کد خبر : 101182
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 11:43

درگیری در مجلس بر سر رمزارزها !

درگیری در مجلس بر سر رمزارزها !

زمان مطالعه: 3 دقیقه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نسبت به قرار ندادن گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص رمزارزها در دستور کار صحن علنی انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یک‌شنبه ۲۱ شهریور مجلس در تذکری با استناد به ماده ۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: طبق قانون گزارش‌ها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نسبت به قرار ندادن گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص رمزارزها در دستور کار صحن علنی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یک‌شنبه ۲۱ شهریور مجلس در تذکری با استناد به ماده ۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت:

طبق قانون گزارش‌ها باید در صحن قرائت شود، اما من دلیل عدم قرائت گزارش‌ کمیسیون اقتصادی در مورد موضوع مهم رمزارزها را متوجه نمی‌شوم؛ چراکه قرائت این گزارش هر هفته به عقب می‌افتد. لذا از رئیس و هیأت رئیسه مجلس درخواست رعایت این موضوع را دارم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکرات این نماینده توضیح داد:

در رابطه با تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مربوط به قرائت گزارش کمیسیون‌ها در صحن باید بگویم طبق تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون، کمیسیون‌ها می‌توانند اگر اصلاحاتی جزئی وجود دارد همراه با گزارش بیاورند، اما متأسفانه رسم شده طرحی را زمینه این تبصره می‌کنند و به صحن ارائه می‌دهند، در واقع می‌خواهند مسیر ارائه طرح‌ها و لوایح را دور بزنند که ما این روند را قبول نداریم. لذا اگر پیشنهادی می‌خواهد به همراه گزارش‌ها بیاید، باید مسیر لوایح و طرح‌ها را طی کند.

قالیباف در پایان تأکید کرد:

مسئله رمزارزها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و قرائت خواهد شد.

تعیین تکلیف قانونی رمزارزها در نیمه دوم سال جاری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

نیمه دوم امسال فرصت مناسبی است تا جایگاه قانونی رمزارز‌ها برای استفاده از فرصت‌ها در اقتصاد ملی و کاهش تهدید‌ها به حداقل ممکن در شرایط تحریمی، مشخص شود.

پورابراهیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، با بیان این‌که موضوع رمزارز‌ها بر روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است، گفت:

موضوع رمزارز‌ها به دلیل اهمیت، سال گذشته در کمیسیون اقتصادی بررسی و گزارشی تهیه و بر اساس اصل ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی، گزارش آن در صحن علنی قرائت شد.

پورابراهیمی افزود:

در مجلس به دنبال آن هستیم تا جایگاه رمزارز‌ها را در کشور قانونی کنیم تا وظایف وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها در این راستا تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد:

بانک مرکزی به عنوان تصمیم‌گیری در بخش رمزارز‌ها، وزارت اقتصاد در راستای مبارزه با پولشویی و وزارت صمت در خصوص مجوز مزارع رمزارز باید در این خصوص ورود پیدا کنند. همچنین وزارت نیرو در تأمین برق مورد نیاز و وزارت ارتباطات در زمینه بستر مجازی آن باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

پورابراهیمی اظهار داشت‌:

مواد و احکام اولیه رمزارز‌ها در کمیسیون اقتصادی مشخص شده است. در بخش احکام قانونی، منشاء داخلی در چارچوب ضوابط قانونی باید شکل بگیرد و با آنانی که مصارف برق غیرقانونی دارند، برخورد شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره رمزارز‌های خارجی هم گفت:

چارچوب رمزارز‌های خارجی نیز به دلیل نگرانی مردم از منابع ورود کشور و ریسک‌های زیاد آن، مشخص شده است.

پورابراهیمی اضافه کرد:

همچنین مسئولیت صرافی‌ها و رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتال در این احکام اولیه در بانک مرکزی مشخص می‌شود و مجوز‌های لازم تعریف شده است و به زودی گزارش کمیسیون اقتصادی در این راستا نهایی می‌شود و برای بررسی، آن را وارد صحن علنی خواهیم کرد.

نوشته درگیری در مجلس بر سر رمزارزها ! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.