کد خبر : 128600
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 10:56

روانشناسی بازار رمزارزها چه می‌گوید؟

روانشناسی بازار رمزارزها چه می‌گوید؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه اولین هفته سال 2022، جو غم انگیزی در بازار کریپتو حاکم کرد زیرا بیت کوین در این هفته به زیر سطح 43000 دلار کشیده شد. حتی در مصاحبه‌ها و کنفرانس‌های خبری مهم خبری از پیام‌های امیدوارکننده رئیس جمهور السالوادور و درخواست او از مردم برای خرید بیت کوین نبود. بدیهی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اولین هفته سال 2022، جو غم انگیزی در بازار کریپتو حاکم کرد زیرا بیت کوین در این هفته به زیر سطح 43000 دلار کشیده شد. حتی در مصاحبه‌ها و کنفرانس‌های خبری مهم خبری از پیام‌های امیدوارکننده رئیس جمهور السالوادور و درخواست او از مردم برای خرید بیت کوین نبود.

بدیهی است که حتی سرمایه‌گذاران کوچکتر بیت کوین هم حال چندان مساعدی ندارند، زیرا پادشاه کوین‌های بازار هنوز در مسیر نزولی خود گیر کرده است. از این رو، مجری What Bitcoin Did پیتر مک کورمک (Peter McCormack) با متخصص سرمایه‌گذاری کالین روچ (Cullen Roche) صحبت کرده تا نظرات او درباره آینده پرچمدار کوین‌های بازار را بداند.

روچ در ابتدای صحبت‌هایش اعتراف کرد که «خرید بیش از حد» یک دارایی توسط یک سرمایه‌گذار او را نگران کرده است. او به اینکه سقوط‌های کوتاه مدت قیمت چه آسیب‌هایی ایجاد می‌کنند، اشاره کرد و گفت:

فکر نمی‌کنم که همه مردم به این مقدار ریسک نیاز داشته باشند. ولی می‌توانید یک سبد دارایی متنوع ایجاد کنید که شامل کوین‌هایی مثل بیت کوین باشد و دارایی‌های پرنوسان دیگر را هم شامل شود تا چندان از نوسانات قیمت ضربه نبینید.

مک کورمک اعتراف کرد که او هم در رابطه با بیت کوین، بسیار متعصبانه برخورد کرده است. این مجری پادکست حتی گفت که به خاطر این اشتباه نزدیک بود خانه خود را هم از دست بدهد.

روچ به شنوندگان پادکست یادآوری کرد که سقوط قیمت سهام می‌تواند با تغییراتی مثل درصد اشتغال، اصلاح سبد دارایی‌ها و اختلافات خانوادگی باشد. او در ادامه گفت که هیچگاه منتقد بیت کوین نبوده ولی بیشتر سعی کرده که در رابطه با آن احتیاط کند.

او همچنین درباره مسائل روانی سرمایه‌گذاران هم گفت که افراد کمی می توانند ضررهای هنگفت سبد دارایی خود را تحمل کنند و آن را نفروشند. او شرح داد:

اغلب مردم نمی‌توانند تحمل کنند که کل دارایی‌های مالیشان به مدت 3 تا 5 سال سقوطی 50 درصدی داشته باشند. سرانجام به نقطه ای خواهند رسید که دل را به دریا می‌زنند و می‌گویند، این ارزش این همه استرس را ندارد.

روچ در ادامه متذکر شد که این اتفاق می‌تواند برای بیت کوینی که بسیاری از مردم به آن ایمان داشتند، بسیار شدیدتر باشد.

مدیر عامل سابق توییتر، جک دورسی (Jack Dorsey) در پاییز 2021 درباره ابر تورم توییتی منتشر کرد و ترس‌های ناشی از ورود ابر تورم به آمریکا را بیشتر کرد.

البته خوشبختانه روچ جزو کسانی بود که با این عقیده مخالف بود. این متخصص سرمایه‌گذاری این پیشبینی را یک «سیاه نمایی» برشمرد و گفت که شانس ورود ابر تورم به آمریکا «فوق العاده پایین» است.

نوشته روانشناسی بازار رمزارزها چه می‌گوید؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.