کد خبر : 141207
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 7:16

ساخت سریع‌ترین ابررایانه جهان برای متاورس

ساخت سریع‌ترین ابررایانه جهان برای متاورس

زمان مطالعه: 2 دقیقه شرکت متا، فیس‌بوک سابق، از ساخت یک ابررایانه جدید با هوش مصنوعی به نام Research SuperCluster (RSC) خبر داده که می‌تواند راه را برای ساخت متاورس هموارتر کند. به گفته غول شبکه‌های اجتماعی، این ابررایانه یکی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان است که در اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی به طور کامل عملیاتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت متا، فیس‌بوک سابق، از ساخت یک ابررایانه جدید با هوش مصنوعی به نام Research SuperCluster (RSC) خبر داده که می‌تواند راه را برای ساخت متاورس هموارتر کند.

به گفته غول شبکه‌های اجتماعی، این ابررایانه یکی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان است که در اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

متا در این باره می‌گوید:

توسعه نسل جدید هوش مصنوعیِ پیشرفته به رایانه‌های جدید و قدرتمندی نیاز دارد که قادر به انجام کوینتیلیون‌ها عملیات در ثانیه باشند. کار انجام شده با RSC، راه را برای ساخت فناوری‌هایی برای پلتفرم محاسباتی بزرگ بعدی هموار می‌کند – متاورس، جایی که برنامه‌ها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا نیز افزود:

تجربیاتی که ما برای متاورس ایجاد می‌کنیم، به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد (کوینتیلیون عملیات در ثانیه!) و RSC، ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی را امکان‌پذیر می‌کند که می‌توانند تریلیون‌ها مثال یاد بگیرند، صدها زبان را درک کنند و موارد دیگر.

این دستگاه قادر خواهد بود به صدها زبان مختلف کار کند و هوش مصنوعی پیشرفته را برای تصاویر مجازی در رایانه، پردازش زبان و تشخیص گفتار توسعه دهد.

متا در ادامه گفت:

امیدواریم RSC به ما کمک کند تا سیستم‌های هوش مصنوعی کاملاً جدیدی بسازیم که می‌تواند به عنوان مثال، ترجمه‌های صوتی آنی را برای گروه‌های بزرگی از مردم که هر کدام به زبان متفاوتی صحبت می‌کنند، ارائه دهد تا آنها بتوانند به‌طور یکپارچه در یک پروژه تحقیقاتی با هم همکاری کنند یا در یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده با یکدیگر بازی کنند.

با این حال، متا محل قرارگیری این ابررایانه یا هزینه‌های مربوط به توسعه و ایجاد آن را فاش نکرد.

کامیلا روسو (Camilla Russo)، تحلیل‌گر مالی غیرمتمرکز، دستگاه جدید متا را با شبکه اتریوم مقایسه کرده است. شبکه اتریوم نیز در حال حاضر و توسط برخی از فعالان این صنعت، به عنوان یک «ابرکامپیوتر» جهانی شناخته می‌شود.

در دسامبر ۲۰۲۱، راجا کدوری (Raja Koduri)، معاون گروه شتاب‌دهنده سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شرکت اینتل، گفته بود که برای ساخت متاورس، زیرساخت‌های محاسباتی کنونی باید هزاران برابر بهبود یابد. کدوری گفت:

شما باید در کمتر از یک میلی‌ثانیه به پتافلاپ [هزار ترافلاپس] محاسبات دسترسی داشته باشید.

متاورس که عمدتاً به عنوان «نسل بعدی اینترنت» توصیف می‌شود، به فضای مجازی‌ای اشاره دارد که در آن افراد می‌توانند با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، کار کنند، بازی کنند و با یکدیگر معاشرت داشته باشند.

در ماه اکتبر ۲۰۲۱، شرکت فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر داد تا بر اهداف این شرکت فراتر از رسانه‌های اجتماعی تأکید کند.

نوشته ساخت سریع‌ترین ابررایانه جهان برای متاورس اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.