کد خبر : 128661
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 12:56

درآمد دلاری این مرد از استخراج رمزارز با خودرو!

درآمد دلاری این مرد از استخراج رمزارز با خودرو!

زمان مطالعه: 3 دقیقه سراج راوال (Siraj Raval)، مالک خودروی تسلا مدل ۳ (۲۰۱۸)، در مصاحبه اخیر خود در مورد تکنیک‌های مختلفی که برای استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از ماشین خود به کار برده، صحبت کرده است. به گزارش CNBC، چند روش وجود دارد که راوال برای استخراج رمزارز با خودروی تسلای خود امتحان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سراج راوال (Siraj Raval)، مالک خودروی تسلا مدل ۳ (۲۰۱۸)، در مصاحبه اخیر خود در مورد تکنیک‌های مختلفی که برای استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از ماشین خود به کار برده، صحبت کرده است.

به گزارش CNBC، چند روش وجود دارد که راوال برای استخراج رمزارز با خودروی تسلای خود امتحان کرده است:

در روش اول، او یک نرم‌ افزار استخراج رایگان بیت‌ کوین را روی Apple Mac mini M1 خود اجرا کرده و با وصل کردن یک اینورتر به خروجی فندک ۱۲ ولتی روی داشبورد ماشینش، کامپیوتر را تغذیه می‌کند.

در روش دوم، او واحدهای پردازش گرافیکی بهم پیوسته را به بخش frunk تسلای خود (فضایی خالی برای نگهداری چمدان در جلوی خودرو) متصل کرده و این دستگاه‌ها را با استفاده از باتری داخلی خودرو اجرا می‌کند.

اما روش مورد علاقه راوال برای استخراج رمزارزهایی مانند اتریوم، استفاده از جاوا اسکریپت برای هک کردن CPU داخلی تسلا است. این CPU برای رایانه داخلی خودرو استفاده شده و به سیستم هدایت‌گر خودرو و همچنین، سرگرم شدن سرنشینان کمک می‌کند.

راوال می‌داند که هک کردن تسلا برای استخراج رمزارز می‌تواند گارانتی آن را باطل کند، اما زمانی که قیمت‌ اتریوم (ETH) و پالی‌گان (MATIC) به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ رسیده بود، او ماهیانه ۸۰۰ دلار از استخراج این دو ارز دیجیتال درآمد داشت!

راوال می‌گوید سودآورترین راه برای استخراج کریپتو با تسلای خود «شامل ترکیبی از هک کردن رایانه داخلی تسلا، به‌علاوه وصل کردن مستقیم پردازنده‌های گرافیکی به موتور الکتریکی خودرو است».

راوال از جاوا اسکریپت برای ایجاد یک برنامه وب استفاده می‌کند که می‌تواند داده‌ها را از تسلای خود گرفته و در برخی موارد آنها را تغییر دهد. او سپس پنج کارت گرافیکی با کارایی بالا را به باتری تسلای خود متصل کرده و بین اجرای دو الگوریتم هش متفاوت (یکی برای اتریوم، یکی برای پالی‌گان) جابجا می‌شود.

راوال تسلا را «کامپیوتر دارای چرخ‌» می‌نامد و می‌گوید هک کردن این خودرو «خیلی ساده است». او این کار را «ربودن فریمور (Firmware) داخلی خودرو برای امکان استفاده از انرژی اضافی» توصیف می‌کند.

اگرچه شارژ کردن خودروی تسلا رایگان نیست، اما راوال می‌گوید که باتری تسلا آنقدر خوب است که او می‌تواند پول زیادی با استفاده از آن به دست آورد. او حدود ۲۰ ساعت در روز با کمک تسلای خود، رمزارز استخراج می‌کند.

یکی از کارهایی که راوال انجام می‌دهد تا حتی در زمان افت قیمت‌ رمزارزها، سوددهی داشته باشد، استفاده از پلتفرم سرمایه‌گذاری رمزارزی Midas.Investments است. از طریق این پلتفرم، او سالانه حدود ۲۳ درصد سود با استیک کردن ETHهای خود به دست می‌آورد. او همچنین کریپتوهایی را که استخراج کرده، هرگز نمی‌فروشد. راوال همچنین برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، کارت‌های گرافیک دست دوم را از eBay خریداری می‌کند.

راوال امیدوار است که یک روز در آینده، تسلای او تبدیل به یک روبوتاکسی کاملاً مستقل و خودگردان شود!

نوشته درآمد دلاری این مرد از استخراج رمزارز با خودرو! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.