کد خبر : 105225
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 10:37

رشد فانتوم، پروژه پیشگام این روزهای دنیای بلاکچین!

رشد فانتوم، پروژه پیشگام این روزهای دنیای بلاکچین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه در میان جهش‌های چشمگیر برخی از ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، فانتوم (FTM)، ارز دیجیتال اختصاصی شبکه بلاکچینی محبوب فانتوم نیز عملکرد قابل‌توجهی از خود به نمایش گذاشت. در زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال فانتوم در محدوده قیمتی ۲٫۲۹ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸٫۵

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در میان جهش‌های چشمگیر برخی از ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، فانتوم (FTM)، ارز دیجیتال اختصاصی شبکه بلاکچینی محبوب فانتوم نیز عملکرد قابل‌توجهی از خود به نمایش گذاشت.

در زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال فانتوم در محدوده قیمتی ۲٫۲۹ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸٫۵ درصد و در مقایسه با یک هفته گذشته، بیش از ۸۵ درصد رشد دارد.

fantom-leads-as-a-trend-setter
نمودار کندل یک روزه قیمت ارز دیجیتال فانتوم (FTM) در صرافی بایننس (Binance).

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط دیفای لاما (DeFi Lama)، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در فانتوم نیز در حال حاضر بیش از ۵ میلیارد دلار است که جهش عظیمی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است.

فانتوم یک پلتفرم قراردادهای هوشمند مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام و فناوری گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) است که توسط پروژه‌های دیگری مانند هدرا هش گراف (Hedera Hashgraph) و آیوتا (IOTA) نیز اجرا می‌شود.

پلتفرم فانتوم از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۸ میلادی مسیر زیادی را طی کرده است. این پروژه از همان ابتدا به حل مشکلات مقیاس‌پذیری رایج در فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) پرداخت.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که نام فانتوم در گوشه ذهن هر پروژه‌ای وجود دارد؛ چراکه این روزها پروژه‌های جدیدتر، هیجان‌انگیزتر و جالب‌تری در شبکه فانتوم راه‌اندازی می‌شوند. پیش‌تر نیز بسیاری از پروژه‌ها به سمت فانتوم حرکت کرده و دستاوردهای بزرگی داشته‌اند.

به عنوان مثال، پلتفرم اوپن اوشن (Open Ocean) اخیرا همکاری خود را با فانتوم اعلام کرد. این یک پیشرفت بزرگ برای فانتوم است؛ چون اولین تجمیع‌کننده صرافی‌های متمرکز (CEX) و غیرمتمرکز (DEX) با وجود گزینه‌های بسیار دیگر، دست همکاری را به سمت فانتوم دراز کرده است.

علاوه بر این، پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچینی نانسن (Nansen) روز گذشته از ادغام داده‌های فانتوم در پلتفرم خود و پشتیبانی از این شبکه خبر داد. با این ادغام، داده‌های فانتوم در داشبوردهای نانسن قابل‌مشاهده بوده و دسترسی به آنها بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های اخیر فانتوم، راه‌اندازی بازی Pumpkittens بر روی این شبکه است. این بازی مبتنی بر توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) از زمان عرضه خود در ماه گذشته، محبوبیت زیادی کسب کرده است.

حدود دو هفته پیش، آندره کرونژ (Andre Cronje)، بنیانگذار پروتکل یرن فایننس (Yearn.finance) نیز به فانتوم روی آورد و یک بازار جدید برای توکن‌های NFT به نام آرتیون (Artion) را در شبکه فانتوم راه‌اندازی کرد.

آرتیون عملکردی مشابه با بازار محبوب اوپن سی (OpenSea) دارد. با این حال، به دلیل تمرکز فانتوم بر ارائه مقیاس‌پذیری، بسیار سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. این بدان دلیل است که اوپن سی بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود که هنوز مشکلات مربوط به کارمزد گس بالا و مقیاس‌پذیری خود را حل نکرده است. انتظار می‌رود راه‌اندازی کامل شبکه اتریوم ۲.۰ این مشکلات را حل کند.

نوشته رشد فانتوم، پروژه پیشگام این روزهای دنیای بلاکچین! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.