کد خبر : 107503
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 13:30

صرافی برگر سواپ چیست؟ معرفی کامل صرافی غیر متمرکز Burger Swap

صرافی برگر سواپ چیست؟ معرفی کامل صرافی غیر متمرکز Burger Swap

زمان مطالعه: 7 دقیقه مقدمه صرافی برگر سواپ یک پروتکل سیستم مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi) روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است که به شما امکان معاوضه (سواپ) توکن‌های موجود در بلاکچین BSC و دریافت پاداش در ازای فراهم کردن نقدینگی برای این بازارهای غیرمتمرکز را می‌دهد. برخلاف دیگر پروژه‌های مشابه دیفای مانند یونی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

صرافی برگر سواپ یک پروتکل سیستم مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi) روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است که به شما امکان معاوضه (سواپ) توکن‌های موجود در بلاکچین BSC و دریافت پاداش در ازای فراهم کردن نقدینگی برای این بازارهای غیرمتمرکز را می‌دهد. برخلاف دیگر پروژه‌های مشابه دیفای مانند یونی سواپ و سوشی سواپ، در برگر سواپ خبری از توکن‌های معمول تأمین‌کننده نقدینگی (LP) نخواهد بود. در عوض، تمامی افرادی که برای جفت ارزهای واجد شرایط، نقدینگی لازم را فراهم می‌آورند، توکن‌های برگر (BURGER) را دریافت می‌کنند. این توکن‌ها نماد سهم این افراد از استخر نقدینگی محسوب می‌گردد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد صرافی Burger Swap و نحوه کار با آن به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم.

صرافی برگر سواپ چیست؟

برگر سواپ (Burger Swap) یک پروتکل سیستم مالی غیرمتمرکز است که روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) بنا شده است. در واقع برگر سواپ یک صرافی غیر متمرکز (DEX) است و از مدل بازارساز خودکار (AMM) پیروی می‌کند. صرافی برگر سواپ را می‌توان تحت عنوان بازار ساز جدید زنجیره هوشمند بایننس به شمار آورد. همانند پنکیک سواپ، بیکری سواپ و دیگر پروتکل‌ها، برگر سواپ نیز این امکان را به کاربران خود می‌دهد که از طریق تأمین نقدینگی، توکن دریافت کنند.

صرافی Burger Swap

اتصال کیف پول متامسک به صرافی Burger Swap

پیش از آنکه کیف پول متامسک خود را به برگر سواپ متصل کنید، بایستی ابتدا از اتصال کیف پول خود با زنجیره هوشمند بایننس اطمینان حاصل کنید. سپس به صفحه اصلی صرافی برگر سواپ به نشانی burgerswap.org بروید و روی گزینه اتصال به کیف پول (Connect Wallet) کلیک کنید. دقت داشته باشید که تنظیمات شبکه اصلی اتریوم را به زنجیره هوشمند بایننس تغییر دهید.

پس از آنکه به کیف پول خود متصل شدید، می‌توانید محصولات مختلف برگر سواپ از قبیل سواپ، استخر نقدینگی، پل بلاکچین، حاکمیت و …) را مشاهده کنید.

روش استفاده از صرافی Burger Swap

در برگر سواپ شما می‌توانید انواع گوناگون توکن‌های BEP-20 را با یکدیگر معاوضه کنید. در حقیقت تمامی دارایی‌هایی که روی شبکه BSC اجرا می‌گردند را می‌توان در برگر سواپ مورد معاوضه قرار داد. برای مثال اگر می‌خواهید توکن‌های بایننس (BNB) خود را به‌ جای توکن‌های برگر سواپ (BURGER) به فروش برسانید، نخست باید به قسمت Swap بروید، مقداری از ارز دیجیتال بایننس را که می‌خواهید معاوضه کنید، وارد کنید و سپس روی دکمه Swap کلیک نمایید.صرافی برگر سواپ

حواستان باشد که حتماً پیش از سواپ توکن‌های خود، اثر قیمت (Price Impact)، کارمزد تراکنش (Transaction fee) و دیگر جزئیات مربوطه را چک کنید.

چگونه نقدینگی را به استخر برگر سواپ اضافه کنیم؟

هر کاربر می‌تواند نقدینگی و (توکن‌های) پلتفرم برگر سواپ را تأمین نماید. این توکن‌ها به‌ منظور ساخت یک استخر نقدینگی جدید به‌ کار می‌روند یا به استخرهای از پیش موجود اضافه می‌گردند.

اگر می‌خواهید به‌ عنوان یک تأمین‌کننده نقدینگی به فعالیت بپردازید، ابتدا به بخش (تب) مربوط به استخر نقدینگی (Pool) بروید و روی عبارت Add liquidity کلیک کنید. اکنون می‌توانید جفت توکن مدنظر خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که پیش از افزودن نقدینگی به استخر و انجام یک تراکنش بلاکچین بایستی ابتدا روی دکمه Approve کلیک کنید. به‌ این‌ ترتیب با این تراکنش توکن‌های شما در قراردادهای برگر سواپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از به اتمام رسیدن تراکنش، شما می‌توانید نقدینگی موردنظر خود را به استخر مربوطه بیفزایید.صرافی برگر سواپ

هنگامی که به یک استخر، نقدینگی اضافه می‌کنید، به نسبت سهم خود از استخر نقدینگی توکن‌های برگر دریافت خواهید داشت.

حاکمیت برگر سواپ

تب مربوط به سیستم حاکمیتی یا گاورننس برگر سواپ همان جایی است که شما توکن‌های BURGER خود را استیک (Stake) می‌کنید. برای ایجاد پیشنهادهای حاکمیتی جدید یا رأی دادن به پیشنهاد‌های موجود، بایستی توکن‌های برگر خود را استیک کنید.صرافی Burger Swap

پل Cross-Chain برگر سواپ

با توجه‌ به اینکه برگر سواپ روی زنجیره هوشمند بایننس اجرا می‌گردد، تنها امکان مبادله و افزودن نقدینگی با استفاده از توکن‌های BEP-20 در آن میسر خواهد بود. با این‌ حال صرافی برگر سواپ یک سرویس پل میان زنجیره‌ای را راه‌اندازی کرده است که امکان تبدیل هر یک از توکن‌های ERC-20 را به یک نسخه رپد (Wrapped) BEP-20 فراهم می‌آورد. این امر مشابه ساخت بیت کوین‌های توکنیزه شده در شبکه اتریوم است؛ با این تفاوت که در مورد برگر سواپ این تبدیل میان توکن‌های ERC-20 و BEP-20 صورت می‌گیرد.Burger Swap

احتمالاً متوجه این نکته شده‌اید که برخی از دارایی‌های صرافی برگر سواپ جزو توکن‌های اختصاصی BSC نیستند. این توکن‌ها عبارت‌اند از: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و ریپل. در واقع فقط به این خاطر می‌توان این توکن‌ها را در شبکه BSC مورد معامله قرار داد که با استفاده از پل (bToken) ها یا از طریق برداشت‌های شبکه بایننس به توکن‌های BEP-20 تبدیل گردیده‌اند.

به یاد داشته باشید که ممکن است در حین فرآیند نیاز باشد تنظیمات شبکه کیف پول خود (متامسک) را بین گزینه‌های بلاکچین‌های اتریوم و BSC تغییر دهید. همچنین bTokenها تنها در صورتی قابل معامله خواهند بود که نقدینگی کافی برای جفت‌های BNB و BURGER متناظر آنها (یعنی bToken/BNB و bToken/BURGER) تأمین شده باشد.

به همین دلیل است که بایستی پیش از تأیید یک معامله حتماً نیم‌نگاهی به قسمت اثر قیمت (Price Impact) داشته باشید. جفت‌های معاملاتی با نقدینگی پایین ممکن است مقدار قابل‌توجهی اسلیپیج (لغزش) را به معاملات شما تحمیل کنند.

فارمینگ ارز دیجیتال برگر

صرافی برگر سواپ پاداش‌هایی را به صورت توکن‌های برگر، تتر و بایننس برای فارمرها در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند به دو شیوه این توکن‌ها را به دست آورند؛ نخست از طریق تأمین نقدینگی یا از طریق مشارکت در سیستم حاکمیتی صرافی.

هر فردی که برای استخر برگر سواپ نقدینگی فراهم کند، به نسبت سهم خود از استخر قادر به دریافت توکن‌های برگر خواهد بود. دریافت این پاداش‌ها تا زمانی که تأمین نقدینگی ادامه یابد، امکان‌پذیر خواهد بود.

صرافی برگر سواپ از نوامبر سال ۲۰۲۰ اقدام به دریافت 0.3 درصد کارمزد معاملاتی بین تمامی جفت ارزها کرده و بخشی از این کارمزدها را به تأمین‌کنندگان نقدینگی اختصاص داده است. این افراد همچنین سهمی از توکن‌های برگر را که در هر بلوک تازه ایجاد می‌گردد، دریافت می‌دارند.

از طرف دیگر، کاربران می‌توانند از طریق سیستم رأی‌گیری و با مشارکت در سیستم حاکمیتی پروژه پاداش دریافت کنند.

به‌علاوه، برگر سواپ از یک سازوکار توکن سوزی ویژه بهره می‌جوید که در آن درصدی از توکن‌های برگر به‌دست‌آمده از کارمزدهای معاملات، از بین برده می‌شود.

burger swap

به طور خلاصه، نحوه تخصیص پاداش‌ها به شرح زیر است:

  • ۴۰ درصد از پاداش‌ها به تأمین‌کنندگان نقدینگی در پلتفرم اختصاص می‌یابد.
  • ۳۰ درصد از پاداش‌ها به شرکت‌کنندگان در سیستم حاکمیتی/رأی‌گیری اختصاص می‌یابد.
  • ۳۰ درصد از پاداش‌ها برای همیشه سوزانده می‌شود.

با مشارکت کاربران جدیدالورود برگر سواپ در زمینه ارائه پیشنهادهای جدید یا رأی دادن به این پیشنهادها، این اعداد نیز ممکن است دستخوش تغییر و تحول قرار گیرند.

امنیت صرافی برگر سواپ

شرکت امنیتی بلاکچین Beosin اولین نسخه این قرارداد هوشمند را در سپتامبر ۲۰۲۰ تحت حسابرسی (ممیزی) قرار داده است و از ماه نوامبر همان سال، هیچ‌ گونه مسئله یا مشکلی در خصوص امنیت برگر سواپ گزارش نشده است.

سخن پایانی

صرافی برگر سواپ یکی از نخستین پروژه‌های سیستم مالی غیر متمرکز (DeFi) روی زنجیره هوشمند بایننس به شمار می‌رود. علی‌رغم شباهتی که این پلتفرم با دیگر پلتفرم‌های مشابه خود دارد، برگر سواپ از امکانات منحصربه‌فردی چون پل میان زنجیره‌ای و سیستم حاکمیتی برخوردار است که آن را از سایرین متمایز می‌سازد.

اگر همچنان در مورد نحوه استفاده و کار با صرافی برگر سواپ تردید دارید یا می‌خواهید در مورد ییلد فارمینگ و استیکینگ برگر سواپ بیشتر بدانید، می‌توانید سؤالات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته صرافی برگر سواپ چیست؟ معرفی کامل صرافی غیر متمرکز Burger Swap اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.