کد خبر : 98606
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 14:41

پذیره نویسی  صندوق کمان کاریزما، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری خصوصی

پذیره نویسی  صندوق کمان کاریزما، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری خصوصی

صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما، از روز شنبه ۱۹ تیر ماه تا ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ به مدت ۲۳ روز کاری در فرابورس ایران پذیره‌نویسی خواهد شد. صندوق های سرمایه گذاری خصوصی از جمله صندوق هایی است که در شرکت های خارج از بورس که نیاز به تامین مالی برای رشد یا احیا دارند سرمایه گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما، از روز شنبه ۱۹ تیر ماه تا ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ به مدت ۲۳ روز کاری در فرابورس ایران پذیره‌نویسی خواهد شد.

صندوق های سرمایه گذاری خصوصی از جمله صندوق هایی است که در شرکت های خارج از بورس که نیاز به تامین مالی برای رشد یا احیا دارند سرمایه گذاری می کند.

امیرحسین محرری، مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری کاریزما در خصوص این پذیره نویسی گفت: گروه مالی کاریزما و شرکت مدیریت ثروت پایا، با هدف بهره‌مندی از بازده قابل توجه حوزه سرمایه‌گذاری خارج از بورس و تکمیل زنجیره ارزش خدمات خود در بازار سرمایه، در کنار صندوق‌های فعال در ابزار ها و اوراق بورسی، اقدام به تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کرده‌اند. این صندوق با نام کمان کاریزما، با سرمایه ده هزار میلیارد ریال، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری خصوصی در بازار خواهد بود و شرکت مشاور سرمایه‌گذاری کاریزما، مدیریت صندوق را بر عهده خواهد داشت.

محرری افزود: امیدواریم با استفاده از تجربه‌ی موفق موسسین صندوق در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارج بورسی بتوانیم ابزاری فراهم کنیم که عموم سرمایه گذاران نیز بتوانند از بازده موجود در این دسته از شرکت ها بهره مند شوند.

به گفته وی وجود بازار بزرگ بالقوه در صنایع موضوع فعالیت صندوق و قدرت چانه‎زنی بالای صندوق درخصوص سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها به دلیل نبود نقدینگی و شرایط سخت عملیاتی شرکت‌ها، ازجمله فرصت‌های این صندوق است. همچنین آماده سازی پروژه‌ها جهت ورود به بورس و تأمین مالی از طریق بازار سرمایه نیز می‌تواند از طریق مشاور سرمایه‌گذاری کاریزما صورت گیرد.

محرری در خصوص تأمین مالی گزینه‌های سرمایه‌گذاری صندوق خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد متعارف در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی مبنی بر استقراض، مدیریت صندوق در نظر دارد تأمین مالی را در دو سطح «به پشتوانه دارایی‌های صندوق» و «به پشتوانه دارایی‌های شرکت‌های هدف» و با رعایت صرفه و صلاح سرمایه‌گذاران انجام دهد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌بایست با هدف کسب بازدهی در بازه زمانی بلندمدت صورت پذیرد. صندوق کمان کاریزما از نوع ETF بوده اما تغییرات ارزش روز دارایی‌های این صندوق بصورت روزانه قابل مشاهده نبوده و بازدهی صندوق براساس عرضه و تقاضای بازار و عملکرد صندوق، در بازه‌های زمانی بلندمدت قابل بررسی است.

جذب منابع صندوق سرمایه گذاری خصوصی کمان کاریزما طی سه مرحله علاوه بر مرحله اول پذیره نویسی صورت خواهد گرفت.

در همین راستا محرری افزود: جذب منابع صندوق از طریق فراخوان مدیرصندوق و طی سه مرحله علاوه ‌بر مرحله‌ی اول پذیره‌نویسی طی دو سال صورت خواهد گرفت. عملکرد مدیر صندوق در نحوه سرمایه‌گذاری منابع جذب شده از طریق سامانه کدال و صورت‌های مالی میاندوره و پایان‌دوره قابل بررسی است و بصورت سالانه ارزش روز سرمایه‌گذاری‌های صندوق افشاء می‌شود.

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما با نماد معاملاتی «کمان» از روز شنبه مورخ ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و تا 23 روزکاری تا 19 مردادماه ادامه پیدا خواهد کرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این صندوق می‌توانید به وبسایت رسمی گروه مالی کاریزما مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.