کد خبر : 103028
تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 8:30

معاملات ارزهای دیجیتال در دبی قانونی شد!

معاملات ارزهای دیجیتال در دبی قانونی شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه مقامات دبی نیروهای خود را برای قانونی کردن انتشار و معامله ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Centre) متحد کرده‌اند. دفتر مرکز تجارت جهانی دبی اخیراً اعلام کرد که با سازمان اوراق بهادار و کالای امارات متحده عربی (SCA) همکاری کرده تا انتشار و معاملات

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقامات دبی نیروهای خود را برای قانونی کردن انتشار و معامله ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Centre) متحد کرده‌اند.

دفتر مرکز تجارت جهانی دبی اخیراً اعلام کرد که با سازمان اوراق بهادار و کالای امارات متحده عربی (SCA) همکاری کرده تا انتشار و معاملات ارزهای دیجیتال را در حوزه قضایی خود کاملاً قانونی کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، طی این اقدام جدید چارچوبی ایجاد می‌شود که بر اساس آن، دفتر مرکز تجارت جهانی دبی می‌تواند برای کلیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این منطقه آزاد مجوز صادر کند.

بر اساس این مشارکت، سازمان SCA مسئول نظارت بر کلیه فعالیت‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال از جمله ارائه، لیست کردن، معاملات و صدور مجوز همه توکن‌ها در منطقه آزاد اقتصادی مرکز تجارت جهانی دبی خواهد بود.

دبی به قطب ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شود!

هلال سعید ال ماری (Helal Saeed Al Marri)، مدیر کل مرکز تجارت جهانی دبی، اظهار داشت این اقدام به این منطقه آزاد اقتصادی کمک می‌کند تا لیست خدمات خود را به منظور جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی و سایر فعالیت‌های کارآفرینانه گسترش دهد.

به گفته ال ماری، از آن‌جایی که دبی به سمت نوآوری و اقتصاد دیجیتالی پیش می‌رود، دفتر مرکز تجارت جهانی دبی نیز در حمایت از مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال و بلاکچین کوتاهی نخواهد کرد؛ چراکه معتقد است آنها بخشی جدایی‌ناپذیری از صنعت پرداخت جهانی خواهند بود.

ال ماری گفت:

با ظهور فناوری‌های جدید مانند توکن‌های غیر قابل تعویض که قرار است نقش مهمی در آینده تجارت ایفا کنند، دفتر مرکز تجارت جهانی دبی راه‌هایی را برای ارائه خانه‌ای پایدار برای این اکوسیستم دنبال می‌کند.

پذیرش فناوری بلاکچین در دبی

علاوه بر پذیرش قانونی ارزهای دیجیتال، دبی در راستای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در پذیرش فناوری بلاکچین نیز اقدامات مهمی انجام داده است.

طرح The emirate که سال گذشته راه‌اندازی شد، قصد دارد اولین شهری باشد که به طور کامل از فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) استفاده می‌کند.

سال گذشته، بانک مشرق (Mashreq Bank)، قدیمی‌ترین بانک خصوصی دبی نیز استفاده از فناوری بلاکچین را برای افزایش امنیت مشتریان خود و ایجاد یک بستر بانکداری هوشمند آغاز کرد.

نوشته معاملات ارزهای دیجیتال در دبی قانونی شد! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.