کد خبر : 93055
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 13:04

شاخص بورس 17 هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس 17 هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس ۱۷ هزار واحد رشد کرد شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۷هزار واحدی مواجه شد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازا..

شاخص بورس ۱۷ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۷هزار واحدی مواجه شد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 7میلیارد و 503میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 5هزار و 863میلیارد تومان در بیش از 700هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 17هزار و 377واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 156هزار و 913واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع ملی مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های گروه مپنا، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و داروسازی جابرابن حیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

یادداشت اقتصادی| بورس و انتخابات 1400

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 976میلیون ورقه به‌ارزش 2هزار و 883میلیارد تومان در 317هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 109واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 841واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پلیمر آریا ساسول و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، صنعتی مینو و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.