کد خبر : 172769
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 8:26

شیبا به ترکیه می‌رود!

شیبا به ترکیه می‌رود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه گزارش شده است که مصطفی الیتاش، نایب رئیس حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه و وزیر اقتصاد این کشور، با اعضای ترک جامعه شیبا (SHIB) ملاقات کرده تا در مورد پذیرش این ارز دیجیتال مبتنی بر میم در این کشور گفتگو کند. به گزارش وبسایت کریپتو گلوب، بر اساس یک

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش شده است که مصطفی الیتاش، نایب رئیس حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه و وزیر اقتصاد این کشور، با اعضای ترک جامعه شیبا (SHIB) ملاقات کرده تا در مورد پذیرش این ارز دیجیتال مبتنی بر میم در این کشور گفتگو کند.

به گزارش وبسایت کریپتو گلوب، بر اساس یک توییت به اشتراک گذاشته شده توسط اعضای جامعه شیبا در ترکیه، الیتاش با اعضای این جامعه به صورت رو در رو دیدار کرده و اکوسیستم SHIB را مورد بررسی قرار داده است. این اقدام وزیر اقتصاد ترکیه بعدا توسط شیتوشی کوساما، توسعه‌دهنده اصلی شیبا اینو مورد تشویق قرار گرفت.

این جلسه اندکی پس از آن صورت گرفت که میم توکن محبوب شیبا توانست جایگاه دوم بیشترین ذخایر رمزارزی در میان نهنگ‌های برتر اتریوم را از FTT، رمزارز بومی صرافی FTX، پس بگیرد. جایگاه اول این فهرست را خود رمزارز اتریوم (ETH) در اختیار دارد.

همزمان با کاهش ارزش پول فیات ترکیه، یعنی لیر، پذیرش SHIB در این کشور افزایش یافته است. طی ۱۲ ماه گذشته، این ارز فیات تقریباً نیمی از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. همچنین، داده‌ها نشان می‌دهند که ارزش لیر طی پنج سال گذشته بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته است.

در حالی که از لحاظ تاریخی، بیت کوین یک دارایی ذخیره ارزش محبوب در کشورهایی است که در شرایط مشابهی قرار دارند، طبق گزارش‌ها، شهروندان ترکیه از شیبا و تتر (USDT) به عنوان جایگزین استفاده می‌کنند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم CryptoCompare، لیر ترکیه ۵٫۲ درصد از حجم معاملات جهانی SHIB را تشکیل می‌دهد.

همان‌طور که در روزهای گذشته هم گزارش شد، به دنبال معرفی چندین برنامه برای توکن‌سوزی و کاهش عرضه شیبا، نهنگ‌های اتریوم بار دیگر در حال انباشت SHIB هستند و ذخایر خود را افزایش داده‌اند.

اخیرا استیون کوپر، مدیرعامل شرکت سرگرمی و نشر موسیقی بیگر اینترتینمنت (Bigger Entertainment)، در توییتی اعلام کرد که این شرکت به دنبال حمایت از جامعه شیبا با سوزاندن ۱۰ درصد از عرضه این ارز دیجیتال است. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر، تنها ۵۹ درصد از عرضه اولیه شیبا همچنان در گردش است؛ چرا که از زمان راه‌اندازی این ارز دیجیتال در مجموع بیش از ۴۱۰ تریلیون SHIB سوزانده شده است.

این ارز دیجیتال مبتنی بر میم به تازگی به پلتفرم پرداخت دیجیتال Wirex هم اضافه شده که بیش از ۴٫۵ میلیون کاربر دارد و به آنها اجازه می‌دهد ده‌ها رمزارز را در بیش از ۸۰ میلیون مکان در سراسر جهان خرج کنند.

نوشته شیبا به ترکیه می‌رود! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.