کد خبر : 86824
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 6:31

رشد ۲۶ درصدی گازرسانی به روستاهای گلستان طی هشت سال گذشته

رشد ۲۶ درصدی گازرسانی به روستاهای گلستان طی هشت سال گذشته

دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه و خدمات رسانی به مردم گلستان در بخش‌های مختلف از جمله گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی، شهرها و واحدهای تولیدی و صنعتی پنج هزار و ۵۵۴ می..

دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه و خدمات رسانی به مردم گلستان در بخش‌های مختلف از جمله گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی، شهرها و واحدهای تولیدی و صنعتی پنج هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد و گام موثری برای محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی برداشت.

تا سال ۹۲ تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی در گلستان ۶۵۳ روستا بود که با اقدامات هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم هم اکنون این عدد به ۸۹۴ روستا رسیده است.

تاریخچه گازرسانی در گلستان

خط لوله گاز طبیعی در سال‌های ۵۳ تا ۵۵ از پالایشگاه گاز سرخس برای گازرسانی به نیروگاه نکا از گلستان که آن زمان بخشی از محدوده استان مازندران بود عبور کرد و سال ۶۰ گرگان به عنوان نخستین شهر و روستاهای امیرآباد (گرگان )، قزلجه (آزادشهر) و یساقی (کردکوی) به عنوان نخستین روستاهای این استان از گاز طبیعی برخوردار شدند.

سال ۷۸ با تشکیل استان گلستان، شرکت گاز این استان شمالی در مرداد همان سال تاسیس و چند ماه بعد فعالیت خود را آغاز کرد ضمن اینکه تا قبل از آغاز به‌کار شرکت گاز گلستان اهالی ۱۶ شهر و ۲۴ روستای این استان شامل ۱۱۷ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شده بودند که برای گازرسانی به آنها هزار و ۴۹۰ کیلومتر شبکه انجام و ۷۶ هزار و ۵۰۰ عدد انشعاب واگذار شده بود.

بهره‌مندی ۹۰ درصد روستاهای گلستان از گاز

مدیرعامل شرکت گاز گلستان درباره عملکرد دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته به خبرنگار ایرنا گفت که در این مدت با هدف توسعه مناطق محروم و کمتربرخوردار، چهار هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش گازرسانی به روستاهای استان انجام شد.

علی طالبی افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از مجموع ۹۸۴ روستای گلستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند.

طالبی افزود: هم اکنون عملیات گازرسانی به ۱۶ روستای گلستان در حال انجام است و گازرسانی به ۳۰ روستای دیگر نیز در مرحله طراحی برای اجرا قرار دارد.

گازرسانی به ۱۰۰ درصد شهرهای گلستان

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در ادامه اظهار داشت: توسعه گازرسانی به شهرها نیز در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت به طوری که در حال حاضر و با هزینه ۷۲۷ میلیارد ریالی دولت طی هشت سال اخیر، ۱۰۰ درصد ساکنان ۳۳ شهر شامل ۳۸۰ هزار خانوار به گاز طبیعی دسترسی دارند.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۳۹ هزار خانوار شهری و گلستان گلستان از گاز طبیعی استفاده می کردند که این رقم در حال حاضر به حدود ۶۱۰ هزار خانوار افزایش پیدا کرده است.

اجرای سه هزار و ۳۴ کیلومتر خطوط گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز گلستان همچنین گفت که در هشت سال گذشته سه هزار و ۳۴ کیلومتر خطوط شبکه گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و واحدهای صنعتی استان انجام شد.

طالبی افزود: حجم خطوط شبکه گازرسانی در گلستان از ۶ هزار و ۸۰۷ کیلومتر قبل از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید به ۹ هزار و ۸۴۱ کیلومتر افزایش یافته است.

وی به روند گازرسانی واحدهای صنعتی گلستان طی هشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاری افزون بر ۶۹۵ میلیارد ریالی از محل اعتبارات سرمایه‌ای، تعداد واحدهای صنعتی گازرسانی شده استان از هزار و ۸۹۸ مورد در سال ۹۲ به سه هزار و ۱۷۵ مورد افزایش یافته است.

شرکت گاز گلستان مساحتی حدود ۲۰ هزار و ۴۳۷ کیلومتر مربع و متشکل از ۱۴ شهرستان، ۲۹ شهر، ۱۵ بخش و ۶۰ دهستان و با جمعیتی حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری را تحت پوشش دارد.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.