کد خبر : 85940
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 6:24

شرکت‌های هواپیمایی بعد از احیای برجام موظف به توسعه ناوگان هوایی هستند

شرکت‌های هواپیمایی بعد از احیای برجام موظف به توسعه ناوگان هوایی هستند

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزیر راه و شهرسازی «محمد اسلامی» با اشاره به وضعیت صنعت هوانوردی کشور در دوران تحریم، افزود: تحریم‌ها باعث شده بود شرکت‌های سازنده، تجهیزاتی مانند قطعات را از شرکت‌های هواپی..

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزیر راه و شهرسازی «محمد اسلامی» با اشاره به وضعیت صنعت هوانوردی کشور در دوران تحریم، افزود: تحریم‌ها باعث شده بود شرکت‌های سازنده، تجهیزاتی مانند قطعات را از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی دریغ کنند. در عین حال این شرایط باعث شده است که خرید هواپیما نیز بسیار دشوار باشد.

وی افزود: امروز با توجه به تغییراتی که در حال رخ دادن است و شرایط جدیدی که حاصل می‌شود، همه شرکت‌های هواپیمایی کشور مکلف هستند از این فرصت استفاده کرده و ضمن رفع مشکلات کنونی، نسبت به خرید هواپیما و توسعه ناوگان خود اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به توسعه ناوگان شرکت‌های هواپیمایی کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند نسبت به تهیه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های هواپیمایی اقدام کند.

به گزارش ایرنا در صورت بازگشت آمریکا به برجام، این کشور مکلف است نسبت به صدور مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا) برای خرید هواپیما و قطعات توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران اقدام کند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.