کد خبر : 84552
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 10:01

مدیر فرودگاه بجنورد: برقراری پرواز به کیش و عسلویه در دستور کار است

مدیر فرودگاه بجنورد: برقراری پرواز به کیش و عسلویه در دستور کار است

محمدابراهیم قدمگاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار زیادی از شهروندان این استان برای کار به استان بوشهر بویژه عسلویه سفر می کنند که به علت نبود پرواز در فرودگاه بجنورد، هم است..

محمدابراهیم قدمگاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار زیادی از شهروندان این استان برای کار به استان بوشهر بویژه عسلویه سفر می کنند که به علت نبود پرواز در فرودگاه بجنورد، هم استانی ها از طریق فرودگاه های دیگر استان ها عازم این استان می شوند.

وی گفت: همچنین سالانه تعداد زیادی از شهروندان برای سفر تفریحی و کاری به استان هرمزگان بویژه بندر عباس و کیش سفر می کنند که پیش بینی می شود برقراری برنامه پروازی برای این مسیر نیز از استقبال خوبی برخوردار شود.

وی افزود: هم اکنون در تمامی روزهای هفته یک پرواز رفت و برگشت بجنورد – تهران وجود دارد که تلاش می کنیم در یک یا دو روز در هفته ۲ پرواز برقرار کنیم، افرادی که برای کارهای اداری و یا سایر موارد به تهران سفر یک روزه می کنند شرایطی را فراهم می کنیم که در همان روز نیز به بجنورد بازگردند.

قدمگاهی اظهار داشت: خوشبختانه شهروندان این استان نسبت به سفر هوایی استقبال خوبی دارند.

وی با بیان اینکه پرواز قطعی موجب رضایت مشتری می شود گفت: هم اینک باید تلاش کنیم تا برنامه های پروازی در این فرودگاه انجام شود و کمتر لغوی داشته باشیم، حتی اگر تعداد پرواز نیز کم باشد اما لغو نداشته باشیم شهروندان برای سفر هوایی برنامه ریزی خواهند کرد.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه برخی از ایرلاین ها از نظر هواپیما و وضعیت اقتصادی دچار مشکل هستند، افزود: بعضا به ناچار مجبور به لغو برخی از پرواز ها در مسیرهای مختلف از جمله مسیر بجنورد می شوند.

وی گفت: علاوه بر شرایط اقتصادی، شیوع کرونا و ماه مبارک رمضان موجب کاهش سفرها از طریق ناوگان هوایی شده است.

قدمگاهی همچنین کمبود خلبان و سایر نیروهای مورد نیاز، خرابی هواپیماها، مشکلات فنی و همچنین تعمیرات دوره ای نیز در برقراری و یا لغو پروازها تاثیر گذار است.

وی اظهار داشت: فرودگاه بجنورد با چهار هزار و ۵۷۰ متر بزرگ ترین باند فرودگاه در کشور را دارد و همچنین از نظر تجهیزات روز دنیا مجهز شده است.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: پارسال ۲۲ هزار و ۵۳۸ مسافر در شرایط کرونا با ناوگان هوایی از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۲۰ درصد کاهش دارد.

قدمگاهی اظهار داشت: در این مدت ۴۸۶ پرواز رفت و برگشت بجنورد – تهران از این فرودگاه انجام شد.

وی با بیان اینکه تعداد پروازهای سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ تغییر چندانی ندارد افزود: در سال ۹۸، ۴۸۴ پرواز انجام شد که ۲۲ هزار و ۵۳۸ مسافر از طریق این پروازها جابجا شدند.

وی تعداد پرواز های این فرودگاه را در هفته هم اینک هفت پرواز دانست و اظهار داشت:در سال ۹۹ این تعداد در هفته به ۹ پرواز نیز رسید.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.