کد خبر : 158950
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 6:52

ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه تجزیه و تحلیل داده‌های زنجیره‌ای بیت‌کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت زیادی در محدوده ضرر هستند. احتمال فروش دارایی توسط این افراد بیشتر از سرمایه‌گذاران بلندمدت خواهد بود. در نتیجه احتمال کاهش قیمت بیت کوین در روزهای آینده چندان دور از ذهن نیست. به نظر می‌رسد فشار فروش BTC همچنان رو

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تجزیه و تحلیل داده‌های زنجیره‌ای بیت‌کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت زیادی در محدوده ضرر هستند. احتمال فروش دارایی توسط این افراد بیشتر از سرمایه‌گذاران بلندمدت خواهد بود. در نتیجه احتمال کاهش قیمت بیت کوین در روزهای آینده چندان دور از ذهن نیست. به نظر می‌رسد فشار فروش BTC همچنان رو به افزایش است.

به گزارش سایت کوین تلگراف، موسسه تحلیل داده Glassnode در گزارش تحلیلی هفتگی خود در 21 فوریه، اعلام کرد که گاوهای بیت کوین در حال تلاش برای غلبه به نیروهای مخالف افزایش قیمت هستند.

کارشناسان مشکلات بازارهای اصلی و مسائل سیاسی و بین‌المللی را دلایل وضع فعلی کریپتو و سقوط‌های متوالی قیمت می‌دانند. رکود در بازارهای سنتی و کریپتو، حرف و حدیث‌ها پیرامون افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، ترس از درگیری‌ها در اوکراین، افزایش اعتراضات مدنی در کانادا و سایر مشکلات سیاسی و بین‌المللی سبب به وجود آمدن وضع فعلی شده‌ است.

این موسسه اضافه کرد که با ادامه روند کاهشی احتمال تثبیت یک بازار نزولی پایدارتر نیز افزایش خواهد یافت. قیمت بیت کوین در حال حاضر 47 درصد کمتر از بالاترین رکورد خود در نوامبر بوده و در 15 هفته گذشته نیز روند نزولی داشته است.

Glassnode گزارش داد که حدود 219000 آدرس در ماه گذشته دارایی‌های کیف‌پول خود را خالی کرده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده دوره خروج کاربران از شبکه است که می‌تواند منجر به افت بیشتر قیمت شود.

طبق محاسبات رقم خرید بیت کوین برای آدرس‌های فعال حدود 47200 دلار است. این بدان معنا است که میانگین زیان در وضعیت فعلی برای کسانی که هنوز دارایی را در اختیار دارند حدود 22٪ است.

هر چه سرمایه‌گذاران مدت بیشتری در محدود ضرر باقی بمانند و هر چه روند نزولی بیشتر ادامه داشته باشد، احتمال اینکه BTC‌های نگهداری شده فروخته شوند، افزایش خواهد یافت.

طبق تجزیه و تحلیل داده‌ها در مجموع 4.7 میلیون بیت کوین هنوز وضعیت پایداری ندارند. بیش از نیمی از این دارایی‌ها (حدود 54.5 درصد) در اختیار دارندگان کوتاه مدت (کمتر از 155 روز) است. احتمال فروش دارایی توسط این سرمایه‌گذاران بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاران بلندمدت خواهد بود.

فضای توییتر نیز در چند روز گذشته مملو از احساسات نگران‌کننده نسبت به بازار کریپتو بوده و شاخص ترس و طمع بیت کوین در حال حاضر عدد 20 (ترس شدید) را ثبت کرده است.

در زمان نگارش این خبر، ارزش بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 6 درصد کاهش یافته است و با قیمت 36738 دلار معامله می‌شود. بیت کوین اکنون به پایین‌ترین سطح خود در سال 2022 بسیار نزدیک شده است. این رمزارز در 23 ژانویه کمی بیش از 35000 دلار معامله شد.

در طرف مقابل، در 19 فوریه Cointelegraph گزارش داد که حجم بیت کوین‌های غیرفعال در نزدیکی ثبت یک رکورد جدید بوده و بیش از 60 درصد BTCها حداقل برای یک سال خرج نشده باقی مانده است. بسیاری از افرادی که در سال‌های 2017 و 2018 بیت‌کوین خریداری کرده‌اند، همچنان به افزایش میزان ذخایر رمزارزی ادامه می‌دهند و طبق برنامه‌هایی از پیش تعیین شده، خرید و انباشت BTC را دنبال می‌کنند. عمده این آدرس‌ها مربوط به شرکت‌های تجاری و اشخاص حقوقی است.

نوشته ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.