کد خبر : 156021
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 - 15:30

ریسک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متاورس

ریسک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متاورس

زمان مطالعه: 2 دقیقه دولت چین بعد از ممنوعیت کامل معاملات و استخراج ارز دیجیتال، نگرانی بعدی این دولت پیرامون کلاهبرداری‌های پروژه‌های متاورس است. به گزارش وب سایت کوین‌تلگراف، کمیسیون نظارت بر بانکداری و بیمه چین یک اخطاریه برای عموم مردم پیرامون پروژه‌های متاورس کلاهبرداری منتشر کرد. در این بیانیه به افزایش محبوبیت متاورس و

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت چین بعد از ممنوعیت کامل معاملات و استخراج ارز دیجیتال، نگرانی بعدی این دولت پیرامون کلاهبرداری‌های پروژه‌های متاورس است.

به گزارش وب سایت کوین‌تلگراف، کمیسیون نظارت بر بانکداری و بیمه چین یک اخطاریه برای عموم مردم پیرامون پروژه‌های متاورس کلاهبرداری منتشر کرد. در این بیانیه به افزایش محبوبیت متاورس و تبدیل شدن آن به حوزه اصلی موردنظر کلاهبردارها و تلاش آن‌ها برای سرقت سرمایه‌های مردم با نام پروژه‌های متاورسی اشاره کرد.

این اخطاریه رسمی چهار روش مختلف کلاهبرداری و سواستفاده از حوزه متاورس را شرح داد. اولین و رایج ترین روش کلاهبرداری شامل قول پروژه برای ارائه سیستم‌هایی با تکنولوژی بالا مثل پشتیبانی از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی می‌شود. این پروژه‌ها معمولاً با قول سودهای کلان سرمایه گذاران را گول می‌زنند ولی بعد کلاهبرداران با سرمایه‌های جمع شده فرار می‌کنند.

دومین روش رایج کلاهبرداری با نام متاورس، پروژه‌های بلاکچینی Play-to-Earn یا P2E است که کلاهبرداران با قول سودهای کلان برای سرمایه گذاری در توکن بومی یک بازی، بعد از رسیدن به هدفی مشخص با سرمایه افراد فرار می‌کنند. دیگر روش رایجی که این سارقان سایبری سرمایه مردم را به تاراج می‌برند، افزایش هجمه‌های تبلیغاتی برای خرید زمین در متاورس است.

اداره میان سازمانی حذف پروژه‌های غیر قانونی از عموم مردم درخواست کرده که آگاهی خود نسبت به این حوزه را افزایش دهند و هرگونه فعالیت مشکوک را به این اداره گزارش دهند. در ترجمه نسخه چینی این بیانیه آمده:

فعالیت‌های کلاهبرداری تحت نام «متاورس» که جذاب و ترغیب کننده است، به مشارکت کنندگان آسیب مالی وارد می‌کند. از عموم مردم درخواست می‌شود که با افزایش آگاهی خود ریسک خود را کاهش داده و با شناسایی قابلیت‌های یک پروژه، از سرمایه خود محافظت کنند.

دولت چین با وجود ممنوعیت کامل استخراج و استفاده از ارزهای دیجیتال، نسبت به پروژه‌های توکن غیر مثلی و متاورس انعطاف بیشتری نشان داده است. به همین دلیل است که چندین غول تکنولوژیک مثل Tencent و Huawei و Alibaba شروع به ثبت علامت تجاری در متاورس کرده اند. شانگهای هم با یک برنامه توسعه پنج ساله قصد افزایش خدمات عمومی بلاکچین و متاورس دارد.

نوشته ریسک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متاورس اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.