کد خبر : 85083
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 7:28

شعار سال با برنامه‌ریزی گام به گام محقق می‌شود

شعار سال با برنامه‌ریزی گام به گام محقق می‌شود

«سید محمد جعفری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال‌های اخیر نامگذاری‌های سالانه از سوی رهبر معظم انقلاب بر اصل اقتصاد با محوریت تولید بوده است، اظهار داشت: برای چرخیدن چرخ اقتصاد نیاز ..

«سید محمد جعفری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال‌های اخیر نامگذاری‌های سالانه از سوی رهبر معظم انقلاب بر اصل اقتصاد با محوریت تولید بوده است، اظهار داشت: برای چرخیدن چرخ اقتصاد نیاز است که چرخ تولید بچرخد و به همین دلیل نیز امسال به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه نامگذاری امسال را باید چند بعدی مورد توجه قرار داد و تنها بر تولید تمرکز نکنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تولید را با عنوان راهی برای خودشکوفایی ایران مطرح کردند زیرا با برنامه ریزی و فراهم کردن زیرساخت ها می توانیم به بهبود اقتصادی دست یابیم که به موجب آن رونق نیز در بخش های مختلف به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تولیداتی که به طور کامل در کشور انجام می شود و محصولاتی که در تولید وابستگی هایی به مواد اولیه وارداتی دارند باید دسته بندی شده تا طی یک برنامه مدون علمی گام به گام شرایط بهبود پیدا کند.

جعفری تاکید کرد: واردات هدفمند مواد مورد نیاز کارخانجات به تولید کمک می کند و صادرات محصولات، مشوقی برای افزایش تولید محسوب می شود که استمرار این نوع تجارت در رونق اقتصادی موثر خواهد بود.

به گفته وی، توجه به تامین الزامات تولید و فروش محصولات، ارز آوری به دنبال خواهد داشت و اقتصاد را در شرایطی نوین قرار می دهد که به نفع کشور خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی و بنگاه داران اقتصادی کشور بارها اعلام کرده اند که نیازی به کمک در تولید ندارند و تنها خواستار کاهش قوانین و مقررات هستند تا بتوانند بدون موانع سخت فعالیت های خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه از بزرگترین موانع بر سر راه تولید هماهنگ نبودن دستگاه های ذی ربط در این حوزه است، تصریح کرد: سازمان های مربوطه هر کدام قوانینی را مصوب و ابلاغ می کنند که در تضاد یا موازی با یکدیگر است در نتیجه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد می کند.

به گفته جعفری، ابلاغ دستورالعمل های فوری و خلق الساعه به طور مداوم پیش بینی و برنامه ریزی برای ماه های آینده را سلب می کند که خود از موانع رونق تولید است.

به گزارش ایرنا، امسال رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کردند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.