کد خبر : 100475
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1400 - 12:30

دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟

دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟

زمان مطالعه: 15 دقیقه مقدمه افرادی که به سرمایه‌گذاری و سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارند، حتماً نام دو رمزارز دوج کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba Inu) را شنیده‌اند. دو رمزارز مرموز در بازار کریپتو که برای انتخاب هر کدام قطعاً با چالش و تردیدهای خاصی مواجه خواهید شد. این دو ارز دیجیتال

زمان مطالعه: 15 دقیقه

مقدمه

افرادی که به سرمایه‌گذاری و سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارند، حتماً نام دو رمزارز دوج کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba Inu) را شنیده‌اند. دو رمزارز مرموز در بازار کریپتو که برای انتخاب هر کدام قطعاً با چالش و تردیدهای خاصی مواجه خواهید شد. این دو ارز دیجیتال تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند که شاید آگاهی از آنها برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد. در این مطلب قصد داریم شباهت ها و تفاوت های دوج کوین و شیبا را بررسی و شما را بیشتر با این دو رمزارز آشنا کنیم تا برای سرمایه گذاری مطمئن‌تر روی دوج کوین یا شیبا آماده شوید.

نقطه شروع دوج کوین

ورود دوج کوین (Dogecoin) به بازار رمزارزها یا کریپتو شبیه یک شوخی بود که تمامی سرمایه‌گذاران را شوکه کرد. در واقع این رمزارز با رفتاری شبیه به بیت کوین توانست توجه فعالان بازار کریپتو را به خود جلب کند. یعنی یک جهش قیمت ناگهانی که دارندگان دوج کوین را در لیست ثروتمندترین انسان‌های دنیا قرار داد.

با چنین رفتاری دوج کوین توانست در سال 2021 جزو محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال قرار بگیرد و ارزش بازار خود را به بیش از 41 میلیارد دلار برساند. حال با پرچمداری دوج کوین در بازار ارزهای دیجیتال، شیبا به میدان آمد تا به حکمرانی این رمز ارز پایان دهد. در بخش بعدی، بیشتر شما را با ارز دیجیتال شیبا آشنا خواهیم کرد.

شیبا، قاتل دوج کوین

ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) در بدو ورود خود با شعار «قاتل دوج کوین» پا به میدان گذاشت و به نوعی رقیب این رمزارز شد. به طور کلی ارزهای دیجیتالی مانند دوج کوین یا شیبا برای مأموریت مشابهی به بازار کریپتو راه پیدا کرده‌اند و در واقع سعی دارند با سودآوری و رشد قیمت بین مردم محبوب شوند و بتوانند برای انجام معاملات عمومی مانند وجه نقد دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرند.دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟

حال شیبا به لطف مدیرعامل شرکت اتومبیل‌سازی مشهور تسلا، آقای ایلان ماسک، توانسته در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کند. اما خارج شدن رمز ارز شیبا از برنامه خود برای جلب توجه اتریوم و ایجاد همکاری، این رمزارز را با افت قیمت نسبتاً شدیدی مواجه کرد. اما این سؤال پیش آمده که آیا شیبا با این حجم از حمایت افراد بزرگ، توانایی رقابت با دوج کوین را دارد و برای سرمایه‌گذاری درازمدت گزینه مناسبی است؟ در ادامه مطلب با بررسی‌های بیشتر، به این سوال پاسخ خواهیم داد.

مقایسه دوج کوین با شیبا

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری روی دوج کوین یا شیبا را داشته باشید، قطعاً بارها سعی کردید که این دو رمزارز را با یکدیگر مقایسه کنید. اما بدیهی است که برای بررسی میزان سوددهی دو رمزارز در درازمدت، باید عوامل زیادی مانند تکنولوژی توکن‌ها، نحوه انجام معاملات، کیف پول‌های مجازی قابل استفاده و … را مورد بررسی قرار داد. در بخش بعدی مطلب قصد داریم این دو رمزارز را از زوایای مختلف بررسی کنیم تا بهتر برای سرمایه‌گذاری خود تصمیم بگیرید.

تفاوت های دوج کوین و شیبا

رمزارزها به طور کلی تاریخچه متفاوتی دارند و هر یک از الگوریتم خاصی برای انجام معاملات استفاده می‌کنند. تحلیلگران برای پیش بینی رشد قیمت رمزارزها چنین عواملی را به همراه نمودارهای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند. با انجام این کار دقت تحلیل‌ها بیشتر می‌شود و در انتها افراد سرمایه‌گذاری موفق‌تری خواهند داشت.دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟

البته بررسی تفاوت‌های رمزارزهایی مانند دوج کوین یا شیبا در ابعاد مختلفی انجام خواهد شد. در این بخش از مطلب قصد داریم این دو رمزارز را از سه بُعد زمینه یا تاریخچه، معاملات و سرعت انجام آنها و میزان عرضه و تقاضا مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم قصد مقایسه و سرمایه‌گذاری روی این دو رمزارز را دارید، این بخش را تا انتها دنبال کنید.

آغاز کار دوج کوین و فناوری استفاده‌شده در آن

دوج کوین در ابتدا یک میم کوین بود که برای شوخی وارد بازار کریپتو شد تا بتواند سرمایه‌گذاران را برای خرید و فروش تحریک کند. این پروژه از سال 2013 آغاز به کار کرد و کوین شیبا هم برای مقابله با آن به بازار وارد شد. همچنین هر دوی این رمزارزها رفتار مشابه‌ای دارند که در آن سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

فناوری بلاکچین که برای زیرساخت دوج کوین انتخاب شده، میزان اطمینان این رمزارز جذاب را به طور قابل‌توجهی افزایش داده است. همچنین این ارز از الگوی لایت کوین برای انجام معاملات در این بستر امن استفاده می‌کند. به لطف این الگوریتم، معاملات انجام‌شده با ارز دیجیتال دوج کوین مقیاس پذیری بیشتری نسبت به بیت کوین دارد.دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟

رشد 300 درصدی حجم معاملات ارز دیجیتال دوج کوین در هفته‌های اول نشان داد که سرمایه گذاران علاقه زیادی به این رمزارز دارند؛ به طوری که بسیاری از فعالان بازار کریپتو و کارشناسان، این ارز دیجیتال را یک رقیب و جایگزین واقعی برای بیت کوین می‌دانستند.

تاریخچه شیبا و تکنولوژی آن

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، دوج کوین یا شیبا رفتار تقریباً مشابهی دارند. به طوری که بسیاری بر این باورند که ارز دیجیتال شیبا با تقلید از دوج کوین قصد دارد که به موفقیت برسد. بنیانگذار شیبا، ریوشی (Ryoshi) ادعا می‌کند که شیبا مانند دوج کوین مبتنی بر جامعه است. یعنی در صورت محبوبیت و توجه عمومی، رشد قیمت قابل‌توجهی خواهد داشت.

دوج کوین یا شیبا از شیوه پرداخت همتا به همتا استفاده می‌کنند و هر دو روی شبکه بلاکچین هستند. به همین دلیل هیچ نهاد یا سازمانی امکان تصمیم‌گیری برای این دو رمزارز را ندارد و عملاً نمی‌تواند تأثیری روی قیمت بگذارد. همچنین با چنین شرایطی ارزش شیبا کاملاً تحت رهبری جامعه خواهد بود. البته ناگفته نماند که شیبا در شبکه بلاک چین با یکی از توکن‌های اتریوم یعنی ERC-20 اجرا می‌شود.دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟

کارشناسان زیادی پشتیبانی شیبا از توکن‌های اتریوم در شبکه بلاکچین را یک مزیت بسیار مهم می‌دانند. با وجود این فناوری، شیبا می‌تواند با پروژه‌های دیفای (DeFi) تعامل داشته باشد؛ زیرا اکثر آنها روی بستر بلاکچین اتریوم اجرا می‌شوند.

معاملات و سرعت انجام آنها

زمانی که صحبت از سرعت انجام معاملات می‌شود، دوج کوین در مقابل سایر ارزهای دیجیتال هم‌دوره می‌تواند بهتر از خود دفاع کند. شبکه‌ای که دوج کوین روی آن معامله می‌شود، از پروتکل لایت کوین پیروی می‌کند که توکن‌های چارلی لی (Charlie Lee) را جابه‌جا می‌کنند. البته دوج کوین از نظر ارزش‌گذاری با سایر ارزهای دیجیتال بازار کریپتو یک تفاوت اصلی دارد. این رمزارز توسط الگوریتمی به نام اسکریپت ( Scrypt ) ارزش‌گذاری می‌شود، اما سایر رمزارزها مانند بیت کوین از الگوریتم SHA256 استفاده می‌کنند.

اسکریپت، الگوریتم سریع‌تری است که باعث افزایش سرعت ایجاد بلاک‌های دوج کوین می‌شود. همچنین این الگوریتم مقیاس پذیری دوج کوین را در مقایسه با بیت کوین به طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. به طور میانگین تخمین زده شده که زمان ایجاد یک بلاک دوج کوین با استفاده از الگوریتم اسکریپت حدود 1 دقیقه است. در حالی که بیت کوین برای ساخت هر بلاک جدید حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد. ناگفته نماند که زمان ایجاد دوج کوین حتی از لایت کوین ( 2.5 دقیقه) نیز بسیار کمتر است.

اشاره کردیم که معاملات شیبا روی بستر بلاکچین اتریوم انجام می‌شود. سرعت معاملات این رمزارز نیز کاملاً به سرعت شبکه وابسته خواهد بود. اما به طور کلی نرخ و اهداف معاملات شیبا با توکن ERC-20 شباهت زیادی به دوج کوین دارد. به همین دلیل دوج کوین یا شیبا را نمی‌توان از نظر سرعت معاملات خیلی متفاوت دانست. البته ناگفته نماند که اگر شیبا روی بستر اثبات سهام پیاده‌سازی شود، قطعاً از لحاظ سرعت معاملات برتری بیشتری نسبت به دوج کوین پیدا خواهد کرد.

عرضه و تقاضا

مفهوم عرضه و تقاضا در هر بازار می‌تواند تعیین‌کننده اصلی ارزش کالاها یا خدمات باشد. به همین دلیل زیاد مهم نیست که دوج کوین یا شیبا توسط چه افراد مشهوری حمایت می‌شوند؛ زیرا در انتها عرضه و تقاضا قیمت‌ها را مشخص خواهد کرد.

زمانی که بسیاری از ارزهای دیجیتال عرضه خود را به دلیل کمیابی محدود می‌کنند، دوج کوین به سیستم پرداخت همتا به همتا با مکانیزم تورمی وفادار می‌ماند. این ایده باعث می‌شود که دیگر سرمایه‌گذاران توکن‌ها را نگهداری نکنند و باعث بلوکه شدن سرمایه در گردش نشوند. همچنین در درازمدت مدت جلوی افزایش هزینه انجام معاملات را نیز می‌گیرد.

رمزارز دوج کوین هر ساله عرضه خود را با نرخ مخصوصی افزایش می‌دهد. در حال حاضر 5 میلیارد دلار دوج کوین در حال گردش است و نشان می‌دهد که توکن‌های کافی برای پشتیبانی از تراکنش‌ها وجود دارد. به همین دلیل این رمزارز برای رسیدن به اهداف خود موفق‌تر خواهد بود. از نظر تئوری نیز شبکه تعیین خواهد که چه میزان از توکن‌ها در بازار آزاد شود.

مکانیزم عرضه شیبا

توسعه‌دهندگان شیبا مکانیزم کاملاً متفاوتی را نسبت به دوج کوین برای عرضه این رمزارز به کار گرفته‌اند. عرضه در گردش ارز دیجیتال شیبا در حال حاضر حدود 500 تریلیون است و بسیاری از منابع اولیه این رمزارز توسط بنیان‌گذار اتریوم سوزانده شد. البته هنوز مشخص نیست که توسعه‌دهندگان برای رشد شیبا دست به انجام چنین کاری زده‌اند یا خیر.

وبسایت شیبا با افتخار در سایت رسمی خود اعلام کرده که این رمزارز سوزانده نشده و فقط توسط صرافی بوترین (Buterin) بلوکه شده است. این صرافی نیز سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را برای دسترسی به خدمات خاص مجبور به تجارت با شیبا می‌کند. در اینجا است که تفاوت های دوج کوین و شیبا در عرضه و تقاضا و قیمت‌گذاری مشخص می‌شود.

دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

در این بخش قصد داریم به یک سؤال پرتکرار و بسیار مهم پاسخ دهیم. افراد بسیاری که قصد خرید دوج کوین یا شیبا را دارند، بر سر یک دو راهی قرار می‌گیرند. اولین توصیه به چنین افرادی این است که کدها و نمودارهای قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر خود را به طور دقیق بررسی کنند. البته این امر به تنهایی برای پیش‌بینی دقیق کافی نیست؛ زیرا ممکن است نیروهای خاص در بازار اوضاع را کاملاً به نفع یک کوین دیگر تغییر دهند.

به طور کلی ارزیابی تفاوت های دوج کوین و شیبا برای سرمایه گذاری کار سختی است؛ چون این دو رمزارز به طور کامل تحت تأثیر جامعه هستند. همچنین نوسانات قیمتی که در دوج کوین و شیبا اتفاق می‌افتد، بسیار شدید است و تمامی معامله‌گران را شوکه خواهد کرد. به همین دلیل باید ریسک سرمایه‌گذاری در این دو بازار را به جان بخرید. اگر شما هم شناخت زیادی درباره تغییرات قیمتی این دو رمزارز ندارید، بخش‌های بعدی مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

نگاهی به تاریخچه قیمت

بسیاری از فعالان بازار کریپتو بر این باورند که اتفاقات ناگهانی در هر رمزارز دوباره تکرار می‌شوند. به همین دلیل با بررسی نمودارهای قیمت سعی دارند که نوسانات را شناسایی کنند تا رفتار بازار فعلی را با آن زمان مورد مقایسه قرار دهند. اما باید توجه داشت که دوج کوین یا شیبا هر دو میم کوین هستند؛ یعنی سابقه واقعی برای ارزش‌گذاری آنها وجود ندارد. با این حال در ادامه، تغییرات قیمتی این دو رمزارز محبوب را بررسی می‌کنیم.

بررسی قیمت دوج کوین از گذشته تا امروز

با اینکه دوج کوین به عنوان یک شوخی به فعالان بازار کریپتو معرفی شد، اما توانست یک شروع بسیار موفق داشته باشد؛ به طوری که تنها در دو هفته اول معرفی، خریداران این رمزارز توانستند یک سود 300 درصدی را تجربه کنند. با این حال ارزش کلی دوج کوین در زمان کوتاهی ثبات پیدا کرد و پیش‌بینی می‌شود که در چند سال آینده تغییر چندانی در آن رخ ندهد.

در سال 2017 دوج کوین با یک افزایش قیمت روبه‌رو شد و از 0.0002 دلار به 0.009 دلار رسید. بار دیگر هم این رمزارز نشان داد که سرمایه‌گذاران فقط باید منتظر تغییرات قیمت کوتاه‌مدت باشند. البته توسعه‌دهندگان به سرمایه‌گذاران اطلاع داده‌اند که این رمزارز همچنان در حال پیشرفت است.

در سال 2019 قیمت دوج کوین به 0.0025 دلار سقوط کرد و در افزایش بعدی توانست فقط به قله 0.003 دلار برسد. اما دوج کوین می‌تواند در آغاز سال 2021 به قیمت 0.082 دلاری دست پیدا کند. البته آخرین رشد دوج کوین به ژانویه 2021 برمی‌گردد که رشد 9000 درصد را نشان می‌دهد.

در صفحه قیمت دوج کوین (Dogecoin) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن DOGE را مشاهده کنید.

سابقه قیمت شیبا

دوج کوین یا شیبا را نمی‌توان از نظر قیمتی با یکدیگر مقایسه کرد؛ زیرا شیبا از سال 2020 عرضه شده و مثل دوج کوین سوابق قیمتی غنی ندارد. شیبا با ارزش واحدی کمتر از 0.00000001 دلار کار خود را آغاز کرد. این قیمت به صورت دقیقه‌ای ثابت نگهداری شده تا بتوان بستر مناسبی جهت رشد قابل‌توجه شیبا فراهم کرد. همچنین با این شرایط توسعه‌دهندگان از مقرون به صرفه بودن معاملات همتا به همتا شیبا اطمینان پیدا خواهند کرد.

شیبا در زمان عرضه یعنی آگوست 2020 نوسان آنچنان شدیدی را به خود ندید و قیمتش از چند درصد سنت بالاتر نرفت. اما همه اینها در سال 2021 دستخوش تغییر شد و شیبا مانند دوج کوین توانست شکوه سودآوری خود را به معامله‌گران نشان دهد. در آوریل 2021 شیبا از 0.0000001 دلار به 0.000036 دلار رسید. شاید روی کاغذ چنین رقمی چندان قابل توجه به نظر نرسد، اما شیبا توانست سرمایه خریداران خود را حدود 3500 درصد بیشتر کند، آن هم فقط طی چند روز.

در ماه آوریل 2021 بود که شیبا با رشد قیمتی 3500 درصدی توانست لقب قاتل دوج کوین را برای خودش دست و پا کند. همچنین تبلیغات بیشتر برای معرفی این رمزارز شروع شد و تریدرها علاقه بیشتری به شیبا نشان دادند. رسیدن قیمت به 0.000379 دلار در یک سال نشان داد که شیبا می‌تواند پتانسیل افزایش قیمت و سودآوری سرسام‌آوری را داشته باشد. اما به تازگی شیبا به قیمت 0.00000683 دلار سقوط کرده و منتظر جهش بعدی است.

در صفحه قیمت شیبا اینو (Shiba Inu) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن SHIB را مشاهده کنید.

پیش بینی آینده قیمت

پیش بینی رفتار رمزارزها کار سختی است که همیشه با یک ترفند خاص انجام می‌شود. فعالان بسیاری برای بررسی آینده دوج کوین یا آینده شیبا به حرکات قبلی این دو رمزارز دقت دارند. اما اگر مهارت کافی برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید از صحبت‌های کارشناسی‌شده تحلیلگران حرفه‌ای بازار کریپتو استفاده کنید. در ادامه، تحلیل چند تحلیلگر بزرگ بازار را بررسی می‌کنیم تا تصویر دقیق‌تری از آینده این دو رمزارز داشته باشید.

چه آینده‌ای در انتظار دارندگان دوج کوین است؟

اگر به سرمایه گذاری روی دوج کوین علاقه دارید، باید بدانید که این کوین طی سال‌های گذشته نوسانات عجیبی را به خود دیده است که اکثراً توسط کاربران آن مدیریت شده‌اند. با اینکه این اتفاق می‌تواند سود خوبی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد، اما به طور کلی پیش‌بینی‌ها را نیز غیرقابل‌اعتماد خواهد کرد.تفاوت های دوج کوین و شیبا

یکی از سایت‌های معروف تحلیل‌ رمزارز به نام تریدینگ بیستز (Trading beasts) یک تحلیل منصفانه اما واقعی برای آینده دوج کوین دارد. با توجه به تحلیل تکنیکال انجام‌شده، در تابستان دوج کوین افزایش قیمت خود را ادامه خواهد داد و به سقف حدود 0.42 دلار می‌رسد که تا پایان سال جاری ثابت می‌ماند.

آینده شیبا

تفاوت های دوج کوین و شیبا در هنگام مقایسه آینده قیمتی چندان زیاد نیست. تحلیلگران هنگام پیش بینی قیمت دوج کوین یا قیمت شیبا قطعاً گیج خواهند شد؛ زیرا عوامل تغییر قیمت هر دوی آنها از بازار کریپتو در مواردی خارج می‌شوند و تحت تأثیر کاربران آن قرار می‌گیرند. به همین دلیل پیش بینی بر اساس رفتارهای بازار با خطا همراه خواهد بود.

تقریباً می‌توان گفت که قیمت هر توکن شیبا به رقم قابل‌توجهی نخواهد رسید، اما بسیاری از تحلیلگران بازار به آینده این رمزارز خوشبین هستند. شبکه DigitalCoinPrice معتقد است که قیمت شیبا در آینده نزدیک از 0.0000070 دلار به 0.00001 دلار آمریکا افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین این شبکه اعلام کرده که شاید تا پایان سال میلادی جاری قیمت هر توکن شیبا به این رقم برسد. سایر پیش‌بینی‌ها هم نشان می‌دهند که تا پایان سال 2025 میلادی قیمت شیبا به 0.000022 دلار می‌رسد.

کارشناسان در مورد دوج کوین و شیبا چه می‌گویند؟

همیشه می‌توان گفت که نظرات متفاوتی برای میم کوین‌ها مانند دوج کوین یا شیبا وجود دارد. اما بزرگان اقتصاد و تکنولوژی دنیا مانند ایلان ماسک نظر مثبتی راجع به دو رمز ارز دوج و شیبا دارند. حتی ایلان ماسک چند توییت برای حمایت از این دو رمزارز منتشر کرده است. قطعاً با توییت‌ها و جلب حمایت جمعی، قیمت ارزهای دیجیتال گفته‌شده به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.تفاوت های دوج کوین و شیبا

آیا لقب شیبا (قاتل دوج کوین) حقیقت پیدا می‌کند؟

شاید شیبا یک کپی از دوج کوین به نظر برسد، اما این رمزارز به دنبال موفقیت‌های بیشتری است تا بتواند از رقیب خود پیشی بگیرد. با این حال شیبا چند برگ برنده در دست خود دارد و به این امید است که بتواند در آینده واقعاً به قاتل دوج کوین تبدیل شود. اولین برگ برنده به توکن ERC-20 مربوط می‌شود که قطعاً بستر مناسبی برای ملحق شدن شیبا به پروژه‌های DeFi است. دیگر امتیاز شیبا نیز فعالیت این رمزارز در مارکت توکن‌های NFT است که قطعاً در نوع خود منحصربه‌فرد خواهد بود.

روش خرید دوج کوین و شیبا

به طور کلی معامله‌گران می‌توانند دوج کوین یا شیبا را از صرافی‌های رمزارزی خریداری کنند. متأسفانه معامله‌گران و تریدرهای ایرانی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باید از روش مخصوص خود استفاده کنند. یعنی ابتدا باید از صرافی‌های ایرانی تتر بخرند و سپس آن را در صرافی‌های خارجی به دوج کوین یا شیبا تبدیل کنند.

تفاوت های دوج کوین و شیبا

همچنین دارندگان ارزهای دیجیتال دوج و شیبا می‌توانند کوین‌های خود را در کیف پول‌های مجازی نگه دارند. برخی از کیف پول‌های مجازی نیز به صورت تخصصی این دو رمزارز را پشتیبانی خواهند کرد. به عنوان مثال کیف پول مجازی تراست ولت (Trust Wallet) یکی از همین موارد است. البته در حال حاضر در برخی از صرافی‌های ایرانی می‌توان دوج کوین یا شیبا را به صورت مستقیم با ریال خریداری کرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را به طور کامل با تفاوت های دوج کوین و شیبا آشنا کنیم. اما بازار ارزهای دیجیتال که همیشه یک بستر خاص برای سرمایه‌گذاری بوده، علاوه بر سودهی خوب خود، قطعاً سقوط‌های قیمتی سنگینی نیز داشته است. به همین دلیل باید برای سرمایه‌گذاری در این بازار، حساب‌شده‌تر قدم بردارید.

نوشته دوج کوین یا شیبا اینو؟ کدام برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.