راه‌اندازی کرده است.

صندوق دیفای گری اسکیل، سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ای از پروتکل‌های برتر دیفای را از طریق پرتفوی مبتنی بر ارزش بازار، از جمله شاخص دیفای کوین ‌دسک (CoinDesk DeFi Index) امکان‌پذیر می‌کند. شاخص دیفای کوین دسک محصولی از شرکت ترید بلاک (TradeBlock) است که دارایی‌های برتر حوزه دیفای همچون یونی سواپ (UNI)، آوه (AAVE)، میکر (MKR)، سوشی سواپ (SUSHI)، کامپاند (COMP) و … را شامل می‌شود.

صندوق دیفای گری اسکیل
دارایی‌های موجود در صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل

اهداف و روش‌های صندوق دیفای گری اسکیل

همان‌طور که می‌دانید، پروتکل‌های دیفای با حذف واسطه‌های شخص ثالث متمرکز مانند نهادهای متمرکز بانکداری، متصدیان و … امکان دسترسی غیرمتمرکز به خدمات مالی از جمله قرض گرفتن، وام‌دهی، ذخیره‌سازی، انجام تراکنش‌، انجام معاملات مشتقه، مدیریت دارایی‌های دیجیتال و همچنین، خدمات بیمه‌ای را فراهم می‌کنند.صندوق دیفای گری اسکیل

صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل نیز امکان دسترسی ایمن و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیفای را در قالب یک اوراق بهادار و بدون دردسرهای مربوط به خرید، ذخیره‌سازی و حفظ امنیت این دارایی‌ها، برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط فراهم می‌کند. این اوراق بهادار و سهام را می‌توان در حساب‌های کارگزاری مختلف نگهداری کرد.

سهام صندوق دیفای گری اسکیل جزو اولین اوراق بهاداری است که صرفاً در سبدی از دارایی‌های دیفای سرمایه‌گذاری کرده و از آنها ارزش می‌گیرد. این صندوق در حال حاضر برنامه‌ای برای مشارکت در فعالیت‌های درون زنجیره‌ای مانند استیکینگ (staking) ندارد.

مزایای صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل

صندوق دیفای گری اسکیل

از جمله مزایای صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حق مالکیت قابل حسابرسی از طریق ابزار سرمایه‌گذاری: سهام صندوق دیفای گری اسکیل، اوراق بهاداری هستند که به نام سرمایه‌گذار صادر می‌شوند و با ارائه یک ساختار آشنا برای مشاوران مالی و مالیاتی، امکان انتقال آسان به ذی‌نفعان تحت قوانین دارایی را فراهم می‌کنند.
  • واجد شرایط برای نگهداری در حساب‌های دارای مزایای مالیاتی: سهام صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل را می‌توان در حساب‌های بازنشستگی فردی (IRA)، حساب‌های بازنشستگی فردی نوع Roth -حسابی که به شرط رعایت شرایط خاص، اجازه برداشت بدون مالیات را می‌دهد- و سایر حساب‌های کارگزاری و سرمایه‌گذاری، ذخیره و نگهداری کرد.
  • قابل معامله در بورس عمومی: گری اسکیل قصد دارد سهام محصول جدید خود را در بازار ثانویه نیز عرضه کند.
  • امنیت بالای ذخیره‌سازی: اجزای اصلی صندوق دیفای گری اسکیل به صورت آفلاین یا سرد توسط سرویس کاستدی کوین بیس (Coinbase Custody) ذخیره می‌شوند.
  • پشتیبانی توسط شبکه‌ای از ارائه‌دهندگان خدمات معتبر: شرکت حقوقی بین‌المللی Davis Polk & Wardwell LLP به عنوان مشاور حقوقی صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل فعالیت می‌کند. صورت‌حساب‌های مالی صندوق دیفای گری اسکیل نیز هر ساله توسط شرکت حسابرسی Friedman LLP بررسی می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت شرکت گری اسکیل به نشانی grayscale.com مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی جدیدترین محصول شرکت مدیریت سرمایه گری اسکیل (Grayscale)، یعنی صندوق سرمایه گذاری دیفای گری اسکیل پرداختیم.

در حالت کلی، سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت گری اسکیل هم از مزایای ارزهای دیجیتال و هم از مزایای اوراق بهادار بهره‌مند شوند. به همین دلیل، محبوبیت این نوع صندوق‌ها در میان سرمایه‌گذاران روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

در همین حال، تیم گری اسکیل معتقد است که ظهور پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز یا دیفای می‌تواند آینده سیستم‌های مالی را متحول کند. به همین دلیل، آنها در تلاشند که از طریق ساختارهای سرمایه‌گذاری امن و قابل اعتماد گری ‌اسکیل، امکان دسترسی به این خدمات را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

نوشته معرفی صندوق سرمایه گذاری دیفای شرکت گری اسکیل (Grayscale) اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.