کد خبر : 87249
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 14:46

مجتمع‌های تولید محصولات دامی قم حمایت شوند

مجتمع‌های تولید محصولات دامی قم حمایت شوند

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی استانداری قم ،بهرام سرمست در جلسه کمیسیون بررسی طرح‌های غیرکشاورزی قم طی سخنانی ضرورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع‌های تولید دام و زراعت را مورد توجه قرار داد و ..

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی استانداری قم ،بهرام سرمست در جلسه کمیسیون بررسی طرح‌های غیرکشاورزی قم طی سخنانی ضرورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع‌های تولید دام و زراعت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات رسان باید در این راستا وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش آفرینی کشاورزی و دامپروری در اقتصاد استان افزود: در خصوص کاستی‌ها و نیازهای این حوزه به ویژه مجتمع‌های تولید دامی باید پیگیری‌های جدی تری انجام شود.

وی برق مورد نیاز واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و دامداری بویژه در فصل گرما را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر چه خاموشی‌های برنامه ریزی شده برق در بخش‌های مختلف در دوران اوج مصرف امری اجتناب ناپذیر است ولی باید در مورد مجتمع‌های دامپروری و کشاورزی این قطعی مدیریت شده باشد.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران دولتی برای دریافت اعتبارها از دستگاه‌های ملی تصریح کرد: باید مشکل‌ها در حوزه‌های مختلف احصاء شده و در ۲ سطح استانی و ملی پیگیری شود.

استاندار قم همچنین حمایت و پشتیبانی از تولید و برداشتن موانع آن را رویکرد اصلی استان در سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: آماده ایم تا در صورت نیاز و طی نشستی با وزیران و مقام‌های ملی مسائل دستگاه های استانی را مطرح و پیگیری نماییم.

تعیین تکلیف مدیریت نگهداری مجتمع‌های دامپروری، مجوز حفر چاه شماره ۲ مجتمع دامپروری جعفریه و تسهیل در تمدید پروانه‌های چاه‌های مجتمع‌ها، همچنین تکمیل و بازسازی زیرساخت‌های تولیدی دامی و تعیین تکلیف وضعیت انتقال دام در قم از مهم‌ترین موضوع‌ها در دستور کار این جلسه بود.

قم دارای ۶ مجتمع گلخانه ای و دامپروری است و مجتمع دامپروری دام واقع در شهر جعفریه در ۳۵ کیلومتری شمال غربی قم بزرگترین مجتمع تولیدی کشور محسوب می شود، که با ۶۶۴ هکتار مساحت ۷۰۰ راس دام سبک و ۶۰۰ راس دام سنگین در آن نگهداری می شوند.

این مجتمع یک شهرک بزرگ خدماتی و میدان بزرگ خدمات دامپروری با ۳۰ کاروانسرای دامی برای ۱۲ تا ۱۴ استان است و برای تبادل دامی در آن پنج هکتار زمین اختصاص داده شده است

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.