کد خبر : 105478
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 14:11

شیرازی در دومین نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی پوشاک (تهران مدکس): هیچ کمبودی در زمینه تامین پوشاک بازار داخل در کنار صادرات نداریم  

شیرازی در دومین نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی پوشاک (تهران مدکس): هیچ کمبودی در زمینه تامین پوشاک بازار داخل در کنار صادرات نداریم   

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: تولید پوشاک در مرحله ای قرار گرفته که نیاز به معرفی محصولات و حمایت مسئولان برای رسیدن به مرحله صادرات دارد. به گزارش خبرنگار اقتصادی بورس تایمز، دومین نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، پیش

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: تولید پوشاک در مرحله ای قرار گرفته که نیاز به معرفی محصولات و حمایت مسئولان برای رسیدن به مرحله صادرات دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی بورس تایمز، دومین نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، پیش از ظهر امروز شنبه 17 مهر ماه 1400، با حضور رئوف قادری مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، مجید اکبری مجری برگزاری نمایشگاه، فعالان عرصه طراحی و تولید پوشاک و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات محل اتحادیه پوشاک کشور برگرار شد.

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، در ابتدای این نشست خبری گفت: در سال های اخیر با ممنوعیت واردات پوشاک و مبارزه قاطع با قاچاق این محصول، تولیدکنندگان این صنعت حضور مناسبی در بازار داشتند.

وی افزود: تولید پوشاک در مرحله ای قرار گرفته که نیاز به معرفی محصولات و حمایت مسئولان برای رسیدن به مرحله صادرات دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، با بیان اینکه در نمایشگاه بین المللی پوشاک ۱۰۰ واحد تولیدی شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: با برگزاری این نمایشگاه ظرفیت ها و توان صادراتی واحدهای متوسط در حمایت از تولیدات ایرانی معرفی می شود

شیرازی، با بیان اینکه برخلاف تمام محدودیت ها و مشکلات مالی، پوشاک ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: تولیدات این صنعت با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد، به همین دلیل برای معرفی کالاها نیاز حمایت دولت وجود دارد.

وی با بیان اینکه زنجیره کاملی از ارزش پوشاک شامل طراحی، تولید، مواد اولیه انواع محصولات در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: این نمایشگاه می تواند فضایی برای معرفی طراحان و تولیدکنندگان به یکدیگر باشد تا پوشاک دارای هویت ایرانی همراه با حفظ جنبه های صیانت از عفاف و حجاب به مرحله تولید برسد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، با تاکید بر اینکه می توانیم در آینده نزدیک صادرات پوشاک را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: عرضه این محصولات ایرانی به بازار جهانی به صورت پراکنده انجام می شود که می توانیم به سرعت آن را افزایش دهیم.

شیرازی، با اشاره به صادرات برخی تولیدات پوشاک به کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اظهار داشت: عراق، ترکیه، افغانستان و ارمنستان به عنوان کشورهای همسایه از دیگر خریداران پوشاک ایرانی هستند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه همراه با صادرات این محصولات، فرهنگی ایرانی نیز به جهان معرفی می شود، خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی برای تامین بازار داخل در کنار صادرات نداریم و واحدهای تولیدی با ظرفیت نهایی به کار خود ادامه خواهند داد.گفتنی است، اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته ( تهران مدکس )، از 20 تا 23 مهر ماه سالجاری، در مجموعه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد می شود.

خبرنگار رسانه: عباس حسینی

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.