کد خبر : 103179
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 7:36

معاملات رمزارزها در چین ممنوع شد! فرصتی بزرگ برای آمریکا!

معاملات رمزارزها در چین ممنوع شد! فرصتی بزرگ برای آمریکا!

زمان مطالعه: 4 دقیقه به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی چین نیروهای خود را برای تشدید سرکوب‌ صنعت ارزهای دیجیتال، متحد کرده‌اند. روز جمعه ۲۴ سپتامبر، بانک مرکزی چین با انتشار بیانیه‌ای مجموعه‌ای از اقدامات جدید برای مبارزه با پذیرش رمزارزها در چین را اعلام و بار دیگر بر موضع ضد کریپتویی این کشور تأکید کرد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی چین نیروهای خود را برای تشدید سرکوب‌ صنعت ارزهای دیجیتال، متحد کرده‌اند.

روز جمعه ۲۴ سپتامبر، بانک مرکزی چین با انتشار بیانیه‌ای مجموعه‌ای از اقدامات جدید برای مبارزه با پذیرش رمزارزها در چین را اعلام و بار دیگر بر موضع ضد کریپتویی این کشور تأکید کرد.

این بیانیه که تحت عنوان «ممنوعیت و جلوگیری از خطرات معاملات ارزهای دیجیتال» منتشر شده و توسط تنظیم‌کنندگان امور مالی و فضای مجازی چین امضا شده است، تمامی فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را در چین ممنوع اعلام می‌کند.

بانک مرکزی چین هدف از این اقدام را محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر ماهیت بسیار فاسد ارزهای دیجیتال که منجر به فعالیت‌های مجرمانه می‌شود، عنوان کرده است.

ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در چین

بر اساس بیانیه جدید بانک مرکزی چین، از این پس معامله رمزارز با رمزارز در این کشور ممنوع است. چین در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز معامله رمزارز با ارز فیات را ممنوع اعلام کرده بود.

علاوه بر این، بانک‌ها و سایر موسسات مالی از ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال منع شده‌اند.

کارکنان صرافی‌های خارج از کشور، حتی آنهایی که در بخش پشتیبانی فنی کار می‌کنند، به دلیل مشارکت آگاهانه در صنعت کریپتو مورد بازخواست قرار خواهند گرفت. اگرچه صرافی‌های رمزارزی در سال ۲۰۱۷ از چین طرد شدند و مقر خود را به خارج از این کشور انتقال دادند، با این حال بخش قابل‌توجهی از عملیات آنها از داخل چین انجام می‌شود.

در این بیانیه همچنین خواسته شده که سانسور اطلاعات مربوط به ارزهای مجازی تشدید شود. سایت‌ها و برنامه‌هایی که به معاملات رمزارزها مشغولند نیز بسته خواهند شد.

در این بیانیه از پلیس چین نیز خواسته شده که فعالیت‌های غیرقانونی را که با استفاده از رمزارزها انجام می‌شوند – مانند پولشویی و قمار –به شدت سرکوب کند.

ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین

در همین حال، کمیسیون ملی توسعه و بازسازی چین که بالاترین نهاد برنامه‌ریزی دولتی این کشور به شمار می‌رود، اطلاعیه‌ای جداگانه را تحت عنوان «اصلاحیه استخراج ارزهای مجازی» منتشر کرده است. هدف از انتشار این اطلاعیه، از بین بردن «خطرات پنهان» در استخراج ارزهای دیجیتال عنوان شده است.

در این اطلاعیه استخراج رمزارزها به طور کامل غیرقانونی اعلام نشده است، با این حال به مقامات محلی دستور داده شده که فعالیت‌های ماینینگ غیرقانونی را متوقف کنند.

به این ترتیب، استخراج ارزهای دیجیتال در چین به یک صنعت منسوخ تبدیل می‌شود. هیچ پروژه ماینینگ جدیدی در این کشور مجوز دریافت نخواهد کرد و به پروژه‌های مجاز قبلی نیز مهلت خروج از چین داده خواهد شد.

ریزش قیمت‌ ارزهای دیجیتال

به دنبال انتشار این اخبار، بازار ارزهای دیجیتال افت قابل‌توجه دیگری را تجربه کرد.

قیمت بیت کوین که روز گذشته به دلیل پشتیبانی از شبکه لایتنینگ در توییتر تا ۴۵ هزار دلار افزایش یافته بود، در عرض یک ساعت بیش از ۴ هزار دلار سقوط کرد و به حدود ۴۰،۹۰۰ دلار رسید.

به دنبال بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز با افت حتی به مراتب بیشتری مواجه شدند. در این میان، اتریوم به زیر ۲،۹۰۰ دلار سقوط کرد و سایر رمزارزها نیز روند مشابهی را در پیش گرفتند.

در زمان انتشار این خبر، اگرچه ارزهای دیجیتال کمی از ضررهای خود را جبران کرده‌اند، اما ارزش کل بازار در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، همچنان یک افت ۳٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

chinas-crypto-crackdown
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

همان‌طور که گفته شد، نهادهای نظارتی چین قبلاً هم در سال ۲۰۱۷ ممنوعیت‌های مشابهی را برای فعالیت صرافی‌های رمزارزی در این کشور اعمال کرده بودند. لازم به ذکر است که مدت کوتاهی پس از اعمال این ممنوعیت، قیمت بیت کوین برای اولین بار در دسامبر همان سال به ۲۰ هزار دلار رسید.

فرصتی بزرگ برای ایالات متحده

در پی وقایع روز گذشته، سناتور پت تومی (Pat Toomey)، نماینده ایالت پنسیلوانیا، اعلام کرد که سرکوب مداوم ارزهای دیجیتال در چین، می‌تواند فرصت بزرگی برای ایالات متحده باشد.

به گفته تومی، از آن‌جایی که مقامات آمریکایی چنین مقررات سختگیرانه‌ای را علیه ارزهای دیجیتال وضع نمی‌کنند، سیستم اقتصادی این کشور «برتری ساختاری» نسبت به رقیب خود دارد.

این سیاستمدار آمریکایی گفت:

پکن آنقدر با آزادی اقتصادی دشمنی می‌کند که حتی نمی‌تواند تحمل کند مردمش در چیزی که می‌توان گفت هیجان‌انگیزترین نوآوری در زمینه مالی در دهه‌های اخیر است، مشارکت داشته باشند.

سناتور تومی خاطرنشان کرد که آزادی اقتصادی، سنگ بنای رشد و بالاتر رفتن استاندارد زندگی برای همه است.

نوشته معاملات رمزارزها در چین ممنوع شد! فرصتی بزرگ برای آمریکا! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.