کد خبر : 88767
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 13:32

صنعت برق در انتظار افتتاح بیش از یک‌هزار میلیارد تومان طرح جدید

صنعت برق در انتظار افتتاح بیش از یک‌هزار میلیارد تومان طرح جدید

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، سومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ مرحله نخست آن آغاز شده بود امسال و در آخرین سال کاری دولت تدبیر و امید پیگیری شد.
این مرحله از ا..

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، سومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ مرحله نخست آن آغاز شده بود امسال و در آخرین سال کاری دولت تدبیر و امید پیگیری شد.

این مرحله از ابتدای امسال تاکنون هفته به هفته شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در صنعت آب و برق بوده و این هفته و فردا وارد ششمین هفته خود می‌شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، قرار است فردا (سه‌شنبه) با بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت برق در کشور، قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به ایستگاه ششم خود در سال جاری برسد.

در این هفته مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران (دیسپاچینگ ملی جدید کشور) با اعتباری افزون بر یک‌هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان با دستور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

همچنین طرح‌های جهادی به‌سازی شبکه برق ۱۰ هزار روستا نیز که قرار است در سال ۱۴۰۰ با اعتبار سه‌هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد، در فاز نخست شامل ۵۶۰ روستا برای ۷۰ هزار مشترک با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

در این پویش، طرح تحویل ۲۰ هزار دستگاه مولد برق خورشیدی قابل حمل به ۲۰ هزار خانواده عشایر هم که مقرر شده در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شود، در فاز نخست آن سه‌هزار دستگاه به سه‌هزار خانواده عشایر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تحویل داده خواهد شد.

روز گذشته «رضا اردکانیان » وزیر نیرو درباره پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: این طرح از مهر ماه ۹۸ با اعلام رییس‌جمهوری در جلسه هفدهم مهر هیات وزیران شروع شد، هدف اصلی ما این بود که وزارت نیرو به عنوان یک دستگاه خدماتی که در همه سال‌ها دست‌اندرکار اجرای طرح‌های آب و برق است، در کوران جنگ اقتصادی و تبلیغاتی که علیه پایداری و تاب آوری و شرایط کشور انجام می‌شود، نشان دهد که هیچ نوع روزمرگی بر صنعت آب و برق حاکم نیست و دارای برنامه است.

وی افزود: برای نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر رسید که آخرین پروژه‌ها در ۲۰ اسفند همان سال افتتاح شد.

اردکانیان گفت: به اتکای این ظرفیت ایجاد شده و خانواده بزرگ صنعت آب و برق در داخل و خارج از دولت، سال ۹۹ نیز این پویش را با ابعاد بزرگتری شروع و در ابتدای سال اعلام کردیم ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اما با استقبالی که به وجود آمد و ظرفیتی که تا پایان سال وجود داشت، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان به ثمر رسید.

وی، از جمله این طرح‌ها به ۱۴ سد بزرگ مخزنی، ۱۴ نیروگاه، ۳۰ نیروگاه مقیاس‌کوچک، ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر، ۹ تصفیه‌خانه آب، ۱۳ تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی پایدار به یک‌هزار و ۶۵۰ روستای کشور اشاره کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه علاوه بر این‌ها در سال ۹۹ توانستیم ۵۰ پروژه ساز و کاری را هم به ثمر برسانیم، افزود: برای سال ۱۴۰۰ هم با این هدف و نگاه که مردم از بابت تغییر و تحول دولت باید بهره‌مند باشند، از ابتدای سال تا هفته چهارم اسفند ۲۹۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۶ هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.