کد خبر : 95559
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 12:31

شناسایی بزرگترین عملیات پولشویی با ارزهای دیجیتال در انگلیس!

شناسایی بزرگترین عملیات پولشویی با ارزهای دیجیتال در انگلیس!

زمان مطالعه: 2 دقیقه پلیس لندن طی یک تحقیقات گسترده، موفق به شناسایی یک باند پولشویی و مصادره بیش از ۱۱۴ میلیون پوند (۱۵۸٫۸ میلیون دلار) در قالب ارز دیجیتال شد. به گزارش خبرگزاری کوین دسک (Coindesk)، این اقدام بزرگترین مصادره‌ ارز دیجیتال در تاریخ انگلیس و یکی از بزرگترین پرونده‌ها در سطح جهان است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلیس لندن طی یک تحقیقات گسترده، موفق به شناسایی یک باند پولشویی و مصادره بیش از ۱۱۴ میلیون پوند (۱۵۸٫۸ میلیون دلار) در قالب ارز دیجیتال شد. به گزارش خبرگزاری کوین دسک (Coindesk)، این اقدام بزرگترین مصادره‌ ارز دیجیتال در تاریخ انگلیس و یکی از بزرگترین پرونده‌ها در سطح جهان است.

به گزارش پلیس انگلیس، عملیات رصد و مصادره این ارزهای دیجیتال توسط بخش مبارزه با جرایم اقتصادی صورت گرفته است. در بیانیه پلیس به جزئیات بیشتری اشاره نشده، اما در آن گفته شده که تحقیقات در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد.

گراهام مک‌نالتی (Graham McNulty)، کمیسر پلیس انگلیس، با تاکید بر این‌که وجه نقد هنوز هم محبوب‌ترین ابزار برای پولشویی است، اظهار داشت با پیشرفت فناوری و توسعه پلتفرم‌های دیجیتال، بسیاری از مجرمان به استفاده از فضای دیجیتال روی آورده‌اند. به گفته مک‌نالتی، پلیس انگلیس در سال مالی گذشته نیز بیش از ۶۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از مجرمان کشف و ضبط کرده بود.

ماهیت ناشناس و بین‌المللی ارزهای دیجیتال، این دارایی‌ها را به یک گزینه جذاب برای مجرمان تبدیل کرده است. آژانس ملی جرایم (NCA) انگلیس اخیرا در گزارش سالانه خود اعلام کرده که پذیرش گسترده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند راه را برای فعالیت‌های مجرمانه هموارتر کند.

اوایل ماه جاری، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که پلیس انگلیس در حال لابی با دولت این کشور برای تغییر قوانینی است که به آنها اجازه دهد ارزهای دیجیتال را مسدود کنند. به گفته پلیس انگلیس، در حال حاضر قوانین مسدود کردن حساب برای کیف پول‌های رمزارزی اعمال نمی‌شوند و این امر باعث می‌شود که آنها نتوانند مانع از انتقال وجوه توسط مجرمان شوند.

به گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، اخیرا مقامات استان گیونگی کره جنوبی نیز یکی از بزرگترین مصادره‌های مالیاتی در این کشور را انجام داده‌اند. طی این تحقیقات طولانی ‌مدت، حدود ۴۷ میلیون دلار بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و سایر ارزهای دیجیتال از فراریان مالیاتی مصادره شد. مقامات این رویداد را بزرگترین مصادره ارزهای دیجیتال برای بازپرداخت مالیات در تاریخ کره جنوبی توصیف کرده‌اند.

نوشته شناسایی بزرگترین عملیات پولشویی با ارزهای دیجیتال در انگلیس! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.