کد خبر : 98375
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 12:30

صرافی BigONE چیست؟ معرفی و آموزش معامله در صرافی بیگ وان

صرافی BigONE چیست؟ معرفی و آموزش معامله در صرافی بیگ وان

زمان مطالعه: 9 دقیقه مقدمه ممکن است شما هم همچون افراد بسیاری درباره سرمایه‌گذاری روی یک پلتفرم جدید معاملات ارزهای دیجیتال محتاط باشید و از آن اجتناب کنید. صرافی BigONE یکی از آن استارت‌آپ‌های مبادله‌ای است که در اواخر سال 2017 به دست Li Xiaolai راه‌اندازی شده و به‌ عنوان یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

ممکن است شما هم همچون افراد بسیاری درباره سرمایه‌گذاری روی یک پلتفرم جدید معاملات ارزهای دیجیتال محتاط باشید و از آن اجتناب کنید. صرافی BigONE یکی از آن استارت‌آپ‌های مبادله‌ای است که در اواخر سال 2017 به دست Li Xiaolai راه‌اندازی شده و به‌ عنوان یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین صرافی‌های کریپتوکارنسی در جهان معرفی می‌شود. صرافی بین‌المللی بیگ وان با ارائه طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتالی مانند توکن‌های تازه‌ صادرشده و جفت‌های معاملاتی متنوع، به یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها رمزنگاری‌شده در میان معامله‌گران تبدیل شده است. بیگ وان برای جذب کاربران جدید به‌ عنوان یک‌ قدم تبلیغاتی تا پایان سال 2017 هیچ‌ گونه هزینه معاملاتی را از کاربران خود دریافت نکرد. این امر سبب ایجاد رقابت میان BigONE و صرافی Rabinhood که یک پلتفرم معاملاتی با هزینه‌های صفر است، گردید.

صرافی BigONE چیست؟

صرافی بیگ وان، توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری بلاکچین به نام INBlockchain پشتیبانی می‌شود. این شرکت علاوه بر بیگ وان در پروژه‌های دیگری مانند EOS ،Steemit ،Zcash ،MobileCoin ،Candy Box و Global Social Chain سرمایه‌گذاری کرده است. Meltzer مدیرعامل بیگ وان و Xiaolai Li کارآفرینی که گفته می‌شود یکی از ثروتمندترین دارندگان بیت‌کوین در چین است، از مشاوران شرکت INBlockchain هستند؛ بنابراین می‌توان گفت ثبات مالی پشتیبانان بیگ وان سبب شده که با وجود استارت‌آپ بودن این صرافی، مشخصات امنیتی آن به‌ خوبی تقویت شوند. بر طبق گزارش سایت Alexa.com اکثر بازدیدکنندگان سایت بیگ وان از چین، ژاپن، آمریکا، هنگ کنگ و ویتنام هستند.

صرافی BigONE چیست؟ معرفی و آموزش معامله در صرافی بیگ وان

توکن BigONE در شبکه ERC-20 توسط این صرافی ارائه شده و 200 میلیون نسخه از آن نیز در گردش است. همچنین این صرافی متعهد شده که با استفاده از درصدی از کمیسیون معاملات، توکن BIG را در بازار ثانویه بازخرید کند. در ادامه این مطلب به بررسی مزایا، معایب، امنیت، کارمزدها، محدودیت‌ها و نحوه ثبت‌ نام در صرافی بیگ وان می‌پردازیم.

نحوه ثبت‌ نام در صرافی بیگ وان

روند ثبت‌ نام برای شروع کار با صرافی BigONE بسیار ساده است، بنابراین تنها کافی است آدرس ایمیل را وارد و یک رمز عبور مناسب برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. به‌ محض آنکه مراحل تأیید حساب کاربری به پایان برسد، با وارد کردن ایمیل و پسورد به‌ راحتی وارد پنل کاربری خود خواهید شد.

در صورتی‌ که سیستم شناسایی دو عاملی 2FA را فعال کرده باشید، در هنگام ورود به پنل کاربری ممکن است از شما خواسته شود کد تأیید ایجادشده توسط اپلیکیشن Google Authenticator را نیز وارد کنید.

با توجه‌ به اینکه معمولاً فرآیند تکمیل و تأیید مراحل احراز هویت (KYC) از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد، صرافی بیگ وان به کاربران خود هشدار می‌دهد که اگر قصد شروع معامله را دارند، بهتر است قبل از پایان پروسه تأیید هویت، هیچ‌ گونه واریزی به‌ حساب کاربری صرافی خود انجام ندهند. کاربرانی که همچنین سیستم شناسایی دو عاملی (2FA) را فعال کرده باشند، می‌توانند در صرافی BigONE سپرده‌گذاری کنند و معاملات را آغاز نمایند. اما آن گروه از کاربرانی که مراحل احراز هویت را تکمیل نکرده باشند، امکان برداشت از حساب را نخواهند داشت. بنابراین معامله‌گرانی که در هنگام انجام مراحل برداشت از حساب با مشکلاتی مواجه می‌شوند، به‌ احتمال زیاد مراحل احراز هویت را به‌درستی طی نکرده‌اند. این کاربران باید با انجام چند گام مراحل تأیید هویت را پشت سر بگذارند.

مراحل احراز هویت در صرافی BigONE

  1. ارسال عکس از مدارک شناسایی (پاسپورت)
  2. تهیه یک عکس سلفی در حالی‌ که فرد مدارک شناسایی را در دست گرفته و تاریخ روز و نام صرافی BigONE در آن نوشته شده است.

صرافی BigONE چیست؟ معرفی و آموزش معامله در صرافی بیگ وان

مراحل استفاده از صرافی بیگ وان

برای شروع فعالیت در صرافی BigONE تنها کافی است مانند مراحل زیر عمل کنید:

ثبت‌نام

  1. ابتدا وارد سایت big.one شوید و روی گزینه مربوطه در قسمت پایین صفحه کلیک کنید.
  2. سپس در فرم ثبت‌ نام، آدرس ایمیل، نام و پسورد انتخابی خود را وارد کنید.

واریز وجه

در این صرافی شارژ حساب کاربری تنها از طریق واریز کریپتوکارنسی امکان‌پذیر است.

  1. روی آیکون موجود در گوشه راست تصویر کلیک کنید.
  2. سپس گزینه Deposit را انتخاب و به همین ترتیب مراحل بعدی را طی کنید.

شروع معامله

برای شروع معامله می‌توانید به پلتفرم‌ های معاملاتی مختلف در دسترس بروید و خرید و فروش رمزارز مدنظر خود را آغاز کنید.

در نظر داشته باشید که ایران جزو کشورهای پشتیبانی‌شده توسط صرافی بیگ وان نیست و برای احراز هویت در این صرافی باید از مدارک کشورهای دیگر که توسط این صرافی پشتیبانی می‌شوند استفاده کنید.

مزایای صرافی BigONE

  • از زمان تأسیس تاکنون در صرافی بیگ وان از 33 ارز دیجیتال متنوع پشتیبانی شده است.
  • در این صرافی چندین جفت رمزارز معاملاتی از جمله ZEC ،ETH ،EOS ،BCH و BTC همراه با USDT برای معاملات فوری در دسترس هستند.
  • سپرده‌های مشتری در ذخایر سرد نگهداری می‌گردد و توسط صرافی استفاده نمی‌شود.
  • عدم دریافت کمیسیون در هنگام واریز
  • ارائه ابزارهای معاملاتی پیچیده مانند قابلیت نمودار زمان تراکنش‌های سریع در پلتفرم معاملاتی بر پایه وب، برای معامله‌گران حرفه‌ای
  • ارائه API Mobile؛ چراکه امنیت، اولویت اصلی کاربران است.
  • تیم صرافی بیگ وان در چندین پلتفرم پیام‌رسان مانند تلگرام و Bee و همچنین چند پلتفرم سوشال‌مدیا مانند فیسبوک و توییتر در دسترس هستند.
  • این صرافی دارای توکن اختصاصی BIG است که 200 میلیون از آن در گردش قرار دارد.
  • وب‌سایت بیگ وان دارای یک بخش به نام Chat Room است که از طریق آن کاربران می‌توانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
  • کاربران می‌توانند به‌ راحتی در میان گزینه‌های خرید و فروش و امکانات دیگر صرافی جابه‌جا شوند.
  • تکنولوژی گرافیکی سایت و ابزارهای معاملاتی ارائه‌شده مانند نمودارهای تعاملی در مقایسه با سایر صرافی‌ها در رتبه بالایی قرار دارد.

صرافی BigONE چیست؟ معرفی و آموزش معامله در صرافی بیگ وان

معایب صرافی BigONE

  • برخی از کاربران، مراحل تأیید احراز هویت را در هنگام برداشت وجه مشکل‌ساز توصیف می‌کنند.
  • خدمات پشتیبانی از مشتریان بسیار ضعیف است و معمولاً کاربران چند روز منتظر پاسخ تیم پشتیبان می‌مانند.
  • از نظر کاربران، هزینه دریافت‌شده در هنگام برداشت وجه بسیار بالا است.
  • بر طبق گزارش‌های کاربران در ماه‌های ابتدایی شروع به کار این صرافی، واریز وجه به‌ درستی انجام نمی‌شده و واریز تنها برای کیف پول کوین‌های اصلی امکان‌پذیر بوده است.
  • واریز وجه تنها از طریق ارز دیجیتال انجام می‌شود؛ در نتیجه انتقال بانکی از طریق کارت اعتباری امکان‌پذیر نیست.
  • فرآیند تأیید یا احراز هویت معمولاً از چند ساعت تا چندین روز طول می‌کشد. اغلب اوقات مشکلات فرآیند تأیید هویت به دلیل ارائه عکس قدیمی یا مواردی از این‌ دست است.
  • سایت صرافی بیگ وان رابط کاربری پیچیده‌ای دارد و برای معامله‌گران مبتدی گزینه مناسبی نیست.

محدودیت‌های صرافی بیگ وان

همان‌طور که اشاره شد، واریز وجه در صرافی بیگ وان تنها از طریق کریپتوکارنسی انجام می‌شود و در نتیجه امکان واریز از طریق حساب بانکی وجود ندارد. این امر باعث شده که صرافی BigONE در مقایسه با سایر صرافی‌های رمزنگاری‌شده مانند صرافی Coinbase که امکان واریز وجه از طریق ارزهای فیات را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند، محبوبیت کمتری داشته باشد.

یکی از محدودیت‌های اصلی در صرافی بیگ وان که در بسیاری از صرافی‌های ارز رمزنگاری شده نیز دیده می‌شود این است که در بیگ وان تنها از معاملات اسپات پشتیبانی می‌شود.

صرافی BigONE چیست؟ معرفی و آموزش معامله در صرافی بیگ وان

کارمزد صرافی بیگ وان

با وجود اینکه BigONE در هنگام واریز وجه هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند یا اینکه هزینه معاملات یک‌درصدی را ارائه می‌دهد، اما می‌توان گفت این صرافی یکی از بالاترین کارمزدهای برداشت را در میان سایر صرافی‌ها ارزهای دیجیتال از مشتریان خود دریافت می‌کند.

امنیت صرافی BigONE

بر اساس ادعای صرافی BigONE این صرافی امن‌ترین صرافی رمزارزی است. اگرچه هنوز اطلاعات موثقی برای پشتیبانی از این ادعا در دسترس نیست، اما بر طبق گزارش‌ها، امنیت دارایی کاربران در کیف پول سرد و گرم، از طریق امضاهای متعدد، تأیید دومرحله‌ای (2FA)، نظارت و مانیتورینگ لحظه‌ای و بسیاری موارد دیگر تأمین می‌شود.

با وجود اینکه تیم مدیریتی بیگ وان در هنگام راه‌اندازی این صرافی توجه رسانه‌ای زیادی را به خود جلب نکرده است، اما آنها انگیزه اصلی تأسیس این پلتفرم را پاسخگویی به نقض امنیتی‌ای که سبب بروز مشکلات مداوم در پلتفرم‌های معاملاتی بیت‌ کوین بوده است، عنوان کرده‌اند. بیگ وان این پلتفرم را به‌ عنوان یک زیرساخت قابل‌ اعتماد با تجربه معاملاتی در کلاس بالا، سریع، دسترسی آسان و مدیریت امن ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند. خوشبختانه از زمان راه‌اندازی صرافی تاکنون هیچ مدرکی مبنی‌ بر اینکه BigONE دچار نقض امنیت شده باشد، وجود ندارد.

صرافی BigONE چیست؟ معرفی و آموزش معامله در صرافی بیگ وان

نحوه خرید رمزارز در صرافی بیگ وان

صرافی BigONE از چندین جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند و همچنان نیز به طور پیوسته در حال اضافه‌ کردن موارد جدید به این لیست است. به طور خلاصه، در این صرافی چندین جفت معاملاتی با ارزهایی مانند BTC ،ETH ،EOS ،QTUM ،USDT و BITCNY ارائه می‌شوند. از آنجایی‌ که بیگ وان یک پلتفرم معاملاتی متناسب با Bitcoin-fork است، هر کوین فورک شده از یک پروسه دقیق بررسی عبور می‌کند.

فورک به معنای به‌روزرسانی یک نرم‌‌افزار با منشأ پروژه‌های برنامه‌نویسی است و اگر تغییرات انجام‌شده اساسی باشند، به آن هارد فورک گفته می‌شود.

در صورتی‌ که فرآیند هارد فورک به‌ خوبی پیش برود، در پایان کاربران به کوین‌های فورک شده اعتبار می‌دهند.

ملتزر (Meltzer) یکی از بنیان‌گذاران و مدیران صرافی BigONE زمانی که رمزارز Monaco به لیست رمزارزهای پشتیبانی‌شده در این صرافی اضافه شد، گفت:

افزودن کوین MCO به بیگ وان ارزش فوق‌العاده‌ای را برای کاربران ما ایجاد می‌کند. با تمرکز بر امنیت و پاداش معاملات خلاقانه، ما مشتاقانه از تلاش‌های Monaco در زمینه در دسترس قراردادن ارز دیجیتال برای توده مردم پشتیبانی می‌کنیم.

سخن پایانی

صرافی BigONE یک پلتفرم معاملاتی بسیار ایمن است که در سال 2017 توسط یکی از دارندگان اصلی بیت‌ کوین در چین تأسیس شد. مراحل ثبت‌ نام در صرافی بیگ وان بسیار آسان است اما واریز وجه و انجام معاملات تنها پس از تأیید هویت کاربر امکان‌پذیر می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که بیگ وان با ارائه جفت ارزهای معاملاتی متنوع، ابزارها و نمودارهای معاملاتی پیچیده یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای فعالیت معامله‌گران حرفه‌ای محسوب می‌شود.

نوشته صرافی BigONE چیست؟ معرفی و آموزش معامله در صرافی بیگ وان اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.