کد خبر : 150424
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 11:30

سندباکس چیست؟ چطور از بازی متاورسی Sandbox کسب درآمد کنیم؟

سندباکس چیست؟ چطور از بازی متاورسی Sandbox کسب درآمد کنیم؟

از اواخر سال ۲۰۲۱ که فیس‌بوک نام برند خود را به متا تغییر داد، هیاهو پیرامون پروژه‌های متاورسی بیشتر شد و بازی‌های متاورسی هم از این قاعده مستثنی نبودند. سندباکس (Sandbox) یکی از همین بازی‌هاست که به کاربران اجازه می‌دهد هم در ایجاد آیتم‌های بازی و هم در خود بازی‌ها مشارکت کنند. بازیکنان می‌توانند از ابزارهای رایگان طراحی برای ایجاد بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنند و سپس این دارایی‌ها را در بازار سندباکس بفروشند.
در این مطلب بررسی می‌کنیم که سندباکس چیست و سه محصول کلیدی و توکن‌های مختلف این بازی را مرور می‌کنیم. بخش‌های بعدی این مطلب به نحوه خرید زمین و شیوه کسب درآمد از سندباکس اختصاص دارند. با ما همراه باشید.
فهرست مطالب
Toggle سندباکس چیست؟تاریخچه و تیم سازنده سندباکسبازی سندباکس چگونه کار می‌کند؟توکن سند و اقتصاد توکنی پلتفرم سندباکسکسب درآمد از سندباکسشیوه خرید توکن سندپرسش‌های متداولجمع‌بندی سندباکس چیست؟ سندباکس (the Sandbox) یک بازی متاورسی و جهان مجازی است که بر بستر بلاک چین اتریوم عرضه شده است. سندباکس در دسته بازی‌های غیرمتمرکز و جامعه‌محور و از نوع Play-to..

از اواخر سال ۲۰۲۱ که فیس‌بوک نام برند خود را به متا تغییر داد، هیاهو پیرامون پروژه‌های متاورسی بیشتر شد و بازی‌های متاورسی هم از این قاعده مستثنی نبودند. سندباکس (Sandbox) یکی از همین بازی‌هاست که به کاربران اجازه می‌دهد هم در ایجاد آیتم‌های بازی و هم در خود بازی‌ها مشارکت کنند. بازیکنان می‌توانند از ابزارهای رایگان طراحی برای ایجاد بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنند و سپس این دارایی‌ها را در بازار سندباکس بفروشند.

در این مطلب بررسی می‌کنیم که سندباکس چیست و سه محصول کلیدی و توکن‌های مختلف این بازی را مرور می‌کنیم. بخش‌های بعدی این مطلب به نحوه خرید زمین و شیوه کسب درآمد از سندباکس اختصاص دارند. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

Toggle

  • سندباکس چیست؟
  • تاریخچه و تیم سازنده سندباکس
  • بازی سندباکس چگونه کار می‌کند؟
  • توکن سند و اقتصاد توکنی پلتفرم سندباکس
  • کسب درآمد از سندباکس
  • شیوه خرید توکن سند
  • پرسش‌های متداول
  • جمع‌بندی

سندباکس چیست؟

سندباکس (the Sandbox) یک بازی متاورسی و جهان مجازی است که بر بستر بلاک چین اتریوم عرضه شده است. سندباکس در دسته بازی‌های غیرمتمرکز و جامعه‌محور و از نوع Play-to-Earn یا همان P۲E است. بازی‌های P۲E گیم‌هایی هستند که کاربران می‌توانند از آن‌ها درآمد واقعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست؟ آشنایی با Ethereum، بلاک چین قرارداد هوشمند

در واقع متاورس سندباکس یکی از جهان‌های مجازی مبتنی بر بلاک چین است که تلاش می‌کند با ایجاد تحول در صنعت بازی، به بازیکنان در ازای ارزشی که طراحی و تولید می‌کنند، پاداش دهد.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟ هر چیزی که باید درباره Metaverse بدانید!

این پلتفرم دیفای که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، ابزارهایی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را بسازند و سپس آنها را در بازار بازی، با توکن بومی پلتفرم که سند (SAND) نام دارد مبادله کنند. همچنین، بازیکنان در این اکوسیستم می‌توانند آواتارهای خود را طراحی کنند تا به بازی‌ها، مراکز و محیط‌های مختلف دسترسی داشته باشند و تعامل خود را با سایر بازیکنان حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: دیفای چیست؟ آشنایی با DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز به زبان ساده

به هر قطعه زمین دیجیتالی در متاورس سندباکس، توکن لند (LAND) گفته می‌شود که یک NFT با استاندارد ERC721 روی بلاک چین اتریوم است. برای خرید این زمین‌ها به توکن بومی پلتفرم یعنی سند احتیاج دارید.

علاوه بر این، عرضه دارایی‌های شخصی و خرید دارایی‌های دیگر در این پلتفرم هم با استفاده از این توکن امکان‌پذیر است. در واقع، سند توکن حاکمیتی سندباکس است که علاوه بر کاربرد اقتصادی، حق رأی هم در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: NFT چیست؟ همه‌چیز درباره توکن غیرمثلی یا توکن غیر قابل تعویض

تاریخچه و تیم سازنده سندباکس

اگرچه سندباکس در حال حاضر به‌عنوان یکی از پیشتازان فضای متاورس شناخته می‌شود، این پلتفرم‌ سال‌ها پیش از مشهورشدن ایده متاورس کنونی، حیات خود را آغاز کرد. استودیوی بازی پیکسول (Pixowl) با سرپرستی سباستین بورگت (Sebastien Borget) و آرتور مادرید (Arthur Madrid) در سال ۲۰۱۲ این بازی را برای نسخه‌های موبایل و سپس در سال ۲۰۱۵ آن را برای رایانه عرضه کرد.

بنیان‌گذاران پیکسول؛ سباستین بورگت (سمت راست) و آرتور مادرید (سمت چپ)

این بازی در ابتدا یک بازی موبایلی دوبعدی بود که به بازیکنان اجازه می‌داد جهان خود را بسازند و مواد و عناصر این جهان را دستکاری کنند. سندباکس پس از مدتی به موفقیت بسیار زیادی دست یافت و به بیش از ۴۰ میلیون دانلود در سرتاسر جهان رسید. با شهرت روزافزونی که این بازی پیدا کرد، نسخه بعدی آن در سال ۲۰۱۶ با نام «سندباکس ایوولوشن» (The Sandbox Evolution) عرضه شد تا چالشی برای سایر همتایان خود ایجاد کند.

اواسط سال ۲۰۱۸، شرکت بلاک چینی انیموکا برندز (Animoca Brands) استودیوی پیکسول را با رقمی نزدیک به ۵ میلیون دلار خریداری کرد تا استراتژی‌های رشد و توسعه این بازی هرچه بیشتر با فناوری بلاک چین ادغام شود. در نهایت، می‌توانیم انقلاب توکن‌های غیرمثلی را نقطه عطف سندباکس بدانیم که در سال ۲۰۲۰ کارکرد این بازی را به سطح جذاب‌تری ارتقا داد.

نسخه بلاک چینی این بازی به نام «سندباکس متاورس» (The Sandbox Metaverse) با استفاده از مفهوم و کارکرد NFTها، به بازیکنان اجازه می‌دهد مالک زمین‌ها و آیتم‌هایی که ایجاد می‌کنند باشند و حتی از این راه درآمد کسب کنند. این نسخه برخلاف نسخه‌های پیشین، کاملاً سه‌بعدی است؛ اما همچنان سبک هنری جهان اولیه را با اشکال و نورپردازی‌های ویژه خود حفظ کرده است.

پروژه جدید سندباکس نیز همچون پلتفرم‌های بازی دیگری مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و دیسنترالند (Decentraland) رشد خیره‌‌کننده‌ای را تجربه کرد و به یکی از مطرح‌ترین پلتفرم‌های خریدوفروش زمین‌های مجازی تبدیل شد.

این بازی تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است. در بین سرمایه‌گذاران سندباکس، نام شرکت‌های بزرگی از جمله شرکت سرمایه‌گذاری ژاپنی سافت‌بنک (SoftBank) به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، سندباکس بیش از ۵۰ شریک و حامی مالی مختلف دارد که از میان آنها می‌توان به شرکت‌ بازی مشهور آتاری، آدیداس، سامسونگ و همچنین ستاره هیپ‌هاپ اسنوپ داگ (Snoop Dogg) اشاره کرد.

بازی سندباکس چگونه کار می‌کند؟

سندباکس به‌واسطه سه محصول زیر به بازیکنان اجازه می‌دهد تا نه‌تنها طراح و تولیدکننده محتوای درون‌ بازی باشند، بلکه نسبت به محتوای تولیدشده مالکیت تام داشته باشند و بتوانند از دارایی‌های درون‌ بازی درآمد کسب کنند:

  • واکس ادیت
  • گیم میکر سندباکس
  • بازار سندباکس

در سندباکس، کاربران می‌توانند آواتارهای سفارشی ایجاد کنند، سازه‌ها و ساختمان‌های مختلف بسازند و حتی سازنده بازی خود باشند. مالکیت و کسب درآمد از همه این موارد به‌لطف فناوری توکن‌های غیرمثلی و سه محصولی که معرفی کردیم امکان‌پذیر شده است.

واکس‌ادیت (VoxEdit)

واکس ادیت ابزاری رایگان برای ساخت و متحرک‌سازی اشیا و آیتم‌های سه‌بعدی، مانند شخصیت‌ها، حیوانات و ابزارها در متاورس سندباکس است. این اشیا تحت‌عنوان دارایی‌ها (ASSETS) شناخته می‌شوند و مبتنی‌بر استاندارد توکن ERC1155 هستند. این استاندارد از فناوری نوینی در ایجاد توکن‌های غیرمثلی استفاده می‌کند.

در واقع، واکس‌ادیت یک نرم‌افزار کاربرپسند برای ایجاد آیتم‌های واکسلی در جهان سندباکس است. واکسل‌ها پیکسل‌های سه‌بعدی مربع‌شکلی هستند که می‌توان آنها را نسخه مجازی لِگوها نامید.

این واکسل‌ها را می‌توان به‌سرعت در واکس‌ادیت ویرایش کرد تا به اشکال مختلفی از جمله اشیا، آیتم‌های تزیینی، آواتارها و شخصیت‌ها، حیوانات، لباس، سلاح و سایر ابزارهای بازی تبدیل شوند. سپس این کالاهای مجازی را می‌توان به‌عنوان توکن‌های غیرمثلی در بازار سندباکس عرضه و معامله کرد.

گیم‌ میکر سندباکس (Game Maker)

بازی‌ساز یا همان گیم میکر سندباکس هم ابزار رایگان دیگری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های سه‌بعدی منحصربه‌فرد خود را در متاورس سندباکس بسازند و آزمایش کنند. گیم میکر اپلیکیشن ساده‌ای است که برای استفاده از آن نیازی به دانش کدنویسی نیست. با استفاده از این ابزار، کاربران می‌توانند عناصر مختلف درون‌ بازی و توکن‌های غیرمثلی را در محیطی به‌نام لَند (LAND) که به‌معنای «زمین» است، طراحی و سازمان‌دهی کنند.

به‌عنوان مثال، بازیکنان می‌توانند زمین‌ها را ویرایش‌ کنند، روی آنها شخصیت‌ها و ساختمان‌هایی قرار دهند و مراحل مختلف بازی را مدیریت کنند. آنها همچنین می‌توانند سازه‌های خود را از طریق بازار سندباکس عرضه کنند و به فروش برسانند.

بازار سندباکس (The Sandbox Marketplace)

بازار سندباکس مکانی مناسب برای خرید و فروش همه‌چیز در سندباکس است؛ از قطعات زمین گرفته تا اشیا، حیوانات، وسایل تزیینی، سلاح و هرچه که بازیکنان طراحی و ایجاد کرده باشند.

بازار به سازندگان (تولیدکنندگان محتوا در بازی) اجازه می‌دهد آثار خود را بفروشند تا سایر سازندگان یا بازیکنان از این محتوا برای ایجاد و توسعه زمین‌های خود استفاده کنند. برای مثال، سازنده‌ای ممکن است شیء خاصی را عرضه کند و بازیکنی فکر کند که این شیء به سایر دارایی‌هایش می‌آید. در این حالت، خریدار باید مبلغ مشخص‌شده برای خرید شیء موردنظر را در قالب توکن سَند بپردازد تا بتواند آن را در قطعه زمین خود قرار دهد.

بنابراین همان طور که متوجه شده‌اید، واسط مبادله در این بازار، توکن بومی سند است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

توکن سند و اقتصاد توکنی پلتفرم سندباکس

تقریباً هر امکانی در پلتفرم سندباکس مبتنی‌بر اقتصاد توکنی مشخصی است که به کاربران اجازه می‌دهد از زمانی که در این پلتفرم سپری می‌کنند، نهایت بهره را ببرند. اصلی‌ترین توکن این پلتفرم که سوخت اغلب تعاملات و تراکنش‌های درون‌ بازی محسوب می‌شود، توکن SAND است.

توکن سند (SAND) چیست؟

سند توکن بومی پلتفرم سندباکس است و تمام تراکنش‌ها و تعاملات اکوسیستم را ممکن می‌کند. این توکن روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده و مبتنی‌بر استاندارد ERC20 است. بازیکنان سندباکس برای انجام بازی‌ها، خرید تجهیزات یا شخصی‌سازی آواتارها به توکن سند احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید: ERC۲۰ چیست؟ همه‌چیز درباره استاندارد و توکن ERC-20 اتریوم

علاوه بر کاربرد به‌عنوان واسطه مبادلات، سند یک توکن حاکمیتی هم قلمداد می‌شود و دارندگان این توکن می‌توانند در تغییرات اکوسیستم حق رأی داشته باشند. این قابلیت پس از راه‌اندازی سازمان خودگردان غیرمتمرکز (دائو) سندباکس به این توکن اضافه شد.

بیشتر بخوانید: دائو یا سازمان خودگردان غیرمتمرکز چیست؟ آشنایی با بهترین پروژه‌های DAO

گفتنی است سقف عرضه توکن سند ۳ میلیارد واحد است و تا سال ۲۰۲۵ عرضه آن تکمیل می‌شود. برای پیگیری قیمت لحظه‌ای این توکن می‌توانید از صفحه قیمت سندباکس وب‌سایت ارزدیجیتال استفاده کنید.

علاوه بر توکن سند که سوخت اصلی پلتفرم سندباکس محسوب می‌شود، توکن‌های دیگری هم در اکوسیستم آن نقش دارند که در ادامه آنها را معرفی و بررسی می‌کنیم:

  • توکن لند (LAND)
  • توکن ASSET
  • توکن GEM
  • توکن CATALYST

توکن لند (LAND)

توکن لند به هر قطعه زمین دیجیتال در متاورس سندباکس گفته می‌شود که در واقع یک توکن غیرمثلی مبتنی بر استاندارد ERC721 روی بلاک چین اتریوم است. طراحان بازی‌ها از لند برای ایجاد تجربه‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند و آنها را با توکن‌های ASSET پر می‌کنند (ASSET یکی دیگر از توکن‌های اکوسیستم سندباکس است که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم).

مفهوم «زمین» و توکن‌های لند را می‌توانیم اصلی‌ترین بخش سندباکس بدانیم؛ تا جایی که برخی این پلتفرم بازی را به‌عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری روی زمین‌های مجازی و متاورسی در نظر می‌گیرند.

در مجموع، ۱۶۶,۴۶۴ عدد توکن لند موجود هستند که نقشه مجازی آنها را می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی سندباکس (sandbox.game/en/map) پیدا کنید. داشتن هرکدام از این قطعات به شما حق رأی و مشارکت در حاکمیت پلتفرم را می‌دهد.

تصویری از نقشه زمین‌ها در پلتفرم سندباکس

ترکیب چند لند با هم، یک ESTATE (مجموعه املاک) را شکل می‌دهد و اگر نوع خاصی از املاک بیش از یک مالک داشته باشد، به آن DISTRICT (منطقه) گفته می‌شود. محل قرارگیری لند در قیمت، تعداد بازدیدکننده و اقتصاد آن زمین تأثیرگذار است.

مالک هر لند می‌تواند از سایر بازیکنانی که از «زمین» او بازدید می‌کنند یا باز‌ی‌هایش را انجام می‌دهند، هزینه دریافت کند؛ با میزبانی محتوا و رویدادها، جوایزی در قالب سند کسب کند؛ زمین سفارشی خود را بفروشد یا آن را اجاره دهد. برخی از سازندگان بازی، به‌جای خرید زمین، آن را اجاره می‌کنند تا با استفاده از نرم‌افزار بازی‌ساز (گیم میکر) نسخه‌ای از بازی‌های خود را روی آنها بسازند.

توکن ASSET

توکن ASSET همان طور که از نامش پیداست، نماینده دارایی‌های شما درون بازی است. پیش‌تر هم اشاره کردیم که ASSETها یا همان دارایی‌ها به سازه‌های واکسلی طراحی‌شده توسط کاربران گفته می‌شود که به‌هنگام بارگذاری در بازار سندباکس، در قالب توکن‌ غیرمثلی و مبتنی‌بر قرارداد هوشمند ERC1155 ارائه می‌شوند.

‌‌توکن ASSET در قالب گروه‌های مختلف شخصیت‌های غیرقابل‌بازی، حیوانات، تجهیزات و سلاح‌ها، لباس‌ها و پوشیدنی‌ها، آثار هنری و تزیینی و همچنین عناصری مانند آب، گِل، شن، آتش و سایر موارد دسته‌بندی می‌شود. این دارایی‌ها برای تغییر و سفارشی‌سازی قطعات زمین (LAND) به کار گرفته می‌شوند.

توکن‌های ASSET اولیه به‌صورت پیش‌فرض در گیم میکر بازیکنان موجود هستند. کاربران می‌توانند این توکن‌ها را توسط نرم‌افزار واکس‌ادیت طراحی و از آنها در بازی‌های مختلف استفاده کنند یا این توکن‌ها را در بازار سندباکس به فروش برسانند.

توکن‌ GEM

این توکن کاربردی با استاندارد ERC20 کار می‌کند و نشان‌دهنده ویژگی‌هایی است که دارایی‌های شما می‌توانند داشته باشند. وضعیت، ارزش و میزان سودمندی دارایی شما با ویژگی‌هایی که به آن می‌دهید تعیین می‌شود.

هر توکن GEM می‌تواند ۲۵ امتیاز ویژگی خاص به دارایی شما ببخشد. با کمک توکن‌های CATALYST، می‌توانید از ۴ توکن GEM برای دارایی خود استفاده کنید و بنابراین ۱۰۰ ویژگی خاص به دارایی خود اضافه کنید.

پاداش سهام‌گذاری توکن‌های سند در قالب توکن‌های GEM ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید این توکن‌ها را از بازار سندباکس هم بخرید. توکن GEM پس از استفاده سوزانده می‌شود.

توکن CATALYST

توکن‌ CATALYST هم استاندارد توکن و عملکردی مشابه توکن GEM دارد. سطح و رتبه و میزان کمیاب‌بودن دارایی شما با این توکن مشخص می‌شود. توکن CATALYST در واقع موقعیت را برای اضافه‌کردن توکن‌های GEM فراهم می‌کند. هرچه کیفیت توکن CATALYST بازیکن بیشتر باشد، دارایی او ظرفیت بیشتری برای دریافت GEM و افزایش ارزش پیدا می‌کند.

توکن CATALYST را هم مانند توکن GEM می‌توان از طریق سهام‌گذاری یا خرید از بازار سندباکس به دست آورد. همچنین این توکن هم پس از استفاده سوزانده می‌شود.

نمونه‌ای از توکن ASSET با ویژگی‌های مشخص برای فروش در بازار سندباکس

صندوق بازی‌سازها (Game Makers Fund)

علاوه بر سازوکار تشویقی توکن‌های بازی، راه‌اندازی صندوق ۲ میلیون دلاری بازی‌سازها در اکتبر ۲۰۱۹ هم کمک بزرگی به رشد و توسعه اکوسیستم کرده است. سازندگان بازی با ثبت‌‌نام در این صندوق می‌توانند برای کیفیتی که در بازی‌های خود ارائه می‌دهند، سرمایه دریافت کنند.

این صندوق که با هدف پشتیبانی از اکوسیستم سندباکس ایجاد شده است، پس از راه‌اندازی سازمان خودگردان غیرمتمرکز این شبکه با مشارکت جامعه سندباکس مدیریت می‌شود. بازی‌های منتخبی که از بودجه این صندوق استفاده می‌کنند، می‌توانند به توسعه بازی خود ادامه دهند و محتوای باکیفیت‌تری تولید کنند.

کسب درآمد از سندباکس

تابه‌اینجا درباره ماهیت بازی متاورسی سندباکس و اجزای مختلف آن صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم بررسی کنیم که کسب درآمد از سندباکس چگونه است و چطور می‌توان از این بازی به درآمد واقعی رسید.

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از بازی سندباکس وجود دارد که چند مورد از آنها را با هم مرور می‌کنیم:

  • ایجاد دارایی‌های واکسلی: می‌توانید دارایی‌هایی در واکس‌ادیت بسازید و آنها را در قالب NFT با قیمت‌هایی از کمتر از ۱۰ سند تا هزاران سند در بازار سندباکس بفروشید؛
  • ساخت بازی: می‌توانید با استفاده از گیم میکر روی زمین‌‌هایتان بازی طراحی کنید و با تعامل با سایر بازیکنان، از این بازی‌ها درآمد کسب کنید؛
  • بازی‌کردن: با انجام بازی‌های کاربران دیگر و تکمیل ماجراجویی‌ها هم می‌توانید پاداش‌هایی کسب کنید و از این طریق، ارزش اموال و دارایی‌هایتان را افزایش دهید؛
  • خریدوفروش یا اجاره زمین: می‌توانید یک قطعه زمین بخرید، آن را اجاره دهید یا به‌نوعی آن را پر کنید که ارزشش افزایش پیدا کند؛
  • سرمایه‌گذاری روی توکن سند: آخرین روش کسب درآمد از اکوسیستم سندباکس، معامله‌ توکن سند بر اساس نوسانات قیمت این توکن است. می‌دانید که این روش محدود به توکن سند نیست و برای همه کوین‌ها و توکن‌های موجود در بازار صدق می‌کند.

شیوه خرید توکن سند

همان‌ طور که اشاره کردیم، کاربران سندباکس با بازی‌کردن و کسب پاداش می‌توانند توکن سند به دست بیاورند. با این حال، اگر تازه قصد ورود به دنیای سندباکس را دارید یا ترجیح می‌دهید آن را خارج از پلتفرم به دست بیاورید، می‌توانید از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام کنید.

راحت‌ترین روش خرید سندباکس استفاده از صرافی‌های ایرانی است. برخلاف صرافی‌های خارجی، احراز هویت در صرافی‌های داخلی برای ایرانی‌ها بلامانع است و امکان خرید مستقیم با ریال وجود دارد.

برای پیداکردن صرافی‌های ایرانی که توکن سند را در لیست ارزهای خود دارند کافی است عبارت خرید سندباکس را در گوگل جست‌وجو کنید. البته پیش از انتخاب صرافی پیشنهاد می‌کنیم معیارهایی در ذهن داشته باشید (از جمله کارمزد، اعتبار صرافی، تعداد جفت‌ارزها، حجم معاملات و معیارهایی از این دست) و سپس یک گزینه را انتخاب کنید.

ما همچنین استفاده از صفحه خرید سندباکس وب‌سایت ارزدیجیتال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. احراز هویت در این صفحه آنی است و تنها به اطلاعاتی مانند کد ملی و شماره تلفن نیاز دارد.

شیوه خرید توکن لند

دو روش برای تهیه توکن لند وجود دارد: خرید از بازار سندباکس و خرید از بازارهای ثانویه مانند پلتفرم اوپن‌سی (OpenSea).

در روش اول، وب‌سایت رسمی پلتفرم زمان مشخص فروش عمومی زمین‌ها را اعلام می‌کند و بازیکنان می‌توانند به‌طور مستقیم و با پرداخت سند، این توکن‌ها را از بازار سندباکس تهیه کنند.

در روش دوم، بازیکنانی که این توکن‌های غیرمثلی را در اختیار دارند، آنها را مانند سایر توکن‌های غیرمثلی در بازارهای ثانویه مانند اوپن‌سی برای فروش عرضه می‌کنند. همان‌ طور که حدس می‌زنید، بهای اغلب این توکن‌ها در بازار ثانویه بیشتر از بازار سندباکس است. همچنین فروشنده می‌تواند مشخص کند که خریدار بهای توکن را در قالب سند یا اتر پرداخت کند.

خرید از پلتفرم سندباکس: ابتدا باید کیف پول پشتیبانی‌شده‌ای مانند متامسک را همراه با مقداری توکن سند به حساب کاربری سندباکس خود متصل کنید. پس از واریز توکن‌ها به حساب کاربری، می‌توانید به‌دنبال قطعه زمین دلخواه خود بگردید و با کلیک روی «Buy LAND» آن را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: متامسک چیست؟ دانلود و آموزش کامل نصب کیف پول MetaMask

خرید از اوپن‌سی: برای خرید از بازارهای ثانویه‌ای مانند اوپن‌سی، ابتدا باید یک حساب کاربری در پلتفرم اوپن‌سی ایجاد کنید و کیف پولتان را به آن متصل کنید. پیشنهاد می‌کنیم از همان کیف پولی که به پلتفرم سندباکس متصل کرده‌اید استفاده کنید. به این صورت، برای انتقال توکن لند از اوپن‌سی به سندباکس نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت.

حتماً پیش از خرید از پلتفرم اوپن‌سی از اصل‌بودن قطعه زمین مطمئن شوید. برای این کار موقعیت زمین را در نقشه رسمی پلتفرم چک کنید. زمینی که خریداری می‌کنید باید با علامت آبی سندباکس اعتبارسنجی شده باشد. املای نام توکن و پلتفرم را هم بررسی کنید.

توجه داشته باشید که املای انگلیسی صحیح پلتفرم سندباکس «The Sandbox» است، نه «Sandbox».

جزئیاتی که به شما کمک می‌کنند تا از اصل‌بودن توکن لند در پلتفرم اوپن‌سی مطمئن شوید.

علاوه بر این، در گوشه هر تصویر، باید علامت یک دانه برف را مشاهده کنید که نشان‌دهنده ذخیره‌شدن توکن روی یک سرور غیرمتمرکز است. همچنین در صفحه توکن، باید بتوانید به اطلاعات کامل‌تری از توکن دسترسی داشته باشید.

پرسش‌های متداول

در این مطلب تلاش کردیم به اکثر پرسش‌های متداول درمورد پلتفرم سندباکس پاسخ دهیم. با این حال، در این بخش سعی می‌کنیم چند مورد دیگر از پرسش‌هایی را مطرح کنیم که پلتفرم سندباکس در منابع اصلی خود به آنها اشاره کرده است.

سندباکس چیست؟

سندباکس یا the Sandbox یک بازی P۲E است که بازیکنان می‌توانند در آن با استفاده از NFT، دنیای مجازی خود را طراحی و ایجاد کنند.

میزان پاداش سهام‌گذاری توکن سند چقدر است؟

به‌نسبت درصدی که در استخر نقدینگی سهام‌گذاری می‌کنید، درآمد کسب خواهید کرد. علاوه بر این، تعداد توکن لَندی که در کیف پول سهام‌گذاریتان نگهداری می‌کنید هم می‌تواند پاداش نهایی شما را با ضرایب مشخصی افزایش دهد.

آیا کارمزدی برای خرید زمین و دارایی از بازار سندباکس تعیین شده است؟

بله. برای تمام تراکنش‌های سند باید ۵ درصد کارمزد بپردازید. این هزینه به‌صورت خودکار به مبلغ سندی که فروشنده دریافت می‌کند، اضافه می‌شود.

قیمت زمین در سندباکس چقدر است؟

قیمت میانگین توکن‌های غیرمثلی در بازار سندباکس حدود ۱۲,۱۰۰ دلار است. رکورد تاریخی گران‌قیمت‌ترین قطعه زمین در این پلتفرم در دست توکنی با بهای ۱۳۲,۹۰۰ دلار است.

جمع‌بندی

سندباکس یکی از چندین متاورس مبتنی بر بلاک چین است که تلاش می‌کند رابطه بین سازندگان، گیمرها و پلتفرم‌های بازی را تغییر دهد. سندباکس با رویکردی منعطف به کاربر اجازه می‌دهد تا خود خالق بازی باشد و در سود مالی آن شریک باشد. با توجه به اهمیتی که این پلتفرم در پیش‌برد بازی‌های مبتنی بر بلاک چین دارد، لازم دانستیم مرور جامعی بر این اکوسیستم داشته باشیم.

تاریخچه سندباکس، کارکرد و هدف فعلی آن، سه محصول کلیدیِ واکس‌ادیت، بازی‌ساز و بازار سندباکس، سازوکار توکن‌های لند، سند و ASSET و همچنین نحوه خرید توکن سند و لند، برخی از موضوعات بررسی‌شده در این مطلب بودند.

ایده ایجاد جهانی شخصی و توانایی کسب درآمد از طریق بازی و تولید محتوا برای بسیاری از افراد وسوسه‌کننده است. با این همه، نسخه بلاک چینی سندباکس هنوز در ابتدای راه است و با توجه به رقبای متاورسی‌‌اش که هرروز بیشتر و گسترده‌تر می‌شوند و قابلیت‌های خود را افزایش می‌دهند، تنها زمان می‌تواند مشخص کند که وعده‌های این پلتفرم تا چه اندازه عملی و امکان‌پذیر هستند.

The post سندباکس چیست؟ چطور از بازی متاورسی Sandbox کسب درآمد کنیم؟ appeared first on ارزدیجیتال.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.