کد خبر : 131626
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 6:59

رشد ناگهانی بیت کوین تا ۴۴ هزار دلار؛ علت چه بود؟

رشد ناگهانی بیت کوین تا ۴۴ هزار دلار؛ علت چه بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه شاخص قیمت مصرف‌کننده (Consumer Price Index) در ماه دسامبر به 7 درصد رسیده است. در نتیجه قیمت بیت کوین توانست به شکلی ناگهانی تا مرز ۴۴ هزار دلار پیش رود. پس از آن که نمودار قیمت بیت کوین برای چندین روز روند کاهشی در پیش گرفته بود، طی ۲۴ ساعت گذشته

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شاخص قیمت مصرف‌کننده (Consumer Price Index) در ماه دسامبر به 7 درصد رسیده است. در نتیجه قیمت بیت کوین توانست به شکلی ناگهانی تا مرز ۴۴ هزار دلار پیش رود.

پس از آن که نمودار قیمت بیت کوین برای چندین روز روند کاهشی در پیش گرفته بود، طی ۲۴ ساعت گذشته ارزش این رمزارز افزایش یافت. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین تا 44 هزار دلار نیز پیش رفته است. این بدان معناست که قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

ارزش بیت کوین در هفته گذشته 3.9 درصد کاهش یافته است. در ۲۴ ساعت گذشته این ارز دیجیتال تلاش فراوانی کرد تا تمام عقب‌نشینی‌های این هفته را جبران کند.

به نظر نمی‌رسد این اتفاق بی‌دلیل رخ داده باشد. چند ساعت پیش، اداره کار ایالات متحده آمریکا، آمار تورم ماه گذشته را منتشر کرد. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، با رشد 0.2 درصدی نسبت به ماه نوامبر، عدد 7 درصد را برای ماه دسامبر ثبت کرده است. این شاخص میانگین تغییر قیمت‌هایی است که توسط مصرف‌کنندگان برای سبدی از کالاها و خدمات مصرفی پرداخت می‌شود. در زمان محاسبه شاخص CPI باید بازه زمانی معینی (مثلا ماهانه) در نظر گرفته شود.

جالب است بدانید که این شاخص در سال گذشته تنها 5.5 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر CPI در کشور ایالات متحده بالاترین حد خود در چند دهه اخیر را ثبت کرده است.

نوشته رشد ناگهانی بیت کوین تا ۴۴ هزار دلار؛ علت چه بود؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.