کد خبر : 108539
تاریخ انتشار : جمعه 5 آذر 1400 - 7:03

سیاست‌گذاری‌های دستوری؛ سیاست نادرست دولت‌ها

سیاست‌گذاری‌های دستوری؛ سیاست نادرست دولت‌ها

سیاست‌گذاری‌های دستوری؛ سیاست نادرست دولت‌ها دولت‌ها می‌توانند با فراهم کردن فرصت‌های منصفانه برای تولید و دخالت نکردن در قیمت‌گذاری، موجب افزایش درآمد و اشتغال در کشور شوند که بدون شک سود آن اول به اقتصاد کشور و بعد در زندگی ملت دیده می‌شود. یک استاد دانشگاه با اشاره به مشکلات شاخص اقتصادی کشور به پایگاه

سیاست‌گذاری‌های دستوری؛ سیاست نادرست دولت‌ها

دولت‌ها می‌توانند با فراهم کردن فرصت‌های منصفانه برای تولید و دخالت نکردن در قیمت‌گذاری، موجب افزایش درآمد و اشتغال در کشور شوند که بدون شک سود آن اول به اقتصاد کشور و بعد در زندگی ملت دیده می‌شود.

یک استاد دانشگاه با اشاره به مشکلات شاخص اقتصادی کشور به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: مهمترین شاخص اقتصاد کلان، رشد اقتصادی است که ادبیاتی گسترده دارد و مجموع مدل‌های رشد اقتصادی مثبت از زیر مجموعه‌های آن است به طوری که برخی از کشورها طی صد سال گذشته، سرانه درآمد بالایی داشته اند که زیرساخت‌های اجتماعی و سرمایه‌های انسانی از عوامل تاثیرگذار بر این درآمد بوده است.

حبیب انصاری ادامه داد: با ایجاد فضای باز اقتصادی باید فرصت‌های عادلانه به فعالان اقتصادی داده شود تا بر اساس آن بتوانند درآمد کسب کنند.

وی گفت: دولت با دخالت‌های نادرست و سیاست گذاری‌های غلط دستوری که از یک سو در بازار سرمایه دارد و از سوی دیگر با تعیین نرخ بهره برای بانک‌ها از طرف دیگر، باعث بروز نوسانات زیادی در بازار پول و سرمایه شده است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: بسته بودن اقتصاد مانع از رشد آن است و وقتی تولیدی وجود نداشته باشد اشتغال زایی هم نیست بنابراین مشکلات اجتماعی در جامعه بروز می‌کند.

به گفته وی؛ وقتی سرمایه‌گذاری کاهش یابد، رشد اقتصادی هم وجود نخواهد داشت و در نتیجه آسیب های اجتماعی به دلیل فقر و بیکاری روند افزایشی خواهند داشت. بنابراین، دولت می‌تواند با فراهم کردن فرصت‌های منصفانه برای تولید، موجب افزایش درآمد و اشتغال در کشور شود.

انصاری در پایان این گفتگو افزود: تا زمانی که اقتصاد پیش‌بینی ناپذیر باشد، انگیزه‌ای برای خرید کالاهای سرمایه ای و تولید وجود ندارد. بنابراین، ورود سرمایه نیازمند باز بودن اقتصاد و ایجاد اصلاحات است و دولت با رقابتی کردن بازار می‌تواند به جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی کمک کرده و تولید سودآوری را رقم بزند.

*تهیه و تنظیم: پروین خدادادی

این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.