کد خبر : 114718
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 8:57

فروش بی‌سابقه ۱۰۶ میلیون دلار زمین در متاورس!

فروش بی‌سابقه ۱۰۶ میلیون دلار زمین در متاورس!

زمان مطالعه: 3 دقیقه بر اساس داده‌های DappRadar، چهار پروژه متاورس مبتنی بر بلاکچین، هفته گذشته بیش از 100 میلیون دلار زمین NFT فروخته اند. این شرکت تحلیل اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp) در پست روز 30 نوامبر خود گزارش کرد که بین روزهای 22 تا 28 نوامبر، فعالیت در Sandbox، Decentraland ،CryptoVoxels و Somnium Space

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس داده‌های DappRadar، چهار پروژه متاورس مبتنی بر بلاکچین، هفته گذشته بیش از 100 میلیون دلار زمین NFT فروخته اند.

این شرکت تحلیل اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp) در پست روز 30 نوامبر خود گزارش کرد که بین روزهای 22 تا 28 نوامبر، فعالیت در Sandbox، Decentraland ،CryptoVoxels و Somnium Space با حجم معاملات 105.8 میلیون دلاری بین بیش از 6000 معامله‌گر، به شکوفایی رسیده بود.

بدون شک، فروش زمین در متاورس بازار بزرگ بعدی NFT خواهد بود. این دنیای مجازی با رکوردهای فروش باورنکردنی و افزایش مداوم قیمت توکن‌های NFT، کالای برتر و جدید دیگری در فضای کریپتو خواهد شد.

Sandbox بیشترین سهم از این حجم معاملات را با 86.56 میلیون دلار داشت، Decentraland هم 15.53 میلیون دلار حجم معامله را به ثبت رساند. این در حالی است که CryptoVoxels و Somnium Space به ترتیب 2.68 و 1.1 میلیون دلار از میزان کل معاملات را به خود اختصاص دادند. هر چهار پروژه متاورس نام برده در بلاکچین اتریوم قرار گرفته اند، اگرچه پروژه‌های موجود در بلاکچین‌های دیگری مثل سولانا هم شروع به جلب توجه سرمایه گذاران کرده اند.

DappRader اظهار داشت:

موج توجه فعالان کریپتو به دنیاهای مجازی مثل Sandbox و Decentraland بعد از تغییر نام شرکت فیسبوک به Meta شدت گرفته است.

در ادامه این مقاله نوشته شده

البته این فقط یک دلیل کوچک برای معروفیت دنیای متاورس است. دنیاهای مجازی پتانسیل بسیار زیادی دارند و ما هنوز در ابتدای مشاهده کاربردهای این زمین‌های متاورس هستیم.

یات سیو (Yat Siu) رئیس هیئت مدیره و هم موسس کمپانی مادر Sandbox یعنی Animoca Brands در رابطه با حجم معاملات تحسین برانگیز The Sandbox در فروش زمین‌های NFT به خبرگزاری کوین تلگراف گفت:

تلاش‌های فیسبوک برای جا دادن خود در حوزه متاورس، موجب زنجیره ای از واکنش‌های کمپانی‌های دیگری حتی خارج از Web3 (مثل مایکروسافت) شد تا آن‌ها نیز استراتژی‌های متاورس خود را اعلام کنند و توجه و علاقه جامعه جهانی را به این حوزه جلب کنند.

سیو رویکرد Meta را متضاد با محیط طبیعی و کاربر محور The Sandbox توصیف کرد و افزود:

با این‌که هنوز همه معنای حقوق مالکیت معنوی دیجیتالی را درک نکرده اند، چند شرکتی به این موضوع علاقمند شده اند و این باعث افزایش آگاهی شده است. The Sandbox مفهوم یک متاورس را که کاربر به طور واقعی می‌تواند صاحب بخشی از آن باشد را به خوبی به نمایش گذاشته و این به طریقی در قیمت توکن هم تأثیرگذار است.

از این چهار پروژه فوق الذکر، Decentraland در 30 روز گذشته بیشترین فروش زمین‌های NFT را داشته است. این پروژه در روز 23 نوامبر 116 قطعه زمین از دنیای مجازی خود را در Fashion Street District به قیمت 618000 MANA با ارزش 2.7 میلیون دلار به قیمت کنونی این توکن، فروخته است.

در همین روز، The Sandbox یک قایق فوق لوکس توکنیزه شده را به قیمت 149 اتر و ارزشی حدود 666000 دلار به قیمت کنونی این توکن، فروخت.Metaverse land

نوشته فروش بی‌سابقه ۱۰۶ میلیون دلار زمین در متاورس! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.