کد خبر : 95060
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1400 - 12:30

مشکل صفر نشان دادن موجودی کیف پول + دلایل و راه حل ها

مشکل صفر نشان دادن موجودی کیف پول + دلایل و راه حل ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه مقدمه در روزهای اخیر برخی از کاربرانی که قصد داشتند از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده کنند، با مشکلاتی مانند صفر نشان دادن موجودی کیف پول و مشکل در ارسال رمزارزها مواجه شده‌اند. در این نوشتار قصد داریم دلایل ایجاد این مشکلات و همچنین راه‌حل برطرف کردن آنها را بررسی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

در روزهای اخیر برخی از کاربرانی که قصد داشتند از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده کنند، با مشکلاتی مانند صفر نشان دادن موجودی کیف پول و مشکل در ارسال رمزارزها مواجه شده‌اند.

در این نوشتار قصد داریم دلایل ایجاد این مشکلات و همچنین راه‌حل برطرف کردن آنها را بررسی کنیم.

چرا بعضی کیف پول ها موجودی را صفر نمایش می‌دهند؟

اگر از کاربرانی هستید که تراکنش های زیادی را از طریق کیف پول‌ها انجام می‌دهید، احتمالاً اخیراً با مشکل صفر نشان دادن موجودی کیف پول مواجه شده‌اید و دیده‌اید که در برخی از کیف پول‌ها مانند کیف پول کوینومی، اتمیک والت، متامسک، تراست والت و بعضی کیف پول‌های دیگر، موجودی رمزارزهای شما صفر نمایش داده می‌شود؛ در حالی که قبلاً به آدرس خود در این کیف پول ها رمزارز انتقال داده‌اید.

دلیل اصلی ایجاد این اختلال در کیف پول ها این است که بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده کیف پول ارز دیجیتال در ایالات متحده یا کشورهای تحت سلطه آن مستقر هستند و به ناچار مجبورند که از قوانین تحریمی پیروی و خدمات‌رسانی را به کاربران ایرانی محدود کنند.

به دلیل تحریم‌ها، برخی کیف پول ها اتصال کاربران ایرانی به نود بلاکچین‌های مختلف را محدود می‌کنند؛ یعنی درخواست‌هایی را که برای دریافت اطلاعاتی از قبیل موجودی یک آدرس یا ارسال تراکنش به بلاکچین استفاده می‌شوند، برای ip های بعضی از کشورها از جمله ایران محدود کرده‌اند.

solution-showing-wallet-balance

در برخی کیف پول ها مانند کوینومی زمانی که شما به بلاکچین یه رمزارز متصل می‌شوید، کیف پول این اتصال را به شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در کیف پول کوینومی زمانی که اتصال شما به بلاکچین رمزارز موردنظر موفق باشد، این اتصال موفق با یک چراغ سبز رنگ نمایش داده می‌شود و اگر به هر دلیلی از جمله تحریم ها، شما نتوانید به بلاکچین مورد نظرتان متصل شوید، چراغ کنار آن رمزارز قرمز یا خاکستری می‌شود.

آیا دارایی های کاربران ایرانی از دست می‌رود؟

در بررسی مشکل صفر نشان دادن موجودی کیف پول و در پاسخ به این سؤال که آیا دارایی های کاربران ایرانی از دست می‌رود یا نه، باید گفت که دارایی‌های ما روی شبکه بلاکچین هر رمزارز قرار دارد. تنها راه دسترسی به دارایی‌های رمزارزی و توکن‌ها، داشتن کلید خصوصی (Private key) یا عبارات بازیابی (Seed phrase) است. بنابراین مادامی که کسی به کلید خصوصی یا عبارات بازیابی شما دسترسی نداشته باشد، توان بلوکه کردن و جابه‌جایی و در کل هیچ گونه دسترسی به دارایی‌ها را نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید که کیف پول‌ها صرفاً ابزاری هستند برای نگهداری امن از کلیدهای خصوصی و ساختن تراکنش‌ها و امضا کردن آنها با کلیدهای خصوصی. کیف پول‌ها همچنین می‌توانند با دریافت اطلاعات از بلاکچین مورد نظر و ارسال تراکنش به بلاکچین، تراکنش‌ها را به بلاکچین هدایت کنند.

یکی از ویژگی‌های یک کیف پول ارز دیجیتال خوب و مطمئن، متن باز (Open source) بودن آن کیف پول است. بنابراین با توجه به بررسی کدهای کیف پول می‌توانید متوجه شوید که آیا شرکت سازنده به Seed phrase ها و کلیدهای خصوصی شما دسترسی دارد یا خیر. به این نوع کیف پول‌ها که کنترل عبارات بازیابی و کلیدهای خصوصی شما را در دست ندارند، کیف پول غیر متصدی یا non-custodia گفته می‌شود.

پس مطمئن باشید در صورتی که از یک کیف پول خوب و معتبر استفاده می‌کنید، آن کیف پول توانایی مسدود ساختن دارایی‌های شما و انتقال آنها را نخواهد داشت.

کیف پول‌ هایی مانند تراست والت، الکتروم، سامورایی، کیف پول گواردا، اتمیک والت، مای اتر والت، واسابی والت و برخی کیف پول‌های دیگر، از نوع non-custodia هستند و به کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارند.

راه حل مشکل صفر نشان دادن موجودی و خطا در ارسال رمزارزها

solution-showing-wallet-balance

آسان‌ترین و کاربردی‌ترین راه حل برای برطرف کردن مشکل صفر نشان دادن موجودی کیف پول و اتصال کیف پول ها به بلاکچین، استفاده از VPN است. وی پی ان ها یک ارتباط رمزگذاری‌شده از محل اتصال شما به اینترنت ایجاد می‌کنند و آن را به منطقه دیگری، معمولاً یک کشور دیگر ارسال و سپس آن را وارد اینترنت عمومی می‌کنند. این رویه باعث تغییر آدرس آی پی شما می‌شود و دیگر محل واقعی اتصال شما به اینترنت مشخص نخواهد شد. سرور به آدرس آی پی جدید دسترسی پیدا می‌کند و آدرس IP اولیه و اصلی در اختیار آن قرار نمی‌گیرد. با توجه به این موضوع، در زمان استفاده از کیف پول‌ها اطلاعات واقعی موقعیت مکانی شما در اختیار کیف پول‌ها قرار نمی‌گیرد.

البته در برخی از کیف پول‌ها این امکان وجود دارد که بتوانید نودی را که از طریق آن به بلاکچین رمزارز دلخواه خود متصل می‌شوید، تغییر دهید. البته این کار با پیچیدگی‌های فنی همراه است و ما همان استفاده از VPN را به شما توصیه می‌کنیم.

سخن پایانی

در این نوشتار سعی شد که دلایل بروز مشکل صفر نشان دادن موجودی کیف پول و خطا در ارسال رمزارزها در برخی کیف پول‌ها مطرح شود و راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه شود.

در پایان باید گفت که کیف پول های غیر متصدی یا non-custodia برای حفظ امنیت وجوه شما ویژگی‌های امنیتی نسبتاً بالایی دارند. این کیف پول ها هیچ گونه اطلاعات شخصی حساسی را ذخیره نمی‌کنند؛ بنابراین اگر از یک کیف پول non-custodia استفاده می‌کنید و با مشکل صفر نشان دادن موجودی کیف پول و خطا در ارسال رمزارزها مواجه شدید، نگران از دست رفتن دارایی‌های خود نباشید.

نوشته مشکل صفر نشان دادن موجودی کیف پول + دلایل و راه حل ها اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.