کد خبر : 121935
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 11:00

متاورسی‌ها هم سهامدار شدند!

متاورسی‌ها هم سهامدار شدند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه پروشیرز (ProShares)، اولین شرکت آمریکایی که صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی بیت کوین را در این کشور راه‌اندازی کرده بود، اکنون قصد دارد یک ETF جدید متمرکز بر متاورس ایجاد کند. طبق گزارش‌ها، پروشیرز روز سه‌شنبه درخواست ایجاد این صندوق جدید را که ProShares Metaverse Theme ETF نام دارد، برای

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پروشیرز (ProShares)، اولین شرکت آمریکایی که صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی بیت کوین را در این کشور راه‌اندازی کرده بود، اکنون قصد دارد یک ETF جدید متمرکز بر متاورس ایجاد کند.

طبق گزارش‌ها، پروشیرز روز سه‌شنبه درخواست ایجاد این صندوق جدید را که ProShares Metaverse Theme ETF نام دارد، برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرده است.

به گفته پروشیرز، صندوق قابل‌معامله در بورس جدید مشروط به تأیید کمیسیون SEC، عملکرد شاخص تم متاورسی (SOMETAV)، متشکل از سهام شرکت‌هایی که با فناوری‌های مرتبط با متاورس، از جمله پردازش داده‌ها و دستگاه‌های متاورسی سروکار دارند، را ردیابی خواهد کرد. این شاخص شرکت‌های آمریکایی را شامل می‌شود که سهام آنها در بورس نیویورک یا بازار سهام نزدک لیست شده است و نیازها و نقدینگی بازار سرمایه را تأمین می‌کنند. غول‌های الکترونیکی مانند اپل و انویدیا و همچنین، غول‌های رسانه‌های اجتماعی مانند متا یا فیس‌بوک سابق، از جمله اجزای اصلی این شاخص هستند.

درخواست شرکت پروشیرز برای راه‌اندازی ETF متمرکز بر متاورس در حالی ارسال می‌شود که شرکت‌های سراسر جهان به طور فزاینده‌ای در حال ورود به صنعت متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند. در تاریخ ۲۹ نوامبر، دو شرکت کانادایی به نام‌های Evolve Funds Group و Horizons ETFs Management، معامله ETFهای متاورسی خود را در بورس اوراق بهادار تورنتو آغاز کردند.

متاورس به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین ترندهای فناوری در سال ۲۰۲۱ است. مفهوم متاورس مبتنی بر یک محیط مجازی آنلاین است که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها مانند برقراری ارتباط، بازی، تجارت کلکسیون‌های دیجیتال و NFTها، شرکت در رویدادها و موارد دیگر را امکان‌پذیر می‌کند. حضور در این جهان مجازی از طریق دستگاه‌های معمولی یا هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تسهیل می‌شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی صنعت متاورس در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۸ میلیارد دلار بود که انتظار می‌رود این رقم با ثبت نرخ رشد مرکب سالانه ۴۴ درصدی، در سال ۲۰۲۸ به بیش از ۸۷۲ میلیارد دلار برسد.

نوشته متاورسی‌ها هم سهامدار شدند! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.