کد خبر : 142869
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1400 - 7:32

مخالفت ناسا با ارزهای دیجیتال

مخالفت ناسا با ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه ناسا اعلام کرد نمی‌خواهد از محتوای تولید شده توسط این سازمان برای طراحی و توسعه توکن‌های NFT استفاده شود. تقریبا همه فعالان اقتصادی و کارشناسان حوزه فناوری و بلاکچین معتقدند که NFTها به رشد خیره‌کننده خود ادامه خواهند داد. با این وجود آژانس فضایی ناسا (NASA) اعلام کرده است که محتوا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ناسا اعلام کرد نمی‌خواهد از محتوای تولید شده توسط این سازمان برای طراحی و توسعه توکن‌های NFT استفاده شود.

تقریبا همه فعالان اقتصادی و کارشناسان حوزه فناوری و بلاکچین معتقدند که NFTها به رشد خیره‌کننده خود ادامه خواهند داد. با این وجود آژانس فضایی ناسا (NASA) اعلام کرده است که محتوا و لوگوی‌ این شرکت نباید برای تبلیغ، طراحی و تولید NFTها استفاده شود.

طبق قانون محتوای ویدئویی و تصاویری که توسط سازمان‌های دولتی ایالات متحده آمریکا تولید می‌شوند، دارای حق چاپ نیستند. این بدان معنا است که استفاده از این محتوا برای عموم آزاد خواهد بود. البته برای چاپ لوگوی ناسا باید اجازه رسمی از این شرکت اخذ شود.

در حالی که بازار NFT همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد ناسا از طریق رسانه‌های رسمی قوانینی در جهت ممنوعیت استفاده از محتوای این سازمان برای صنعت NFT منتشر کرده است.

توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)، دارایی‌های دیجیتالی بوده که به عنوان یک سرمایه و ثروت اختصاصی به شخص یا سازمان خاصی تعلق دارند. حال مشخص شده است که ناسا مایل نیست از تصاویرش برای ترویج معامله این توکن‌ها استفاده شود. این سازمان اعلام کرده است هر گونه ادعا مبنی بر ارتباط ناسا با این دارایی‌ها خلاف واقع بوده و کاری غیرقانونی محسوب می‌شود.

لوگوی ناسا اغلب برای مقاصد تجاری مانند برندسازی روی اجناس مختلف قرار می‌گیرد. با این حال این آژانس هوایی اعلام کرده است که چنین استفاده‌هایی را در حوزه NFT تایید نخواهد کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی ناسا آمده است:

ناسا هیچ کدام از برنامه‌های تجاری مرتبط با توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) را تأیید نمی‌کند. این توکن‌ها و رویدادهای مرتبط با آن‌ها با دسته‌بندی محصولاتی که آژانس اجازه چاپ لوگو را به آن‌ها داده است، سازگار نیست.

طبق دستورالعمل‌های تعیین شده برای سازمان‌های دولتی آمریکا، هیچ نهادی نمی‌تواند تجارت یا محصولاتی را در زمینه‌هایی مانند الکل، غذا، لوازم آرایشی، تنباکو، لباس‌زیر و فناوری تأیید کند.

با این حال، ناسا در گذشته به طور غیرمستقیم در فضای NFT فعالیت‌های مختصری داشته است. طبق گزارش کوین تلگراف، یک پروژه متاورس با پشتیبانی NFT به نام مریخ ۴ (Mars4) به کمک داده‌های ناسا و سایر آژانس‌های فضایی مدلی سه بعدی و دقیق از مریخ را توسعه داده است.

نوشته مخالفت ناسا با ارزهای دیجیتال اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.