کد خبر : 89363
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 11:21

سرعت مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران سه برابر شد

سرعت مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران سه برابر شد

به گزارش ایرنا، عزیز الله شهیدی فر روز چهارشنبه در آیین آغاز ساخت نخستین مرکز دارای زنجیره کامل پرورش ماهیان خاویاری مازندران در سیمرغ افزود : در حالی که سال ۹۸ مکانیزاسیون در سطح ۵۰ هکتار از اراضی کش..

به گزارش ایرنا، عزیز الله شهیدی فر روز چهارشنبه در آیین آغاز ساخت نخستین مرکز دارای زنجیره کامل پرورش ماهیان خاویاری مازندران در سیمرغ افزود : در حالی که سال ۹۸ مکانیزاسیون در سطح ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی مازندران اجرا شده بود ، سال گذشته به یکصد هکتار رسید و امسال هم ۱۳۰ هکتار هدفگیری شده است.

وی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران را حدود یک درصد بیشتر از میانگین کشور برآورد کرد و گفت : در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران ۲.۵ درصد و میانگین کشوری ۱.۶ درصد است.

شهیدی فر استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع را یکی از جلوه های مکانیزاسیون کشاورزی مازندران دانست و افزود: استفاده از پهپاد نه تنها در کاهش هدر رفت آب موثر است بلکه بر سلامت محیط زیست اثر دارد و سبب کاهش هزینه و سلامت غذا می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از تجهیز و نوسازی، لاینینگ و بهسازی یکهزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته خبر داد و گفت : تجهیز و نوسازی و بهسازی این میزان از اراضی منجر به افزایش ۵۰ میلیون متر مکعب از مدیریت منابع آب شده است.

مدیر کل شیلات مازندران هم در این مراسم با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم و راهبردی استان پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی و بالادست است، گفت: مازندارن، استان اول در تولید پرورش ماهیان خاویاری در سطح کشور است.

حسن اسحاقی با اعلام اینکه در سال گذشته ۹۳ تن گوشت ماهی خاویاری به ارزش ۵۱۶ هزار دلار از مازندران به کشورهای هدف حوزه خلیج، روسیه و انگلستان صادر شد، افزود: در این مدت بیش از یک تن خاویار هم به ارزش ۵۶۴ هزار دلار صادر شد.

وی مجموع صادرات شیلات مازندران در سال گذشته را بیش از ۱۰ هزار تن به ارزش ۱۹ و نیم میلیون دلار اعلام کرد و گفت در فروردین ماه امسال هم میزان صادرات نسبت به فروردین پارسال افزایش ۱۱۸ درصدی داشت.

نخستین مرکز دارای زنجیره کامل پرورش ماهیان خاویاری مازندران در سیمرغ با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته می شود.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.