کد خبر : 121937
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 10:41

ریزش دامیننس! خطر سقوط بیت‌کوین یا شروع صعود آلت‌کوین‌ها؟

ریزش دامیننس! خطر سقوط بیت‌کوین یا شروع صعود آلت‌کوین‌ها؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه طی چند روز گذشته، دامیننس بیت کوین به زیر 40 درصد ریزش پیدا کرد. همان‌طور که می‌دانید 40 درصد، سطح حمایتی مهمی برای دامیننس بیت ‌کوین به شمار می‌رود. با ریزش دامیننس بیت کوین به زیر محدوده حمایتی 40 درصد، بسیاری از منتقدان بیت کوین اظهار داشته‌اند که دیگر دوران صعود‌های

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طی چند روز گذشته، دامیننس بیت کوین به زیر 40 درصد ریزش پیدا کرد. همان‌طور که می‌دانید 40 درصد، سطح حمایتی مهمی برای دامیننس بیت ‌کوین به شمار می‌رود. با ریزش دامیننس بیت کوین به زیر محدوده حمایتی 40 درصد، بسیاری از منتقدان بیت کوین اظهار داشته‌اند که دیگر دوران صعود‌های خیره‌کننده بیت‌ کوین تمام شده و این رمزارز در حال از دست‌دادن تسلط خود بر بازار رمزارز‌هاست.

بسیاری اما، این ریزش دامیننس بیت کوین را جزئی از چرخه بازار می‌دانند و معتقدند که آلت سیزن (AltSeason) یا همان فصل آلت کوین‌ها در حال شروع شدن است.

دامیننس بیت کوین همچنان به ریزش خود ادامه می‌دهد! طی هفته گذشته دامیننس بیت کوین به زیر 40 درصد نزول پیدا کرد که این عدد بسیار نزدیک به پایین‌ترین حد دامیننس بیت کوین است که در ژانویه سال 2018 به ثبت رسید. بر اساس داده‌های سایت Tradingview، دامیننس بیت کوین در سال 2018 به پایین‌ترین حد خود یعنی 36.7 درصد رسید.

البته این اولین بار نیست که دامیننس یا همان تسلط بازار بیت کوین در سال 2021 به نزدیکی 40 درصد می‌رسد!

بر همین اساس منتقد بیت کوین، آقای پیتر شف (Peter Schiff)، در توییتی اعلام کرده که بیت کوین در حال از دست دادن مزیت رقابتی خود است، متن کامل توییت پیتر شف به این شرح است:

برای اولین بار از سال 2018 و با وجود حدود 1600 آلت کوین در بازار رمزارزها، دامیننس بیت کوین در حال از دست دادن محدوده 40 درصد می‌باشد و این نشان دهنده آن است که بیت کوین در حال از دست دادن مزیت رقابتی خود است.

داده‌های پلتفرم Tradingview، از احتمال وقوع فصل آلت کوین‌ها خبر می‌دهد. دامیننس بازار آلت‌کوین‌ها از سال 2014 که حدود 21 درصد بود، تاکنون 3 برابر شده است. همچنین دامیننس اتریوم که از آن به عنوان پادشاه آلت کوین‌ها نام برده می‌شود نیز در یکسال گذشته دو برابر شده است.

تحلیلگر معروف Altcoin Sherpa به تازگی توییتی منتشر کرده، اون معتقد است که طی یکساله گذشته، ما در حال سپری کردن فصل آلت کوین‌ها بوده‌ایم ولی متوجه آن نشده‌ایم! او معتقد است دامیننس بیت کوین در یک روند نزولی است و این روند نزولی می‌تواند ادامه دار باشد.

نوئل آچسون (Noelle Acheson) مدیر موسسه جنسیس تریدینگ (Genesis Trading) در مصاحبه‌ی که به تازگی انجام شده عنوان کرد، نشانه‌هایی از ورود سرمایه‌گذاری‌های بنیادی در سال 2022 وجود دارد. همچنین او معتقد است موسسات و شرکت‌های بسیاری وجود دارند که ممکن است در سال 2022 به این بازار عظیم بپیوندند. او همچنین حجم بالای ورود موسسات سرمایه‌گذاری به بازار رمزارزها، طی یکسال گذشته را عجیب خواند.

بر اساس داده‌های پلتفرم Glass Node، با وجود ریزش 32 درصدی بیت‌ کوین در کوتاه مدت، سرمایه‌گذاران بلند‌مدت بیت کوین همچنان در حال خرید مقدار بیشتری بیت کوین‌ هستند. به طوری این افراد در سال 2021، حدود 16 درصد بیت کوین به دارایی‌های خود افزودند.

نوشته ریزش دامیننس! خطر سقوط بیت‌کوین یا شروع صعود آلت‌کوین‌ها؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.