کد خبر : 97449
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 7:35

سقوط ۲۸ درصدی سختی استخراج بیت کوین| آیا قیمت BTC بهبود خواهد یافت؟

سقوط ۲۸ درصدی سختی استخراج بیت کوین| آیا قیمت BTC بهبود خواهد یافت؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه در تاریخ ۳ ژوئیه، بیت کوین (BTC) بیشترین افت سختی استخراج خود را با تقریبا ۲۸ درصد ثبت کرد، اما یک مدل پیش‌بینی نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال تا ماه اکتبر به کف نخواهد نرسید. تیموتی پیترسون (Timothy Peterson)، تحلیلگر و مدیر سرمایه‌گذاری، در یک سری توییت‌ها در تاریخ

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۳ ژوئیه، بیت کوین (BTC) بیشترین افت سختی استخراج خود را با تقریبا ۲۸ درصد ثبت کرد، اما یک مدل پیش‌بینی نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال تا ماه اکتبر به کف نخواهد نرسید.

تیموتی پیترسون (Timothy Peterson)، تحلیلگر و مدیر سرمایه‌گذاری، در یک سری توییت‌ها در تاریخ ۲ ژوئیه، با اشاره به رابطه بین قیمت بیت کوین و هش ریت به این نتیجه رسید که افت قیمت این ارز دیجیتال هنوز تمام نشده است.

bitcoin-mining-difficulty-fell-28
میانگین ۷ روزه هش ریت شبکه بیت کوین.

سختی استخراج بیت کوین روز شنبه با ۲۷٫۹۴ درصد افت در بلاک شماره ۶۸۹،۴۷۲، بزرگترین سقوط تاریخی خود را تجربه کرد.

همان‌طور که قبلا نیز گزارش شد، کاهش سختی استخراج بیت کوین در پاسخ به مهاجرت ماینرها به خارج از مرزهای چین و به دنبال آن، کاهش هش ریت شبکه، اتفاق افتاده است. برای ماینرهایی که هنوز در حال فعالیت هستند، کاهش سختی به نوعی منجر به افزایش سود آنها می‌شود؛ چراکه سختی استخراج به طور خودکار با تغییرات هش ریت، محاسبه و تعیین می‌شود و کاهش آن، به این معنا است که تقاضای بیشتری برای ماینینگ وجود دارد.

انتظار می‌رود آغاز مجدد فعالیت ماینرها چندین ماه طول بکشد. در آن زمان، با افزایش هش ریت، سختی استخراج نیز مجددا افزایش خواهد یافت و رقابت و قدرت بیشتری برای دریافت پاداش یکسان تعیین‌شده لازم خواهد بود.

در میان طرفداران بیت کوین، روایتی وجود دارد که می‌گوید:

قیمت از هش ریت پیروی می‌کند.

با این حال، پیترسون خاطرنشان کرد که رابطه بین قیمت و هش ریت تنها برای تعیین اوج‌های قیمتی مفید است.

در نمودار قیمت بیت کوین، دو روند صعودی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ میلادی مشاهده می‌شود که متناسب با دوره‌های چهار ساله هاوینگ هستند. روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نیز مشابه آنهاست. اما از ماه می تاکنون، این رابطه به سمت ۱ گرایش پیدا کرده است، نقطه‌ای که در آن قیمت بیت کوین باید کاملا اصلاح شود.

پترسون می‌گوید:

بر اساس روند فعلی تابع P (h) ، این حباب تا ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد. این نسبت شامل هر ترکیبی از هش ریت بالاتر و قیمت پایین‌تر است. بنابراین، افزایش هش ریت و ثابت ماندن قیمت نیز منجر به پایان رفتن حباب خواهد شد.

bitcoin-mining-difficulty-fell-28
نمودار نسبت هش ریت بیت کوین.

به عبارت دیگر، بازگشت ماینرها به احتمال زیاد از افت بیشتر قیمت جلوگیری می‌کند، اما برای بازیابی اوج‌های قیمتی، ممکن است هنوز به زمان بیشتری نیاز باشد.

البته پیترسون این را نیز اضافه کرد که این مدل بسیار ساده است و اشتباهات زیادی دارد و او خودش از آن استفاده نمی‌کند.

از سوی دیگر، تحلیلگران دیگری نیز روند قیمتی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ را به سال‌های گذشته تشبیه کرده‌اند، به این صورت که قیمت در ابتدا افزایش می‌یابد، سپس اصلاح می‌شود و پس از آن تا اوج تاریخی خود صعود می‌کند.

در اواخر ماه ژوئن، نمودار قیمت بیت کوین سومین کندل ماهانه خود را به صورت متوالی با رنگ قرمز ثبت کرد. با این حال، بر اساس مدل پیش‌بینی قیمت انباشت به جریان (stock-to-flow)، شرایط مشابهی در شروع سال ۲۰۱۹، درست پس از بازار خرسی بزرگ سال ۲۰۱۸ نیز اتفاق افتاده بود.

بر همین اساس، پلن بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان، می‌گوید:

روند قیمتی بیت کوین در ۶ ماه آینده بسیار حیاتی است.

نوشته سقوط ۲۸ درصدی سختی استخراج بیت کوین| آیا قیمت BTC بهبود خواهد یافت؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.