کد خبر : 105261
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 15:33

سرمایه‌گذاران سازمانی در حال بازگشت به بازار بیت کوین!

سرمایه‌گذاران سازمانی در حال بازگشت به بازار بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی جی‌پی مورگان (JPMorgan)، رالی صعودی این هفته بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی آغاز شده که برای محافظت از ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم، از طلا به این ارز دیجیتال روی آورده‌اند. در هفته جاری، با افزایش قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی جی‌پی مورگان (JPMorgan)، رالی صعودی این هفته بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی آغاز شده که برای محافظت از ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم، از طلا به این ارز دیجیتال روی آورده‌اند.

در هفته جاری، با افزایش قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر از ۵۰ هزار دلار و بازگشت ارزش بازار آن به بالای یک تریلیون دلار، ارز دیجیتال برتر جهان بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

شرکت جی‌پی مورگان در گزارش اخیر خود که روز پنج‌شنبه منتشر کرد، رشد اخیر بیت کوین را به سرمایه‌گذاران سازمانی نسبت می‌دهد که به دنبال یک دارایی پوشش ریسک در برابر تورم هستند.

تحلیلگران این شرکت معتقدند که با افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم، سرمایه‌گذاران سازمانی در حال بازگشت به بازار بیت کوین هستند و این ارز دیجیتال را پوشش ریسک بهتری در مقایسه با طلا تلقی می‌کنند.

کِوین اولیری (Kevin O’Leary)، ستاره معروف برنامه تلویزیونی شارک تنک (Shark Tank) نیز اوایل این هفته گفته بود که پرتفوی وی بیشتر از ارزهای دیجیتال تشکیل شده است تا طلا.

جی‌پی مورگان در گزارش خود، دو عامل دیگر را نیز برای رالی صعودی چند روز اخیر بیت کوین عنوان کرده است؛ یک، اظهارات اخیر سیاست‌گذاران ایالات متحده مبنی بر این ‌که آمریکا برنامه‌ای برای پیروی از اقدامات چین در جهت ممنوعیت استفاده یا استخراج ارزهای دیجیتال ندارد و دو، افزایش فعالیت‌ها در شبکه لایتنینگ و راه‌حل‌های پرداخت لایه دوم در نتیجه پذیرش بیت کوین توسط السالوادور و توییتر.

برخلاف دیگر تحلیلگران، تحلیلگران جی‌پی مورگان از احتمال تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده به عنوان محرکی برای رشد قیمتی این ارز دیجیتال یاد نکردند.

علی‌رغم این که برخی از بخش‌های جی‌پی مورگان از علاقه فزاینده خود به دارایی‌های رمزارزی و فناوری بلاکچین می‌گویند، جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیر عامل این بانک در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت که هنوز نسبت به بیت کوین شکاک است و کسی که برای خرید بیت کوین پول قرض می‌کند، از نظر او یک احمق است.

نوشته سرمایه‌گذاران سازمانی در حال بازگشت به بازار بیت کوین! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.