کد خبر : 96791
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 12:30

مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن

مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه مقدمه انتخاب شبکه انتقال هنگام جابه‌جایی ارزهای دیجیتال، یکی از مباحثی است که بسیاری از کاربران مبتدی این حوزه را دچار سردرگمی و اشتباه کرده است. این موضوع ناشی از این است که کاربران صرفاً به خاطر کمتر بودن کارمزد تراکنش در برخی از شبکه‌های انتقال، بدون توجه به آدرس کیف

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

انتخاب شبکه انتقال هنگام جابه‌جایی ارزهای دیجیتال، یکی از مباحثی است که بسیاری از کاربران مبتدی این حوزه را دچار سردرگمی و اشتباه کرده است. این موضوع ناشی از این است که کاربران صرفاً به خاطر کمتر بودن کارمزد تراکنش در برخی از شبکه‌های انتقال، بدون توجه به آدرس کیف پول مقصد و پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از شبکه مورد نظر آنها به انتقال آن رمزارز می‌پردازند. این اقدام در اکثر موارد باعث از بین رفتن دارایی و به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی می‌شود. در ادامه این مطلب به موارد پیش‌آمده در پی چنین اقداماتی از سوی کاربران و همچنین راه حل رفع مشکل کیف پول کوینومی با کیف پول اتریوم خواهیم پرداخت.

انتخاب شبکه نادرست در انتقال اتریوم

یکی از مواردی که ممکن است میان کاربرانی که تجربه و تخصص زیادی در این حوزه ندارند شایع باشد، انتخاب شبکه نادرست، هنگام انتقال اتریوم است. با توجه به اینکه آدرس‌های کیف پول در شبکه استاندارد ERC20 و استاندارد BEP20 یکسان هستند اما کارمزد شبکه BEP20 بسیار کمتر است، کاربران بسیاری استفاده از شبکه هوشمند بایننس یا BEP20 را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل اگر کاربری بدون توجه به اینکه کیف پول مقصد، از شبکه BEP20 پشتیبانی می‌کند یا خیر، انتقال در این شبکه را انجام دهد، عملیات انتقال انجام می‌شود اما ممکن است دارایی را در کیف پول مقصد مشاهده نکند. این موضوع به دلیل عدم پشتیبانی کیف پول مقصد از این شبکه اتفاق می‌افتد.

یکی از نکاتی که باید همیشه قبل از انتقال مورد توجه قرار داد، دقت به پشتیبانی یا عدم پشتیبانی کیف پول مقصد از شبکه مورد نظر شما برای انتقال است.

کیف پول کوینومی یکی از بهترین و معروف‌ترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال است. این کیف پول قابلیت استفاده در تلفن همراه و دسکتاپ را دارد. در کنار تمام مزیت‌های این کیف پول، یکی از معایب آن، عدم پشتیبانی از شبکه انتقال BEP20 یا BSC است. علاوه بر این با توجه به اینکه آدرس‌های شبکه BEP20 و ERC20 در این کیف پول یکسان هستند، ممکن است شبکه انتقال به اشتباه BEP20 انتخاب شود و پس از انتقال، دارایی در کیف پول مقصد مشاهده نشود.

راه حل رفع مشکل کوینومی با کیف پول اتریوم

فرض کنید که به چنین مشکلی در کیف پول کوینومی برخورده‌اید. در چنین مواردی با انجام یک سری اقدامات، می‌توانید موجودی خود را مشاهده کنید. برای این کار ابتدا باید 24 عبارت بازیابی (Recovery Phrases) کیف پول کوینومی خود را که انتقال به آدرس آن انجام گرفته است، استخراج کنید. به همین منظور در صفحه اصلی کیف پول کوینومی، روی نام کیف پول مورد نظر کلیک و سپس گزینه Manage Wallet را انتخاب کنید.مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن

سپس مجدداً روی نام کیف پول مورد نظر کلیک کنید و گزینه Backup را انتخاب نمایید.مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن

با توجه به اهمیت بسیار بالای عبارات بازیابی کیف پول، سؤالی مبنی بر اطمینان از نمایش عبارات بازیابی پرسیده می‌شود که با کلیک روی گزینه I understand the Risk عبارات بازیابی به شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که برای کیف پول، رمز عبور تنظیم کرده باشید، به وارد نمودن رمز عبور نیز نیاز دارید.

توجه داشته باشید که در صورتی که در هنگام ساخت کیف پول، گزینه Use BIP39 فعال شده باشد و کاربر عبارت دلخواهی را به عبارات بازیابی پیش‌فرض اضافه کرده باشد، هنگام بازیابی کیف پول، وارد نمودن آن عبارت نیز مورد نیاز است. مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن پس از طی مراحل مذکور، به نشانی iancoleman.io/bip39 مراجعه کنید.

با توجه به اهمیت اطلاعاتی که باید در این سایت وارد شود، پس از ورود به سایت، اتصال خود با اینترنت را قطع کنید و مراحل زیر را به صورت آفلاین انجام دهید.

در بخش اول فرم در قسمت Mnemonic، طبق توضیحات زیر و فقط قسمت‌های گفته‌شده را تکمیل کنید:مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن

در بخش دوم فرم که Derivation Path نام دارد، تنظیمات زیر را اعمال کنید:مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن

در صورتی که موارد بالا را به درستی انجام داده باشید، در بخش سوم فرم که Derived Addresses نام دارد، در اولین سطر آن می‌توانید کلید خصوصی کیف پولی را که دارای ارز منتقل شده در شبکه BEP20 است، به دست آورید.مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن

اکنون که کلید خصوصی کیف پول خود در شبکه BEP20 را در اختیار دارید، باید آن را در کیف پول دیگری که از شبکه BEP20 پشتیبانی می‌کند (مانند تراست والت) بازیابی کنید تا به دارایی خود دسترسی داشته باشید و بتوانید آنها را به صرافی‌ها یا کیف پول‌های دیگر منتقل نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بازیابی کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، می‌توانید از این لینک کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه بازیابی رمزارزهای اشتباه منتقل شده به کیف پول کوینومی پرداخته شد. همان‌طور که می‌دانید، این روزها کاربران تازه‌کار ممکن است با هدف پرداخت کارمزد کمتر برای انتقال، شبکه انتقال نادرستی را انتخاب کنند و این کار را بدون توجه به پشتیبانی یا عدم پشتیبانی آدرس کیف پول مقصد از این شبکه انجام می‌دهند. در این مقاله سعی شده که به صورت مرحله به مرحله و با جزئیات کامل به چگونگی رفع این مشکل پرداخته شود. توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام به هر گونه خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در این حوزه، به کسب دانش و اطلاعات در زمینه انواع شبکه‌ها و انواع کیف پول‌ها بپردازید.

نوشته مشکل کیف پول کوینومی | تداخل آدرس اتریوم با BEP20 و راه بازیابی آن اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.