کد خبر : 107323
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 11:11

قرارداد هوشمند برای بیت کوین، کی و چگونه؟

قرارداد هوشمند برای بیت کوین، کی و چگونه؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه ارتقاء Taproot پس از دستیابی به اجماع 90 درصدی در بین ماینرهای بیت کوین، برای استقرار تنظیم شد. استفاده در دنیای واقعی یکی از هدف‌های اصلی برای هر اکوسیستم رمزارزی است که برای شبکه بیت کوین نیز صادق است. در هفت روز آینده، پروتکل بیت‌کوین تحت عنوان ارتقای Taproot تحت یک

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارتقاء Taproot پس از دستیابی به اجماع 90 درصدی در بین ماینرهای بیت کوین، برای استقرار تنظیم شد.

استفاده در دنیای واقعی یکی از هدف‌های اصلی برای هر اکوسیستم رمزارزی است که برای شبکه بیت کوین نیز صادق است. در هفت روز آینده، پروتکل بیت‌کوین تحت عنوان ارتقای Taproot تحت یک سافت‌فورک قرار خواهد گرفت که هدف آن بهبود حریم خصوصی، کارایی و قابلیت قراردادهای هوشمند شبکه است.

Taproot اولین ارتقای بزرگ بیت کوین از آگوست 2017 است که شاهد معرفی Segregated Witness (SegWit) بود و منجر به راه‌اندازی شبکه لایتنینگ شد. در حالی که فورک قبلی در درجه اول به دنبال اصلاح انعطاف‌پذیری تراکنش‌ها و بهبود مقیاس‌پذیری شبکه بیت کوین بود، هدف ارتقاء Taproot بهبود کارایی تراکنش، حفظ حریم خصوصی و حمایت از قراردادهای هوشمند است.

ارتقاء Taproot پس از دستیابی به اجماع 90 درصدی در بین ماینرهای بیت کوین (گره‌های استخراج) برای استقرار تنظیم شد. در همان روز در ژوئن 2021، توسعه دهنده بیت کوین همپوس اسجوبرگ (Hampus Sjöberg) در توییتی اعلام کرد:

ما قفل شده ایم! bitcoin #Taproot#

فورک نرم Taproot یک درخت نحوی انتزاعی Merkelized (MAST) استفاده کرده است و شرایطی را معرفی می‌کند که به فرستنده و گیرنده اجازه می‌دهد تا یک معامله تسویه حساب را با هم امضا کنند.

طرح امضای Schnorr همچنین می‌تواند برای اصلاح کلیدهای خصوصی و عمومی کاربر استفاده شود. پیشنهاد اصلی Taproot از ژانویه 2018 توسط گریگوری ماکسول ارائه شد:

من معتقدم که این ساختار با ایجاد ساده‌ترین پرداخت‌های ممکن، بیشترین میزان ناشناس بودن را برای قراردادهای هوشمند ممکن می‌سازد. این کار را بدون هیچ هزینه اضافی، با استناد به تکنیک‌های کلی یا غیرعملی، نیاز به دوره‌های بیشتری از تعامل بین شرکت‌کنندگان قرارداد، و بدون نیاز به ذخیره‌سازی سایر داده‌ها انجام می‌دهد.

نوشته قرارداد هوشمند برای بیت کوین، کی و چگونه؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.