کد خبر : 217306
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 15:19
دیدگاه‌ها برای سولانا در گرداب سقوط ؛ آیا حمایت ۱۳۰ دلاری حفظ می‌شود؟ بسته هستند

سولانا در گرداب سقوط ؛ آیا حمایت ۱۳۰ دلاری حفظ می‌شود؟

سولانا در گرداب سقوط ؛ آیا حمایت ۱۳۰ دلاری حفظ می‌شود؟

قیمت سولانا در یک هفته ۲۱ درصد سقوط کرد، اما داده‌های درون‌زنجیره‌ای (On-chain) و مشتقات نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران اطمینان دارند این شبکه می‌تواند بر موانع اخیر غلبه کند.
توکن بومی بلاک چین سولانا، طی یک هفته گذشته با کاهش قابل توجه ۲۱ درصدی مواجه شد و به پایین‌ترین قیمت خود در حدود ۶ هفته اخیر رسید. این کاهش قیمت باعث لیکوئید شدن قابل توجه ۱۱۴ میلیون دلار سرمایه در قراردادهای فیوچرز اهرمی خرید سولانا از ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) شد. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران پس از افزایش ۶۱ درصدی در قیمت سولانا در ماه مارس، شاید بیش از حد خوش‌بین بوده‌اند.
این افت قیمت، سوالاتی را در مورد احتمال اصلاح بیشتر و اینکه آیا سطح حمایتی ۱۳۰ دلار می‌تواند پایدار بماند، مطرح می‌کند.
رشد اکوسیستم سولانا و ادغام با کوین بیس تحلیل‌گران بازار بر این باورند که ارزش بازار فعلی سولانا که حدود ۶۰ میلیارد دلار است، نسبت به سایر بلاک چین‌های مشابه، اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد. این در حالی است که ارزش بازار آولانچ حدود ۱۳ میلیارد دلار و ترون حدود ۱۰ میلیارد دلار است که به ترتیب ۴ و ۶ برابر کمتر از سولانا است..

قیمت سولانا در یک هفته ۲۱ درصد سقوط کرد، اما داده‌های درون‌زنجیره‌ای (On-chain) و مشتقات نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران اطمینان دارند این شبکه می‌تواند بر موانع اخیر غلبه کند.

توکن بومی بلاک چین سولانا، طی یک هفته گذشته با کاهش قابل توجه ۲۱ درصدی مواجه شد و به پایین‌ترین قیمت خود در حدود ۶ هفته اخیر رسید. این کاهش قیمت باعث لیکوئید شدن قابل توجه ۱۱۴ میلیون دلار سرمایه در قراردادهای فیوچرز اهرمی خرید سولانا از ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) شد. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران پس از افزایش ۶۱ درصدی در قیمت سولانا در ماه مارس، شاید بیش از حد خوش‌بین بوده‌اند.

این افت قیمت، سوالاتی را در مورد احتمال اصلاح بیشتر و اینکه آیا سطح حمایتی ۱۳۰ دلار می‌تواند پایدار بماند، مطرح می‌کند.

رشد اکوسیستم سولانا و ادغام با کوین بیس

تحلیل‌گران بازار بر این باورند که ارزش بازار فعلی سولانا که حدود ۶۰ میلیارد دلار است، نسبت به سایر بلاک چین‌های مشابه، اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد. این در حالی است که ارزش بازار آولانچ حدود ۱۳ میلیارد دلار و ترون حدود ۱۰ میلیارد دلار است که به ترتیب ۴ و ۶ برابر کمتر از سولانا است. با این وجود، برخی از کارشناسان معتقدند که این ارزش بالاتر با توجه به رشد سریع اکوسیستم سولانا قابل توجیه است. درحال‌حاضر پروژه‌های زیادی در حال راه‌اندازی توکن‌های اختصاصی خود روی این پلتفرم هستند. این موضوع به رونق و توسعه کلی اکوسیستم سولانا کمک می‌کند.

در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین)، صرافی کوین‌بیس (Coinbase) اعلام کرد که کیف پول این پلتفرم اکنون به‌طور کامل با اکوسیستم صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) سولانا ادغام شده است. این ادغام باعث پشتیبانی از بیش از ۵۰ هزار توکن با استاندارد SPL در شبکه سولانا می‌شود. این یکپارچه‌سازی، فرآیند معامله برای کاربران را ساده‌تر می‌کند. کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم آدرس قرارداد توکن مورد نظر خود را در بخش جریان سوآپ وارد کنند. این موضوع باعث کاهش موانع ورود به اکوسیستم سولانا می‌شود.

بین روزهای ۱۲ تا ۱۷ آوریل (۲۴ تا ۲۹ فروردین)، میزان دارایی قفل‌شده در قراردادهای فیوچرز سولانا با ۴۰ درصد کاهش به ۱.۵ میلیارد دلار رسید. این موضوع نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای استفاده از اهرم در معاملات سولانا است. برای درک بهتر اینکه آیا این کاهش عمدتا به دلیل کم شدن تمایل به داشتن پوزیشن‌های خرید اهرمی بوده است، می‌توان به سراغ بررسی نرخ تامین مالی قراردادهای فیوچرز سولانا برویم.

نرخ تأمین مالی برای قراردادهای فیوچرز دائمی سولانا اغلب به‌عنوان معیاری برای سنجش احساسات بازار عمل می‌کند. نرخ تأمین مالی مثبت نشان‌دهنده تقاضای بالاتر برای پوزیشن‌های خرید اهرمی است، در حالی که نرخ منفی بیانگر تمایل به استفاده از پوزیشن‌های فروش و شرط‌بندی روی کاهش قیمت است.

نرخ تامین مالی ۸ ساعته فیوچرز دائمی سولانا

از ۱۲ آوریل، نرخ تأمین مالی برای قراردادهای فیوچرز سولانا ناچیز بوده است که نشان‌دهنده تعادل نسبی بین تمایل به خرید اهرمی و فروش است. این داده تا حدودی اطمینان‌بخش است، چرا که قیمت سولانا در ۱۶ روز گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته و ممکن است برای اولین بار از ۶ مارس، با قیمتی پایین‌تر از ۱۳۶ دلار بسته شود.

فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز سولانا علی‌رغم تراکم شبکه اخیر متوقف نشد

شبکه سولانا اخیراً با مشکلات جدی تراکم مواجه شده است، به‌طوری که طبق گزارش کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، نرخ تراکنش‌های ناموفق تا ۷۵ درصد افزایش یافته بود. در پاسخ به این مشکل، توسعه‌دهندگان یک به‌روزرسانی جدید برای رفع این مشکلات منتشر کرده‌اند. این موضوع باعث شده تا چندین پروژه راه‌اندازی توکن به تعویق بیفتند تا زمانی که این چالش‌های شبکه به‌طور کامل حل شوند.

فشار بر عملکرد سولانا با مشکلات پروژه‌های برجسته این شبکه، مانند مارجین‌فای (MarginFi) افزایش یافت. در تاریخ ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین)، ادگار پاولوفسکی (Edgar Pavlovsky)، مدیرعامل مارجین‌فای، استعفا داد که منجر به خروج ۱۹۰ میلیون دلاری سرمایه از این پلتفرم شد. این جنجال زمانی عمیق‌تر شد که سایر پروژه‌های مبتنی بر سولانا، مارجین‌فای را به عدم تخصیص اعتبار به کاربران متهم کردند. این وضعیت، نوسانات و چالش‌های موجود در اکوسیستم سولانا را برجسته می‌کند.

علی‌رغم تمام عوامل زمینه‌ای، افت قیمت توکن‌های با استاندارد SPL در شبکه سولانا در تمامی حوزه‌ها مشهود بود. در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن جیتو (JTO) از ۱۲ آوریل تا کنون با ۲۹ درصد کاهش روبه‌رو شده است، در حالی که رادیوم (RAY) و ژوپیتر (JUP) به ترتیب شاهد افت ۲۴ و ۲۷ درصدی بوده‌اند. علاوه‌براین، میم کوین‌های برجسته‌ سولانا، از جمله داگ‌ویف‌هت (WIF)، طی دوره شش روزه با سقوط شدید ۳۲ درصدی مواجه شدند.

تحلیل‌گران بر این باورند که فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) در سولانا می‌تواند نشانگر خوبی برای حرکت‌های قیمتی سولانا باشد. زیرا استفاده از این برنامه‌ها به‌طور ذاتی باعث افزایش تقاضا برای این ارز دیجیتال می‌شود. این تقاضا هم از طریق کارمزد استفاده از شبکه و هم از طریق مشارکت در توزیع رایگان توکن‌ها با استاندارد SPL در شبکه سولانا ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر، زمانی که فعالیت DApp در سولانا بالا می‌رود، نشان می‌دهد که کاربران بیشتری از این شبکه استفاده می‌کنند. این افزایش در استفاده می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای سولانا شود، زیرا کاربران به این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها و همچنین شرکت در ایردراپ‌های توکن‌ها با استاندارد SPL در شبکه سولانا نیاز دارند. البته، این تنها یکی از عوامل موثر بر قیمت سولانا است و عوامل دیگری مانند شرایط کلان بازار و احساسات کلی نسبت به ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند بر قیمت تاثیر بگذارند.

بلاک چین‌های برتر بر اساس حجم ۷ روزه برنامه‌های غیرمتمرکز

داده‌های اخیر از دپ‌رادار (DappRadar) نشان می‌دهد که حجم فعالیت در برنامه‌های غیرمتمرکز سولانا با جهشی قابل توجه، ۶۰ درصد در طول هفته گذشته افزایش یافته و به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. این رقم سولانا را نسبت به رقبایش در صدر جدول قرار می‌دهد. در همین مدت، فعالیت در شبکه اتریوم ۲۰ درصد و در بایننس چین ۱۳ درصد افزایش یافته است. با وجود این رشد چشمگیر، تعداد کاربران فعال سولانا همچنان در حدود ۲ میلیون نفر ثابت باقی مانده است، در حالی که شبکه اتریوم شاهد کاهش ۴ درصدی در تعداد آدرس‌های فعال بوده است.

با توجه به تقاضای ثابت برای استفاده از اهرم در بازارهای فیوچرز و فعالیت قوی درون‌زنجیره‌ای، نشانه کمی وجود دارد که سولانا از بازار گسترده‌تر آلت کوین عقب بماند. با این‌حال، ادامه تراکم شبکه می‌تواند چالش‌هایی را برای تداوم ارزش‌گذاری ممتاز سولانا در مقایسه با سایر توکن‌های بلاک چین ایجاد کند.

The post سولانا در گرداب سقوط ؛ آیا حمایت ۱۳۰ دلاری حفظ می‌شود؟ appeared first on ارزدیجیتال.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.