کد خبر : 151937
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400 - 12:45

ماینرهای جدید و پیشرفته بیت کوین به بازار می‌آید

ماینرهای جدید و پیشرفته بیت کوین به بازار می‌آید

زمان مطالعه: 3 دقیقه با افزایش محبوبیت و ارزش بازار کریپتو، بسیاری از مردم به استخراج رمزارزها روی آورده‌اند. حالا شرکت اینتل تراشه جدیدی را برای استخراج NFT و بیت کوین در بستر بلاکچین معرفی کرده است. تراشه طراحی شده توسط این شرکت کار استخراج را تا حد زیادی ساده‌تر خواهد کرد. به گزارش سایت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با افزایش محبوبیت و ارزش بازار کریپتو، بسیاری از مردم به استخراج رمزارزها روی آورده‌اند. حالا شرکت اینتل تراشه جدیدی را برای استخراج NFT و بیت کوین در بستر بلاکچین معرفی کرده است. تراشه طراحی شده توسط این شرکت کار استخراج را تا حد زیادی ساده‌تر خواهد کرد.

به گزارش سایت بیت کوینیست، اینتل اولین محصول تخصصی خود را در حوزه استخراج رمزارز معرفی کرده است. این محصول یک تراشه پردازشی است و به طور اختصاصی برای بلاکچین طراحی شده است. شرکت بلاک اولین مشتری این تراشه قدرتمند است. این شرکت توسط جک دورسی مدیریت می‌شود و پیش‌تر با نام Square Inc شناخته می‌شد. عرضه و فروش این تراشه اواخر امسال آغاز خواهد شد. بلاک یکی از پیشگامان حوزه رمزارزها است و مدیرعامل آن جزو بنیانگذاران اینستاگرام و توییتر محسوب می‌شود.

تراشه بلاک چین جدید اینتل سرعت‌عمل پردازش را افزایش می‌دهد و در عین حال مصرف انرژی را کاهش خواهد داد. این شرکت اعلام کرده است که آخرین پردازنده طراحی شده نسبت به سایر تراشه‌های موجود در بازار انرژی کمتری مصرف کرده و البته سرعت بیشتری در محاسبات ارائه می‌دهد. در نتیجه، داده‌ها با سرعت بیشتری پردازش می‌شوند و هزینه‌های مربوط به تامین انرژی و تجهیزات خنک‌کننده کاهش خواهد یافت.Intel Blockchain Chip for Crypto Mining

بسیاری از کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا نیز برای فعالیت‌های ماینینگ استفاده می‌شوند. به علاوه این شرکت یک تراشه اختصاصی بلاکچین تولید می‌کند که به طور ویژه برای استخراج اتریوم طراحی شده است.

اینتل فعالیت‌های خود را در صنعت پردازشگر‌ها با یک گروه کاملا جدید به نام Custom Computing Group افزایش داده است. مهندسین فنی و کارشناسان بخش تجاری این گروه بر روی ارائه راهکارهای محاسباتی با کارایی بالا تمرکز کرده‌اند. آن‌ها می‌خواهند قطعاتی قدرتمندتر از آن چه که امروز تولید می‌شود، طراحی کنند.

چشم‌انداز اینتل برای توسعه بستر بلاکچین

در سال‌های اخیر بستر بلاکچین پتانسیل‌های بسیار زیادی از خودش نشان داده است. مردم دیدگاه بسیار خوش‌بینانه‌ای نسبت به این صنعت دارند. به نظر می‌رسد بلاکچین می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مثل خدمات مالی، ایجاد و توسعه دانش، افزایش دسترسی و … به همه افراد کمک کند.

راجا کدوری، یکی از معاونین ارشد اینتل، در بیانیه رسمی خود در وب‌سایت این شرکت گفته است:

امروز ما در شرکت اینتل عظم جدی خود را برای کمک به توسعه فناوری‌های بلاکچین با استفاده از شتاب‌دهنده‌های انرژی کارآمد اعلام می‌کنیم. اینتل می‌خواهد یک اکوسیستم بلاکچین باز و ایمن را طراحی و توسعه دهد. ما به پیشبرد این فناوری به طور مسئولانه و پایدار کمک خواهیم کرد.

او در ادامه بیان داشت:

تیم ما متعهد به ارائه راه‌حل‌های پایدار و مقیاس‌پذیر برای مشتریان است. به همین دلیل کارشناسان فنی اینتل بر روی توسعه کارآمدترین فناوری‌های محاسباتی متمرکز شده‌اند. هدف ما طراحی قطعاتی است که به کمک آن بلاک چین بتواند پتانسیل‌های بالقوه خود را بدون نیاز به مصرف بیش از حد انرژی به قابلیت‌های بالفعل تبدیل کند.

ابتکار پردازشی جدید اینتل به آن‌ها کمک خواهد کرد تا راه‌حل‌هایی با مصرف انرژی کمتر ارائه کنند. راه‌حل‌هایی که قرار است فردایی بهتر از امروز برای ما بسازند.

نوشته ماینرهای جدید و پیشرفته بیت کوین به بازار می‌آید اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.