کد خبر : 96269
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400 - 10:17

صدور ۳۰ مجوز استخراج بیت کوین در ایران

صدور ۳۰ مجوز استخراج بیت کوین در ایران

زمان مطالعه: 2 دقیقهوزارت صنعت معدن و تجارت برای 30 مرکز استخراج ارز دیجیتال مجوز فعالیت صادر کرد. چهارشنبه گذشته وبسایت وزارت صنعت معدن و تجارت گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود که 30 مرکز استخراج ارز دیجیتال در ایران مجوز گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، استان سمنان بیشترین مجوز را

زمان مطالعه: 2 دقیقهوزارت صنعت معدن و تجارت برای 30 مرکز استخراج ارز دیجیتال مجوز فعالیت صادر کرد.

چهارشنبه گذشته وبسایت وزارت صنعت معدن و تجارت گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود که 30 مرکز استخراج ارز دیجیتال در ایران مجوز گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، استان سمنان بیشترین مجوز را دریافت کرده است و هم‌اکنون شش مزرعه استخراج ارز دیجیتال دارای مجوز در این منطقه فعالیت می‌کنند. استان البرز با داشتن 4 مجوز در رتبه دوم قرار دارد. پس از آن استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و زنجان قرار گرفته‌اند. در استان تهران فقط یک مرکز استخراج ارز دیجیتال مجوز دریافت کرده است.

این وزارتخانه همچنین 2579 مجوز تأسیس برای واحدهای جدید استخراج ارز دیجیتال در سراسر کشور صادر کرد که 305 مورد از آنها برای استان زنجان است. استان فارس و آذربایجان غربی به ترتیب 262 و 247 مجوز دریافت کرده‌اند. این سه استان بالاترین تعداد مجوز را در میان سایر استان‌ها دارند.

بر اساس این گزارش، دریافت مجوز فعالیت شرکت‌های ایرانی برای شروع استخراج ارزهای دیجیتال اجباری است. متقاضیان واجد شرایط باید ابتدا مجوز تأسیس را کسب و ظرف مدت 12 ماه واحد صنعتی خود را راه‌اندازی کنند و سپس برای گرفتن مجوز فعالیت اقدام نمایند.

در این گزارش بیان شده که استخراج ارزهای دیجیتال در ایران قانونی است و قوانین آن در تیر سال 1398 توسط دولت تصویب شده است. دولت به دلیل افزایش فشار بر شبکه برق کشور با مراکز استخراج غیرقانونی مبارزه می‌کند. براساس این گزارش، شرکت‌های مجاز استخراج ارزهای دیجیتال موظفند هزینه برق بیشتری نسبت به مشتریان مسکونی یا حتی مشتریان تجاری پرداخت کنند.

این خبر بعد از آن اعلام شد که حسن روحانی، رئیس جمهور، در اوایل خردادماه امسال بیان کرد که استخراج ارزهای دیجیتال تا پایان تابستان ممنوع است. این ممنوعیت به خاطر کاهش فشار به شبکه برق کشور بود. به دنبال این خبر سه شنبه هفته گذشته پلیس استان تهران بیش از 7000 دستگاه ماینر را در استان تهران ضبط کرد. مسئولین، این مزرعه استخراج را یکی از مزرعه‌های پرمصرف اعلام کردند که حجم زیادی از برق شبکه کشور را مصرف کرده است!

طبق اعلام شرکت برق، طی 12 ماه گذشته بیش از 188000 تجهیزات استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شده است!

نوشته صدور ۳۰ مجوز استخراج بیت کوین در ایران اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.