کد خبر : 157531
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400 - 12:15

ماجرای جالب سرقت میلیون‌ها دلار توکن رمزارزی

ماجرای جالب سرقت میلیون‌ها دلار توکن رمزارزی

زمان مطالعه: 2 دقیقه بازار توکن غیر مثلی OpenSea شروع به تحقیق روی شایعات پیرامون آسیب پذیری که احتمالاً منجر به حملات فیشینگ شده، کرده است. جامعه NFT بعد از اعلام خبر اوایل امروز مبنی بر اینکه یک هکر میلیون‌ها دلار توکن غیر مثلی را به سرقت برد، به هیاهوی زیادی افتاد. به گزارش سایت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار توکن غیر مثلی OpenSea شروع به تحقیق روی شایعات پیرامون آسیب پذیری که احتمالاً منجر به حملات فیشینگ شده، کرده است. جامعه NFT بعد از اعلام خبر اوایل امروز مبنی بر اینکه یک هکر میلیون‌ها دلار توکن غیر مثلی را به سرقت برد، به هیاهوی زیادی افتاد.

به گزارش سایت یوتودِی، در روز شنبه، این شرکت به کاربران خود اعلام کرد که قصد ارتقای قرارداد هوشمند پلتفرم OpenSea را دارد و از آن‌ها خواست که تا روز 25 فوریه و بدون پرداخت کارمزد، توکن‌های غیر مثلی خود را به این قرارداد جدید انتقال دهند.

یک هکر هم تصمیم به سوءاستفاده از این ارتقا گرفت و به کمک ایمیل‌های مشابه نسخه اصلی و فیشینگ، NFT های کاربران زیادی را به سرقت برد. از این رو این کمپانی به کاربران خود هشدار داده تا روی هیچ لینکی به غیر از لینک‌های خود وبسایت اصلی، کلیک نکنند.

لیست کامل NFT های به سرقت رفته توسط این هکر سارق، به وسیله شرکت امنیت بلاکچین PeckShield منتشر شده است. ارزش کل این NFT ها در حال حاضر 3 میلیون دلار است.

مدیر عامل OpenSea دوین فینزر (Devin Finzer) در این بین، هرگونه ارتباط و نقص در وبسایت را تکذیب کرد و اظهار داشت:

ما اعتقادی نداریم که این حمله به وبسایت OpenSea ارتباطی داشته باشد. به نظر می‌رسد که 32 کاربر تاکنون در این دام مهاجم افتاده اند و برخی از آن‌ها حتی NFT های خود را از دست داده اند.

از طرف دیگر اما، برخی از کاربران این بازار محبوب NFT را متهم به دروغگویی کرده اند و معتقدند که این سرقت به خاطر نقص و آسیب پذیری در کدهای این وبسایت شکل گرفته است. بازار NFT بعد از رشدی چشمگیر در سال 2021، در اوایل ژانویه سال جدید به ارزش کلی 13.3 میلیارد دلاری رسید.

براساس گزارش شرکت امنیت سایبری Chainalysis، ارزش کل بازار NFT در حال حاضر از 41 میلیارد دلار عبور کرده است که چندین سلبریتی و شرکت‌های بزرگ هم در این ترند جدید بازار وارد شده اند.

نوشته ماجرای جالب سرقت میلیون‌ها دلار توکن رمزارزی اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.