کد خبر : 85776
تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 17:04

روزه داران شهرستان مرزی راز و جرگلان نماز شکرگذاری باران خواندند

روزه داران شهرستان مرزی راز و جرگلان نماز شکرگذاری باران خواندند

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزه داران شهر راز در شمال بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به شکرانه بارش باران شب گذشته ( پنجشنبه شب) در شهرستان مرزی راز و جرگلان نماز شکر گذاری اقامه کردند و به شکرانه این با..

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزه داران شهر راز در شمال بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به شکرانه بارش باران شب گذشته ( پنجشنبه شب) در شهرستان مرزی راز و جرگلان نماز شکر گذاری اقامه کردند و به شکرانه این بارش که از سوی هواشناشی میانگین این بارش حدود ۱۳ میلیمتر اعلام شد، یک راس گاو قربانی کردند و گوشت آن را بین خانواده های نیازمند توزیع شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رازوجرگلان در حاشیه این آیین عبادی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهالی مومن شهر راز از دیرباز هرگاه شاهد کاهش بارش یا شاهد بارش رحمت الهی بودند، برای شکرگزاری در کنار درخت «سرو راز » نماز باران اقامه می کردند.
رفیع مکرمی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این بارش پس از گذشت ۴۱ روز از آغاز فصل بهار، اولین بارشی بود که زمین های تشنه این شهرستان را سیراب کرد به گونه ای که موجبات خوشحالی اهالی و کشاورزان شهرستان را فراهم کرد.

براساس گزارش هواشناسی استان خراسان شمالی در سال زراعی جاری حدود ۵۹ درصد از پهنه این استان ۲۸ هزار کیلومتر مربعی واقع در شمال شرق کشور درگیر خشکسالی و تحت تاثیر این پدیده است و ۱۳.۱ درصد از گستره استان درگیر خشکسالی بسیار شدید است، ۱۳.۹ درصد تحت تاثیر خشکسالی شدید، ۱۶.۱ درصد خشکسالی متوسط و ۱۵.۶ درصد خشکسالی خفیف است.

همچنین شهرستان های مانه وسملقان به عنوان شهرستان کشاورزی بیشترین پهنه تحت تاثیر از خشکسالی را دارد و پس از آن شهرستان اسفراین و راز و جرگلان گستره درگیر با خشکسالی را دارند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.