کد خبر : 87237
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 13:54

لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در مجمع بررسی شد

لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در مجمع بررسی شد

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست روز چهارشنبه که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه برگزار شد و تعدادی از اعضای مجمع به صورت مجازی در آن حضور داشتند موضوع مصوبه ایج..

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست روز چهارشنبه که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه برگزار شد و تعدادی از اعضای مجمع به صورت مجازی در آن حضور داشتند موضوع مصوبه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس دهم تصویب و پس از مخالفت شورای نگهبان بار دیگر بر آن اصرار شده بود برای تعیین مصلحت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ابتدا گزارش کمیسیون اقتصادی مجمع و روند بررسی های مصوبه مورد نظر ارائه شد و سپس نقطه نظرات موافقان و مخالفان و نیز دیدگاه‌های نمایندگان قوه مقننه و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری به عنوان نماینده قوه مجریه مطرح شد.

بر اساس این گزارش در پایان و با رای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد ۷منطقه آزاد تجاری -صنعتی شامل مناطق آزاد تجاری – صنعتی مهران در استان ایلام، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه – مریوان در استان کردستان، بوشهر در استان بوشهر، قصر شیرین در استان کرمانشاه، اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

همچنین اعضای مجمع با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی لار و فسا در استان فارس، ابرکوه و میبد در استان یزد، زنجان در استان زنجان، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، سرو در استان آذربایجان غربی، خواف و قوچان در استان خراسان رضوی، خرم‌آباد در استان لرستان، تاکستان در استان قزوین، شاهین شهر در استان اصفهان و ساوجبلاغ در استان البرز موافقت کردند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.